به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال

بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال

خوزستان اسپورت- باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای نسبت به تصمیمات فدراسیون فوتبال اعتراض کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این بیانیه آمده است: بازی با صنعت نفت آبادان از آنجا که اتحاد جامعه فوتبال در تقبیح بازی‌های بدون تماشاگر نتیجه‌بخش شد، خوشایند بود و همان‌طور که پیش از این اعلام کردیم بدون آنکه روی سخن ما به تیم رقیب و فوتبالدوستان آبادانی باشد، اعتراض جدی ما نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال و بخش انضباطی آن بود که هنوز به قوت خود باقی است، چرا که بی‌دلیل و غیرمسئولانه حق پرسپولیس و 40 میلیون هوادار آن پایمال شد.

برای باشگاه پرسپولیس و میلیون‌ها هوادار آن هنوز این سؤال باقی است که فدراسیون فوتبال و بخش‌های مختلف آن از جمله کمیته انضباطی و کمیته استیناف با چه تحلیل و مجوزی به تبعیض آشکار بین تیم‌ها دست می‌زنند و با توجه به اثرگذاری عمیق مسائل فوتبال در ذهن اقشار جامعه و گستردگی هواداران پرسپولیس، افکار عمومی را نسبت به رویه حاکم در بخش قضایی کشور مخدوش ساخته و حقوقی را به دلیل تصمیم‌های متناقض تضییع می‌کنند.

اگر چه ارتباط  سیستماتیک بین دستگاه قضایی کشور و مسایل قضایی جاری در فوتبال وجود ندارد و ما هم به نوبه خود توجه هواداران پرشمار باشگاه پرسپولیس را به این نکته معطوف می‌کنیم. غیر از این اصل عدالت باید جوهره تمامى تصمیم‌ها در بخش انضباطى کمیته‌هاى فوتبال باشد، اما واقعیت این است که مردم، کارشناسان مسائل قضایی نیستند، ولی با فوتبال با تمام وجودشان سر و کار دارند.

ما در باشگاه پرسپولیس به جهت عظمت هواداران آن خواهان امتیاز یا امکان فراقانونی نیستیم. ما فقط خواهان عدالت، مساوات و برابری حقوق هستیم.

فدراسیون فوتبال ایران از کمیته داوران تا کمیته انضباطی و استیناف به عملکرد خود در سال‌های اخیر بنگرند و بگویند عدالت برقرار بوده و تبعیضی در کار نبوده است!

جالب است که رئیس کمیته استیناف در تلویزیون حاضر می‌شود و بازی فوتبال بدون تماشاگر را زیر سؤال می‌برد، ولی همین سال قبل وقتی پرسپولیس در شرایط مشابهی بود اصلاً شاهد چنین رویکردی نبودیم، ولی در مورد تیم‌های دیگر شرایط متفاوت است. اعتراض ما به این موضوع است که چرا در موارد مشابه نگاه به پرسپولیس چنین نبود؟ چرا هر وقت قرار است علیه پرسپولیس حکم صادر شود شتابی غیرقابل توصیف را شاهدیم،‌ولی وقتی قرار است به اعتراض ما رسیدگی کنند همه چیز به شکل عجیبی کند پیش می‌رود و همین موارد برای تیم‌هایی دیگر وارونه انجام می‌شود؟!

چگونه است برای تجدیدنظرخواهی پرسپولیس آن قدر دیر اقدام می‌شود که دروازه‌بان ما از بازی محروم می‌ماند و وقتی تیم از جام حذفی خارج می‌شود تازه تشکیل جلسه می‌دهند و می‌گویند محرومیت جایز نبوده است و بعد عذرخواهی نشده و خسارت وارده هم جبران نمی‌شود؟!

آیا با چنین اقداماتی قرار است به ما پیامی داده شود؟ مثلاً این پیام که در این فوتبال هر کاری می‌توانند انجام دهند و هیچ کسی هم نیست که بخواهد جلوی آنها را بگیرد یا اینکه این همه مورد همگی اتفاقی بوده‌اند؟!

آیا می‌شود همواره در اتفاقات مشابه این پرسپولیس و عوامل آن باشند که با جرایم و تنبیهات سنگین‌تر روبه‌رو شوند و دیگر تیم‌ها و عوامل آنها با وجود ارتکاب مواردی شدیدتر با احکام لطیف‌تر مواجه گردند، چرا این رفتار به یک رویه عادی بدل شده است؟

همین سال قبل به کرات بر اشتباهات داوری و جابه‌جایی امتیازات ناشی از آن به ضرر پرسپولیس تأکید شد، اما در جبران آن چه اقدامی صورت گرفت؟ آیا غیر از این بود که فوتبال ایران از شناسایی قهرمان واقعی لیگ و پرسپولیس هم از حق خود برای کسب جام قهرمانی محروم ماند؟ چرا بعد از این تجربه بار دیگر در همین فصل شاهد بودیم مجموع اشتباهات داوری به ضرر ما رقم خورد. چرا منوال اشتباهات داوری در تمام این سال‌ها چنین بود؟ آیا عقل سلیم اتفاقی بودن همه این موارد را می‌پذیرد؟ آیا ما هم این رویه را در پیش بگیریم که رفتارهای غلطی را در جهت منافع خود انجام بدهیم و بعد همه چیز را با یک عذرخواهی فرمالیته و خصوصی حل کنیم؟

آنچه در سال‌های اخیر روی داد و هر آن بر شدتش افزوده می‌گردد در حال تبدیل شدن به عادتی ناصواب است. تبدیل شدن رفتارهای نادرست به یک رویه قابل پذیرش بهایی سنگین برای فوتبال ایران خواهد داشت و روزی گریبان بانیان آن و تمام فوتبال را خواهد گرفت و دیگر پرسپولیس تنها قربانی نخواهد بود. از این رو ضروری است که اقدامی عاجل از سوی  ریاست فدراسیون صورت بگیرد. در این بخش همه چیز در مسائل داوری و انضباطی خلاصه نمی‌شود. تضییع حقوق پرسپولیس به عنوان پر طرفدارترین و پر تماشاگرترین تیم که طبعاً به همین دلیل بیشترین نقش را در ایجاد درآمدهای فوتبال دارد به مباحث اقتصادی هم می‌کشد. پرسپولیس از حقوق مسلمی چون بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی هم بهره‌ای نمی‌برد و با وجود تأکیدهای مهدی تاج حمایت‌های لازم برای اصلاح این امور هم صورت نمی‌گیرد تا بر رویه‌های نادرست افزوده شود.

با وجود آنکه بحث‌هایی از این دست بارها مطرح شده است و به نظر پناهی جز خدا نیست، بر حسب وظیفه ذاتی نسبت به فوتبال و هواداران از رئیس فدراسیون فوتبال به طور جدی می‌خواهیم نه به عنوان لطف بلکه به عنوان انجام وظیفه و مسئولیتی که دارند نسبت به برچیده شدن شرایط کنونی و جلوگیری از حرکت بیش از پیش فوتبال ایران به سمت قهقرا گام‌های جدی و محکمی را بردارند. تردیدی نیست فوتبال و لیگ فوتبال ایران در صورت انجام اقدام مؤثر ایشان و دیگر مراجع ذیربط آینده روشنی نخواهد داشت.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
رضا از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
8
با سلام . اگر پرسپوليس بازي را برده بود مي گفتند فدارسيون نبايد اين جريمه سخت را براي تيم بزرگ و حرفه اي صنعت نفت كه خودش و استان خوزستان خيلي حق بر گردن فوتبال ايران دارد اجرا مي كرد . اما هر وقت بازنده هستند بجاي قبول مسئوليت شكست خود اين فيلم ها را بازي مي كنند .
یه خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
8
خب اگه قراره عدالت و مساوات رعایت بشه که خیلی به ضرر پرسپولیس میشه چون روز روشن داره تو همه زمینه ها لابی گری میکنه...چطوریه که شما میلیارد میلیارد میتونید به بازیکناتون بدین ولی تیمی مثه استقلال خوزستان که پارسال قهرمان لیگ شد و امسال بهترین نتایج رو بین تیمای ایرانی تو لیگ اسیا گرفت هنوز پاداش قهرمانیشو نگرفته ، بازیکنا از پارسال طلبکار هستن و تویه بلیط هواپیماشون موندن!!!!
تازه تو این بازی پرسپولیسیا دیدن تو فرودگاه ازشون استقبال شد فکر کردن تو استادیوم هم هواداراشون میان بخاطر همین خودشونم راضی بودن که بازی با تماشاگر برگزار بشه ولی بدجور رودست خوردن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
7
با این نتیجه توی آبادان تحقیر شدن و در ایران بی آبرو . تیم قرمز پوش که باید گفت تیم ملی ایرانه در آبادان با تاکتیک فیروز کریمی و همت و تلاش بازیکنان جوانش و حمایت هواداران بی نظیرش نشان داد یوز بادبادکی هستن . تازه همین تیم پرسپولیس در بازی رفتش در تهران بعد از مصدوم کردن دفاع اصلی صنعت نفت در دقایق پایانی بزور تونستن یک گل به صنعت نفت بزنن خب معلوم بود که در آبادان و در برابر اینهمه هوادار متعصب و یکرنگ شکست خواهد خورد .
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
1
6
بابا توهم زدن اینا ،این بیانیه رو هم زدن فردا اگه قهرمان شدن بگن فدراسیون مارو قهرمان نکرد !!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
7
۴۰ میلیون هوادار.... ؛ هواداران پر شمار.... عظمت هواداران..... آره دوستان عزیز اینها با این حربه تا کنون توانسته اند از بیت المال مردم ارتزاق کنند ؛ ۴۰ میلیون هوادار حتما با نوزدانی که هنوز بدنیا نیامده اند علاوه بر اینکه سرخابی ها جمعیت کشور را بین خودشون تقسیم کرده اند !!! تبعیض آشکار بین تیم ها.....عدالت ؛ مساوات ؛ برابری حقوق.... خواهشن ببینید و قضاوت کنید چه کسانی دارند دم از این حرف ها می زنند !!!! در آخر ؛ پناهی جز خدا نیست .... در واقع مظلوم نمایی کامل با پیش کشیدن خدا !!! جواب انسان های آزاده به اینها این است که خدا را شکرت که در آخرت انسان ها را قضاوت خواهی کرد و عدالت کاملا رعایت خواهد شد والسلام .
پرسپولیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
3
1
پرسپولیس باخت.وبازی هم باهوادار انجام گردید.ودیگر بهانه ای نمانده که عده ای بگویند که پرسپولیس با کمک فدراسیون قهرمان سد.انجام این بازی با وجود تماساگران بهترین هدیه برای ما پرسپولیسی ها بود.که قهرمان واقعی با اختلاف امتیاز بالا ما هستیم. و تمام خواسته پرسپولیس در این بیانیه این است که اگر قرار برچنین حکمی بود چرا روز بازی.
یه خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
3
خب اگه قراره عدالت و مساوات رعایت بشه که خیلی به ضرر پرسپولیس میشه چون روز روشن داره تو همه زمینه ها لابی گری میکنه...چطوریه که شما میلیارد میلیارد میتونید به بازیکناتون بدین ولی تیمی مثه استقلال خوزستان که پارسال قهرمان لیگ شد و امسال بهترین نتایج رو بین تیمای ایرانی تو لیگ اسیا گرفت هنوز پاداش قهرمانیشو نگرفته ، بازیکنا از پارسال طلبکار هستن و تویه بلیط هواپیماشون موندن!!!!
تازه تو این بازی پرسپولیسیا دیدن تو فرودگاه ازشون استقبال شد فکر کردن تو استادیوم هم هواداراشون میان بخاطر همین خودشونم راضی بودن که بازی با تماشاگر برگزار بشه ولی بدجور رودست خوردن...
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
3
زیر سوال بردن قهرمانی استقلال خوزستان در سال گذشته که حق مسلم استقلال خوزستان بود آنهم با خرج ناچیز در مقایسه با دیگر تیم های مدعی؛ می تواند بار حقوقی برای پرسپولیس داشته باشه و تیم استقلال خوزستان می تواند بابت این موضوع از پرسپولیس به مراجع ذیصلاح شکایت کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
2
اقای پرسپولیس خواهان برقراری عدالت هستی؟ خب بفرمایید بیانیه بدهید چرا شما هر سال باید بودجه های چند ده میلیاردی از خزانه دولت بگیرید و صنعت نفت چند یک میلیاردی؟ هر چند ما میدانیم این نه نه من غریبم بازی ها برای منحرف کردن ازهان هوادارانتان از باخت و راه گریزی از فشار انان است...
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
2
آبادان روی سر پرسپولیس خراب شد و حالا مشتی لنگی قرمز رنگ پریده با مافیا در صدد کسب جعلی ترین قهرمان تاریخ هستند
خوزستان اگر کمی از طرف مسولان حمایت شود والله کولاک می کند.از استاندار و مسولان انتظار داریم با قدرت جلو برنامه های مدیران غیر فولادی تهرانی صنایع فولاد موضع بگیرند
پرسپولیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
1
0
اقای فولادی۳گل تو استادیوم غدیر وقیچی برگردون طارمی و تکان خوردن تیر عمودی فولاد یادته یا یادت رفته؟
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
1
لطفا آقایان پرسپولیس ی شما از عدالت صحبت نکنید ی عمر دارید حق تیمهای شهرستانی رو میخورید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها