به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آشنایی با سومین حریف آسیایی استقلال خوزستان

آشنایی با سومین حریف آسیایی استقلال خوزستان

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال لخویا قطر برای پنجمین بار طی شش سال اخیر به ایران سفر کرده و بعدازظهر فردا در استادیوم غدیر اهواز به دیدار استقلال خوزستان می‌رود.

به گزارش خوزستان اسپورت، سومین حریف آسیایی تیم استقلال خوزستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، تیمی است که در سال 2008 میلادی فعالیت اولیه خود را با نام الشرطه زیر نظر مرکز پلیس شهر دوحه آغاز کرد و یک‌سال بعد به شرکت لخویا واگذار شد تا از سال 2009 با نام لخویا قطر در لیگ دسته دوم فوتبال این کشور شرکت کند.

لخویا در همان سال به مقام قهرمانی در لیگ دسته دوم رسید و به لیگ ستارگان صعود کرد. این تیم از همان سال اول ورودش به لیگ ستارگان قطر ضمن به‌کار گرفتن تعدادی از بازیکنان شاخص این کشور که برخی از آن‌ها دارای دوملیتی بوده و تابعیت قطری داشتند، نام خود را به‌عنوان یک تیم مدعی در لیگ داخلی مطرح کرد و طی شش شال موفق به کسب چهار مقام قهرمانی لیگ ستارگان شد.

این تیم متمول قطری از سال 2012 وارد لیگ قهرمانان آسیا شده و طی پنج سال گذشته در این رقابت‌ها حضور داشته است. حریف قطری استقلال خوزستان در سال‌های 2012 و 2014 در همان مرحله گروهی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد، در سال‌های 2013 و 2015 تا دور سوم پیش رفت و سال گذشته هم در دور دوم با شکست سنگین مقابل الجیش قطر از لیگ قهرمانان حذف شد.

لخویا قطر در چهار دوره از پنج دوره حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های ایرانی همگروه بوده است. سه پیروزی، دو تساوی و سه شکست، همراه با شش گل زده و شش گل زده، آمار متوسطی بوده که این تیم در مصاف با تیم‌های سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و پرسپولیس داشته است.

شکست سه بر صفر در تهران مقابل پرسپولیس بدترین نتیجه و پیروزی سه بر صفر در دوحه مقابل پرسپولیس بهترین نتیجه تیم لخویا در مصاف با تیم‌های ایرانی بوده که جنجال و درگیری منجر به محرومیت محمدرضا خانزاده نیز به همان بازی لخویا و پرسپولیس در دوحه مربوط می‌شد.

قرمزپوشان لخویا طی چهار سفر قبلی به ایران موفق به کسب یک پیروزی در تبریز مقابل تراکتورسازی شده‌اند و تنها شکست خانگی این تیم در دوحه مقابل تیم‌های ایرانی نیز به سال گذشته و بازی مقابل ذوب‌آهن اصفهان مربوط می‌شد.

حریف قطری استقلال خوزستان دارای چند بازیکن دوملیتی است که از سال‌ها قبل در فوتبال قطر شاغل بوده و با داشتن گذرنامه قطری در تیم ملی این کشور نیز توپ زده‌اند، اما سهمیه چهار بازیکن خارجی این تیم را مدافع اسپانیایی و مثلث تهاجمی این تیم تشکیل می‌دهند.

چیکو فلورس مدافع 30 ساله اسپانیایی که با شماره 4 در قلب دفاع این تیم بازی می‌کند، همراه با مثلث تهاجمی متشکل از یوسف العربی مهاجم 30 ساله اهل مغرب، یوسف المساکنی وینگر 27 ساله اهل تونس و تای‌هی‌نام بازیکن 26 ساله اهل کره‌جنوبی، چهار سهمیه بازیکنان خارجی این تیم هستند.

جمال بلماضی، ملی‌پوش اسبق الجزایری که به‌ واسطه‌ی مهاجرت خانواده‌اش به فرانسه در این کشور اروپایی متولد شده و در چند تیم اروپایی توپ زده، رهبری تیم لخویا قطر را عهده‌دار است. این مربی جوان و 40 ساله الجزایری 20 بازی ملی و 5 گل ملی را در کارنامه دوران بازیگری دارد که یک گل ملی وی در مقابل تیم ملی کشور زادگاهش (فرانسه) به‌ثمر رسیده است. جمال بلماضی پس از خاتمه دوران بازی‌اش به مربیگری روی آورده و در فوتبال کشور قطر مشغول به فعالیت در این حرفه شد.

اما ریاست باشگاه لخویا به‌عهده عبدالله بن ناصر آل‌ثانی است و عدنان العلی به‌عنوان مدیر اجرایی و نماینده هیئت مدیره باشگاه لخویا بر امور تیم نظارت می‌کند و از دیروز هم به‌عنوان سرپرست کاروان لخویا قطر با این تیم به اهواز آمده است.

تیم قرمزپوش لخویا که وارد نهمین سال حیاتش شده است، در سال‌های ابتدایی فاقد ورزشگاه اختصاصی بود و بازی‌های این تیم در استادیوم اختصاصی باشگاه الغرافه انجام می‌شد، اما از سال 2013 و با افتتاح استادیوم عبدالله بن خلیفه، این ورزشگاه 10 هزار نفری در شهر دوحه محل انجام دیدارهای خانگی تیم لخویا شده است.

لخویا قطر بعدازظهر دیروز برای پنجمین بار طی شش سال اخیر وارد ایران شد تا این بار روبروی استقلال خوزستان به میدان برود. این بازی از ساعت 17 در استادیوم غدیر اهواز با قضاوت تیم داوری از کشور چین برگزار می‌شود.

استادیوم غدیر اهواز که پیش از این دوبار میزبان السد قطر و یک بار میزبان الجیش قطر بوده، برای چهارمین بار طی چهارسال اخیر میزبان بازی بین یک تیم خوزستانی و یک تیم قطری می‌شود و خوزستانی‌ها امیدوارند که امتیازات کامل آخرین بازی سال 95 در اهواز بماند.

آشنایی با سومین حریف آسیایی استقلال خوزستان

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
فواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
5
به امیدسربلندی خوزستان وخوزستانی وعده ماسه شنبه ورزشگاه غدیرهمه متعصبان به فوتبال خوزستان دعوتندوهیچ عذری پذیرفته نیست
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها