به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

استقلال 1 – ذوب 1؛ تساوی آسیایی‌ها در اهواز

استقلال 1 – ذوب 1؛ تساوی آسیایی‌ها در اهواز

خوزستان اسپورت:
هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
جمعه 11 فروردین 96 – ساعت: 17
استقلال خوزستان 1 – ذوب‌آهن اصفهان 1
گل‌ها: مهدی زبیدی (60) - مصطفی ماهی (25- گل به‌خودی)
داور: مهدی مرجان‌زاده
کمک داوران: مهدی عالیقدر و قهرمان نجفی
اخطار: عقیل کعبی، آرش افشین (استقلال) – محمدرضا حسینی (ذوب‌آهن)
تماشاگر: دو هزار نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، مصطفی ماهی (62- حسین بهرامی)، سلمان بحرانی، علی اصغر عاشوری، مهدی زبیدی (2+90- یونس دلفی)، آرش افشین ( 87- ابوالفضل محمدحسنی) و حسن بیت‌سعید
سرمربی: سیروس پورموسوی (محروم از نیمکت)

ذوب‌آهن اصفهان: رشید مظاهری، علی همام، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، مهران درخشان‌مهر، محمدرضا حسینی، دانیال اسماعیلی‎فر، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده و جری بنستون (77- مرتضی تبریزی)
سرمربی: مجتبی حسینی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

بازی استقلال و ذوب‌آهن تا حدود دقیقه بیستم شاهد صحنه‌های خطرناکی روی دروازه‌ها نبود و بازیکنان دوتیم با توجه به حساسیت این مسابقه طی بیست دقیقه ابتدایی به ارزیابی همدیگر مشغول بودند. استقلالی‌ها همانند دیدارهای گذشته برای رسیدن به دروازه حریف چشم به حرکات سریع مثلث تهاجمی تیم‌شان داشتند و ذوبی‌ها اکثر حملات‌شان را از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان پایه گذاری می‌کردند.

ضربه علی‌اصغر عاشوری که از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت، اولین فرصت هدر رفته استقلال بود و یک دقیقه بعد هم دو ضربه متوالی از عقیل کعبی و محمد طیبی در پی یک ضربه کرنر در مقابل دروازه تیم میهمان به هدر رفتند.

ذوبی‌ها که چند حرکت بی‌ثمر از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان انجام داده بودند، سرانجام در دقیقه 25 از اصرار به نفوذ از این منطقه نتیجه گرفتند و توپ ارسالی علی همام را مصطفی ماهی به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای داد.

بازیکنان استقلال خوزستان با دریافت گل روی به بازی تهاجمی آوردند و یاران ذوب‌آهن از پیش آمدن استقلالی‌ها برای طراحی ضدحملات استفاده می‌کردند. آرش افشین در دقیقه 28 ضربه‌ای به سمت دروازه مظاهری زد که توپ راهی خارج شد و در دقیقه 33 محمدرضا حسینی در موقعیت تک‌به تک با شیخ‌ویسی توپ را به بالای دروازه زد. آخرین موقعیت جدی نیمه اول در دقیقه 45 خلق شد که وحید شیخ‌ویسی با خروج و واکنش مناسب این موقعیت تک‌به‌تک را از یایان ذوب‌آهن گرفت و نیمه نخست با یک گل به‌سود اصفهانی‌ها خاتمه یافت.

با شروع نیمه دوم، آهنگ بازی استقلال خوزستان تغییر کرد و آبی‌ها با افزودن سرعت بازی و حضوری پررنگ در نیمه زمین ذوب‌آهن در پی زدن گل تساوی بودند. بازی تهاجمی استقلال با سپری شدن 15 دقیقه از این نیمه به ثمر نشست و این بار نفوذ از منطقه چپ دفاعی ذوب‌آهن زمینه‌ساز گلزنی زبیدی روی پاس بیت‌سعید شد تا بازی در دقیقه 60 به تساوی کشیده شود.

در ادامه این نیمه، توپ بیشتر در میانه میدان ضربه می‌خورد و بازیکنان دوتیم مترصد استفاده از تک موقعیت‌های احتمالی بودند. شوت راه دور آرش افشین در دقیقه 81 که توسط مظاهری برگشت داده شد، تنها موقعیت قابل ذکر در سی دقیقه پایانی بازی استقلال و ذوب‌آهن بود که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت تا امتیازات این بازی بین دوتیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تقسیم شود.

شرح گل‌ها
0-1 (ذوب‌آهن): علی همام از منطقه چپ خط دفاعی استقلال خوزستان حرکت کرد و توپ را زمینی به درون محوطه جریمه میزبان فرستاد که مصطفی ماهی هافبک آبی‌پوشان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

1-1 (استقلال): حسن بیت‌سعید با یک حرکت سریع از سمت چپ خط دفاعی ذوب‌آهن به درون محوطه جریمه این تیم نفوذ کرد و پاس ارسالی وی با ضربه زمینی مهدی زبیدی به گوشه سمت راست دروازه مظاهری تکمیل شد تا گل تساوی آبی‌پوشان با همکاری دو بازیکن سوسنگردی رقم بخورد.

در حاشیه
* تماشای بازی استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان مانند بازی‌های قبلی برگزار شده در استادیوم غدیر رایگان اعلام شده بود.
* سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان به‌دلیل اخراج در بازی با پرسپولیس، از نشستن روی نیمکت محروم بود.
* فرشاد سالاروند، مهدی مؤمنی و ابوالفضل علایی به‌دلیل محرومیت در این دیدار غیبت داشتند.
* گروهی از هواداران استقلال اهواز به همراه داشتن پلاکاردهایی در ضلع شرقی استادیوم غدیر حضور یافتند و خواستار رسیدگی به وضعیت این تیم شدند.
* هواداران استقلال خوزستان به‌دلیل اتلاف وقت رشید مظاهری دروازه‌بان ذوب‌آهن اصفهان علیه وی شعارهایی سر دادند.
* از سوی بلندگوی ورزشگاه تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم غدیر یک هزار نفر اعلام شد.
* آرش افشین و مهدی زبیدی پس از تعویض از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار گرفتند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
1
5
امروز فقط بازي اعصاب خوردكني از استقلال مشاهده كرديم موسوي شادگان
وحید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
1
3
ما متوجه نشدیم نانگ کجا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
بهتر که نبود. زبیدی و بیت سعید بهتر هستن
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
6
خسته نباشید به بچه ها میگم
کاش میبریدم میرفتیم بالای ذوب اهن
خیلی محتاط بودیم انشالا بازیای بعدی بهتر بازی کنیم
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
2
4
بچه ها خیلی قشنگ بازی کردن اما حیف ک نبردیم میتونستیم ببریم اما اونا خیلی دفاعی بازی کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
1
3
واقعا بچه ها خوب بازي كردن ولي ذوبي ها براي كسب يك امتياز به الغدير آمده بودن و بخاطر همين بود كه بعد از زدن گل حسابي دفاعي بازي كردن و پاس قشنگ و ديدني بيت سعيد و ضربه تمام كننده و كاملاً حرفه اي زبيدي اولين گل تمام سوسنگردي استقلال خوزستان بازي را تبديل به مساوي كرد ولي خيلي شانس آوردن كه تونستن با يك امنياز اهواز را ترك كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
2
2
ذوب نیمه اول 2 3 موقعیت گل 100 درصد خراب کرد .البته استقلالم موقعیت داشت ولی به خطرناکی ذوب نبودن هر چند که ذوب نیمه دوم به شدت بد بود ولی اگه باهوش تر بازی میکرد میتونست برنده باشه.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها