به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

عکس/استقلال اهواز خاطره نیست

عکس/استقلال اهواز خاطره نیست

خوزستان اسپورت- دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تحت تأثیر حضور هواداران استقلال اهواز قرار داشت.

به گزارش خوزستان اسپورت، هواداران تیم قدیمی و ریشه‌دار استقلال اهواز عصر دیروز با در دست داشتن پلاکاردهایی در استادیوم غدیر حضور یافتند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان استان برسانند. مسئولانی که بعید است از شرایط اسفناک استقلال اهواز بی‌اطلاع باشند، اما به‌دلایل نامشخص آستین همت را برای نجات این تیم بالا نمی‌زنند.

استقلال اهواز در اواخر دهه 20 شمسی به‌عنوان یک دسته ورزشی در منطقه امانیه این شهر آغاز به‌کار کرد و در اواسط دهه 30 شمسی با دریافت پروانه باشگاه ورزشی تحت نام باشگاه تاج اهواز با مدیریت دکتر حکیم شوشتری نماینده مجلس شورای ملی به‌جمع باشگاه‌های دارای پروانه رسمی اضافه شد.

تاج اهواز برای سالیان متوالی جام قهرمانی فوتبال باشگاه‌های اهواز را بالای سر برد و در بهار سال 1351 قهرمان لیگ دسته دوم فوتبال ایران شد و همراه با تاج آبادان که نایب‌قهرمان شده بود، به اولین دوره جام تخت‌جمشید که قرار بود از سال 1352 آغاز شود صعود کرد، اما قانون خلق‌الساعه فدراسیون فوتبال مبنی بر ممنوعیت حضور تیم‌های همنام در جام تخت‌جمشید مانع از حضور تیم‌های تاج اهواز و تاج آبادان، همچنین تیم تاج مسجدسلیمان در بالاترین سطح فوتبال ایران شد.

تاج اهواز تا سال 1357 فقط در رقابت‌های استانی شرکت می‌کرد و پس از وقوع انقلاب برای چند سال فعالیت این تیم متوقف شد تا در اواسط دهه 60 شمسی با نام استقلال اهواز تولدی دوباره داشت. استقلال اهواز پله پله از دسته سوم باشگاه‌های اهواز تا قهرمانی خوزستان و قهرمانی لیگ منطقه‌ای ایران پیش رفت و سرانجام به جام آزادگان که بالاترین لیگ فوتبال ایران در دهه 70 بود، صعود کرد.

بازی‌های پرتماشاگر استقلال اهواز در استادیوم تختی این شهر طی دهه‌ 70 شمسی روزهایی فراموش نشدنی را در ذهن هواداران پرتعداد این تیم بااصالت شکل می‌داد. آبی‌های اهواز گرچه طی همین دهه نیز طعم سقوط به دسته پایین‌تر را چشیدند اما دوباره مسیر سخت صعود به بالاترین سطح فوتبال ایران را طی کردند و از سال 81 تا سال 89 حضوری هشت ساله در لیگ برتر داشتند و یک بار تا مرز فتح جام پیش رفتند که اسیر یک اشتباه ویرانگر داوری شدند.

استقلال اهواز از ابتدای دهه 90 شمسی با توجه به افزایش مشکلات مالی، نداشتن ثبات مدیریتی و عدم چاره‌اندیشی مدیران استانی، رو به افول گذاشت و حتی خریداری امتیاز لیگ برتری تیم فولادنوین اهواز با چک‌هایی که تا امروز نقد نشده‌اند، کمکی به احیای تیم آبی‌پوش دیار کارون نکرد.

گروهی از هواداران وفادار استقلال اهواز که در یک عصر جمعه‌ی نوروزی به نمایندگی از هواداران پرشمار این تیم به استادیوم غدیر رفتند و مظلومیت تیم محبوب خوزستانی‌ها را فریاد زدند، این نکته را متذکر شدند که استقلال اهواز فقط یک خاطره نیست، بلکه یک واقعیت مسلم در فوتبال ایران و شناسنامه فوتبال خوزستان است.

سقوط به لیگ دسته دوم برای استقلال اهواز به معنای پایان زندگی نیست، به‌شرطی که اراده‌ای برای احیای مجدد این تیم ریشه‌دار و مردمی فوتبال خوزستان، در بین مسئولان ارشد استان وجود داشته باشد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
الموج الازرق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
5
استقلال اهواز
شناسنامه ی فوتبال خوزستان
باز خواهی گشت و ایندفعه با قدرت بازخواهی گشت و داغی بر دل بدخواهانت خواهی گذاشت...عشق همیشگی دوستت دارم
باوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
1
4
همانطور که طرفداران شاهین،جنوب ،نیرو،شهدا،ناصرخسرو،گمرک،کیان،ابوذر و ............با خاطرات این تیمها به سر میبرند .دیری نخواهد شد که با وجود مدیران بی لیاقت استان و حضور آدمهایی مثل جهانداری و بابایی استقلال اهواز هم یک خاطره خواهد شد برای خیل عظیم هوادارانش.
سید سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
3
ما از سقوط استقلال اهواز ناراحت نیستیم این یک قانون است ودر تمام جهان به اجرا گذاشته میشود زمانی سیتی . یوونتوس.بایر لورکوزن هم سقوط کردن وبا همت مدیریت وبرنامه ریزی مجددا به سطح اول فوتبال خود باز گشته وچندین سال است که درپایان لیگ
دور افتخار میزنن قصد مقایسه لیگ ایران وتیمهاجهان را ندارم ولی این سئوال پیش میاد آیا کسانی مثل جهانداری در انجا حضور دارن
چرا تیم محبوب ودوستداشتنی استقلال اهواز رو به این روز انداختن چند سال با نام استقلال بازی کردن کسی رسیدگی نکرد همه سر در برف فرو بردن وخود را به ندیدن ونشنیدن زدن حالا باید جمع بشیم تجمع کنیم تا شاید حضرات از خواب بیدار شوند البته بابت طلب رای خود را با ما همصدا کنن اهواز وخوزستان به نام استقلال افتخار میکند توی هر رده لیگ که باشه فقط دوست دارم اداره کل تربیت بدنی وهیئت فوتبال جواب بده واقعا باید خجالت کشید که چنین سرمایه گرانبها را تحویل امثال جهانداری دادن تا آن‌را به فنا ببرد فقط باید به حال خوزستان تاسف خورد که چنین افرادی در ان فعالیت میکنن ما باز برای تشویق تیم خود بشرط عدم حضورامثال جهانداری در استادیوم پیر تختی حاضر خواهیم شد به امید بازگشت استقلال عزیز
استقلال اهوازی
|
Saudi Arabia
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
0
2
زنده باد یگانه استقلال شهر اهواز
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها