به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
تعداد نظرات: ۷ نظر

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

خوزستان اسپورت- اعتراض سایپای البرز به حضور غلامرضا عنایتی در بازی عصر چهارشنبه تیم های سایپا و استقلال، سوژه جدیدی برای فوتبال قانون گریز ایران است.

به گزارش خوزستان اسپورت، سایپا معترض شد که عنایتی محروم بوده است. آن ها گفتند عنایتی با احتساب کارت زردهایی که در نیم فصل اول با پیراهن تیم پدیده گرفته، حق حضور در برابر سایپا را نداشته است.

این اعتراض اما خیلی زود توسط سازمان لیگ پاسخ داده شد. کمیته مسابقات اعلام کرد مطابق بند 11 ماده 13 آئین نامه انضباطی، هنگام انتقال بازیکن از تیمی به تیمی دیگر، کارت زردهای قبلی او پاک می شود.

کمیته مسابقات سازمان لیگ در حالی این بحث را مطرح کرده که ظاهراً بند 11 ماده 13 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایران شامل بازیکنان جدید سه تیم خوزستانی از جمله محمد قاضی، احمد آل نعمه، محسن بیات و کیوان امرایی نمی‌شود!

به نظر می رسد اگر برخی از رسانه ها به همان میزان که در کوچک ترین مسائل مربوط به باشگاه های خوزستانی حساسیت به خرج می دهند، روی حضور عنایتی در بازی عصر چهارشنبه ورزشگاه انقلاب کرج نیز حساسیت به خرج می دادند، موضوع کمی پیچیده تر از آن چیزی می شد که کمیته مسابقات اعلام کرد.

برای مشاهده تناقض های موجود در این رابطه کافی است این گزارش مصور از سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران را تا پایان دنبال کنید.

* * *

1- بازیکنان محروم و در خطر محرومیت

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال دارای یک بخش با عنوان «بازیکنان محروم و در آستانه محرومیت» است. این بخش به خوبی همه اهالی فوتبال از باشگاه ها و رسانه ها گرفته تا طرفداران تیم ها را در جریان بازیکنان محروم تیم ها یا بازیکنانی که در آستانه گرفتن یک کارت زرد دیگر و از دست دادن یک مسابقه رسمی هستند قرار می دهد.


2- بازیکنان در آستانه محرومیت

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

با ورود به بخش «بازیکنان محروم و در آستانه محرومیت» پس از اسامی محرومان به لیست بازیکنان در آستانه محرومیت می رسیم. نگاهی به عکس فوق بیندازید. نام غلامرضا عنایتی نه در فهرست بازیکنان در آستانه محرومیت تیم استقلال قرار گرفته، نه تیم قبلی اش، پدیده خراسان.
این در حالیست که در همین عکس می بینید نام محسن بیات مدافع جدید استقلال خوزستان در فهرست بازیکنان دو اخطاره و در آستانه محرومیت تیم عبدالله ویسی قرار دارد. محسن بیات تازه به استقلال آمده و فقط یک بازی برابر نفت تهران انجام داده که در این بازی هم اخطاری نگرفته است. در واقع این دو اخطار به جا مانده از نیم فصل اول و دوران حضورش در صبای قم است.


3- آل نعمه و قاضی

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

در عکس شماره 3 می بینید که محمد قاضی و احمد آل نعمه در آستانه محرومیت هستند. قاضی یک کارت زرد با پیراهن استقلال و یک کارت زرد در بازی فولاد و راه آهن گرفته اما آل نعمه هر دو اخطارش را از تبریز سوغات آورده است.
در همین عکس به نکته جالبی می رسید. نام محسن بیات در فهرست بازیکنان در آستانه محرومیت تیم صبای قم نیز قرار دارد، چرا که او در نیم فصل اول در همین تیم دو اخطار دریافت کرده بود. این عکس با عکس بعدی ارتباط دارد.


4- اخطارهای آل نعمه در تراکتورسازی

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

در عکس بالا نام احمد آل نعمه را در فهرست بازیکنان دو اخطاره تراکتورسازی می بینید. در واقع نام آل نعمه هم به مانند بیات در فهرست بازیکنان دو اخطاره تیم سابقش باقی مانده است. این قاعده باید برای همه بازیکنان لیگ رعایت شده باشد ولی اعتراض تیم سایپا روی عنایتی نشان می دهد که ظاهراً در این خصوص دوگانگی وجود داشته است. عکس بعدی را ببینید.


5- کاوه رضایی

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

تیمی که روی عنایتی معترض شده سایپا نام دارد. سایپا در پایان نیم فصل کاوه رضایی را به ذوب آهن داد. در عکس فوق، نام کاوه رضایی را در فهرست بازیکنان دو اخطاره هر دو تیم سایپا و ذوب آهن مشاهده می کنید. گفتیم این قاعده ای است که برای همه تیم ها و بازیکنان رعایت شده ولی آن طور که باشگاه سایپا عنوان کرده برای استقلال و عنایتی لحاظ نشده است.


* * *


6- پرونده انفرادی بازیکنان

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

هر بازیکن در سازمان لیگ دارای یک پرونده است که سوابق او از حیث تعداد مسابقات، دقایق حضور در میدان، کارت های زرد و قرمز دریافتی در آن قرار می گیرد.
کیوان امرایی نام بازیکنی است که با غلامرضا عنایتی در پدیده همبازی بود. در پرونده این بازیکن همانطور که در عکس فوق می بینید یک کارت زرد ثبت شده است. این کارت زرد مربوط به دیدار سایپای البرز و پدیده خراسان است. امرایی 18 شهریور در دقیقه 67 بازی سایپا و پدیده کارت زرد دریافت کرده بود. سازمان لیگ این کارت زرد را در پرونده امرایی منظور کرده و طبق اعلام سایت رسمی سازمان لیگ، امرایی اکنون در نفت مسجدسلیمان یک اخطاره است.
عکس های بعدی را هم ببینید.


7- محسن بیات

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

محسن بیات همان حکایت کیوان امرایی را دارد. در پرونده انضباطی این بازیکن دو کارت زرد وجود دارد. محسن بیات با پیراهن صبای قم برابر دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان کارت زرد دریافت کرده اما اکنون در استقلال خوزستان دو اخطاره است.


8- احمد آل نعمه

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

احمد آل نعمه هم مثل محسن بیات، دو کارت زرد در تیم قبلی دریافت کرده است. یک کارت زرد در بازی تراکتورسازی و فولاد خوزستان و یک کارت زرد در بازی تراکتورسازی و سایپا که هر دو کارت زرد فعلاً در پرونده این بازیکن در فولاد ثبت شده است.


9 – محمد قاضی

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!

عکس بالا نشان می دهد که محمد قاضی دو اخطاره است، با این تفاوت که او در دو تیم مختلف کارت زرد گرفته است. به عکس پایین که نگاه کنید دقیقاً مشخص است که قاضی یک اخطار را با پیراهن استقلال و یک اخطار را با پیراهن فولاد گرفته اما هر دو کارت زرد در پرونده او در تیم فولاد به ثبت رسیده است.

گزارش ویژه: قانونی که شامل خوزستان نمی‌شود!


* * *

هدف از تهیه این گزارش در خوزستان اسپورت، نه پیگیری اعتراض باشگاه سایپا علیه غلامرضا عنایتی، بلکه اطلاع رسانی در خصوص وضعیت چهار بازیکنی است که در نیم فصل با همراه داشتن کارت زردهایی از تیم های قبلی به تیم های خوزستانی پیوستند.

فرض کنید اگر به جای غلامرضا عنایتی روی یک بازیکن فولاد یا استقلال خوزستان اعتراضی صورت می گرفت یا در آینده اعتراضی صورت بگیرد، آیا برخی از رسانه ها موضوع را به مانند داستان عنایتی مسکوت باقی می گذارند یا با تیترهای آنچنانی به مقابله با نمایندگان فوتبال خوزستان می پردازند؟!

در جریان پرونده های بازیکنان سرباز دیدیم که چه موج تبلیغاتی منفی علیه استان خوزستان به راه انداخته شد، گویی که تیم های غیرخوزستانی کاملاً پاک و عاری از مشکل بوده اند.

به نظر می رسد که سازمان لیگ باید همین امروز تکلیف بازیکنان جدید سه تیم خوزستانی را مشخص کند. اگر قرار به اجرای بند 11 ماده 13 آئین نامه انضباطی باشد، این بند از آئین نامه باید برای همه تیم ها اعمال شود و اسامی کیوان امرایی، محسن بیات، محمد قاضی و احمد آل نعمه از لیست بازیکنان در آستانه محرومیت که روی سایت رسمی سازمان لیگ درج شده حذف گردد.

اگر هم قرار است که این بند از آئین نامه فقط شامل دو تیم سرخابی تهران شود، باید همین امروز به سه تیم خوزستانی ابلاغ کنند که اخطارهای نیم فصل اول چهار بازیکن مذکور پاک نمی‌شود.

اینکه می گوییم امروز، پیش از برگزاری دربی خوزستان، به این دلیل است که دو تیم فولاد و استقلال خوزستان در هفته بعدی با دو تیم سپاهان و ذوب آهن بازی دارند و پیش از مصاف با دو تیم صاحب نفوذ اصفهانی باید تکلیف سه بازیکن دواخطاره آبی و قرمزپوشان خوزستان، محمد قاضی، احمد آل نعمه و محسن بیات، از هم اکنون مشخص شود.
 


نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
مجتبی ماهشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
10
مافیای ضد فوتبال خوزستان سالهاست که همین برنامه هارو پیاده می کنه اما غیرت فوتبالیست های استان داره امپراطوری فوتبال خوزستان رو در تمامی لیگ ها و دسته های مختلف به رخ کشور می‌کشه هرچقدر دوست دارند توطئه کنند مهم نیست خدا با ماست
asd313
|
Brazil
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
10
یک بام و دو هوا بازی در آوردن تا کی و تا کجا ؟!!!!!
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
1
9
از مدیریت خوزستان اسپورت بخاطر این گزارش کامل و مستند کمال تشکرو دارم. متاسفانه قوانین به شکل سلیقه ای در فوتبال ما پیاده میشه و به همین دلیل فوتبال ایران همیشه درگیر مسائل حاشیه ایه. واقعا اگه جای استقلال تهران یه تیم خوزستانی یا حتی یه تیم شهرستانی دیگه از بازیکن مشکوک به محرومیت استفاده میکرد چه جنجالهایی که ایجاد نمیشد
خوزستانی
|
United States of America
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
4
بسیار ممنون. بله، قانون که خیلی سلیقه ای انجام میشه. هم این چیزا و هم قضایای سربازی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
4
سلام
با تشکر از سایت خوبتون که باعث دلگرمی ما خوزستانی هاشده خدا قوت
این گزارشتون خیلی جامع و کامله خواهش می کنم از قانون مجازات دوپینگ که فقط برا تیم های بی نفوذ اجرا میشه و قانون معافیت تحصیلی که برا تیم های خوزستانی اجرا نمشه گزارش مفصل تهیه کنید تا بفهمن که ما هالو نیستیم.مثل قضیه سروش سعیدی و بوعذار که شرایطشون کاملا یکسان هر دو کارت پایان خدمتشون باطل شده ولی بوعذار میتونه از معافیت تحصیلی استفاده کنه ولی سعیدی نه.آخه با کامنت های من ودوستان هیچ چیزی درست نمشه باید سر تیتر خبر باشه.
amordad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
4
سپاس از سایت خوب خوزستان اسپورت. با این بی قانونی و فساد در فدراسیون فوتبال، انتظار پیشرفت در فوتبال ایران انتظاری بیهوده است.متاسفم برای مجریان قانون که خود منشا نقض قانونی هستند .
مهدی اکتفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
6
احسنت.گزارش بسیار کامل و روشنگرانه ای بود. با وجود تیم های مدعی، استعداد های ناب و تماشاگران فهیم به نظر می رسید وجود یک رسانه دلسوز، حقیقت گو و شجاع حلقه مفقوده ورزش استان باشد که با ظهور این سایت ظاهرا در حال رفع شدن است.
با تشکر از زحمات شما.