به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
الجزیره امارات؛ ناکام در لیگ قهرمانان

آشنایی با دومین حریف آسیایی استقلال خوزستان

آشنایی با دومین حریف آسیایی استقلال خوزستان

خوزستان اسپورت- دومین حریف آسیایی تیم استقلال خوزستان سابقه هشت بار حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت، آبی‌پوشان استقلال خوزستان پس از شکست دادن الفتح سعودی در دومین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان به دیدار تیم الجزیره امارات می‌روند؛ تیمی ثروتمند از شهر ابوظبی که یک بار قهرمان لیگ امارات شده اما کارنامه موفقی در لیگ قهرمانان آسیا نداشته است.

باشگاه الجزیره در سال 1974 میلادی پس از ادغام دو باشگاه الخالدیه و البطین در شهر ابوظبی آغاز به‌کار کرد و رفته رفته تبدیل به یکی از تیم‌های مطرح اماراتی شد تا جایی که در پایان فصل ورزشی 2010-2011 میلادی به عنوان قهرمانی لیگ حرفه‌ای فوتبال امارات رسید.

الجزیره به استثنای سال گذشته که در لیگ این کشور هفتم شد، طی 10 سال اخیر همواره جزو چهار تیم برتر کشورش بوده و هشت بار سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورده است.

آن‌ها که با قهرمانی در جام حذفی سال گذشته امارات به رقابت‌های امسال لیگ قهرمانان آسیا قدم گذاشته‌اند، در حال حاضر صدرنشین لیگ حرفه‌ای امارات هستند و تلاش می‌کنند تا برای دومین بار در تاریخ باشگاهشان صاحب عنوان قهرمانی لیگ امارات شوند.

سفیدپوشان الجزیره که امسال برای هشتمین بار در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده‌اند، در هفت دوره قبلی حضورشان در این رقابت‌ها کارنامه قابل قبولی نداشته‌اند و برخلاف درخشش در لیگ داخلی، نتوانسته‌اند در مسابقات آسیایی نتایج مطلوبی کسب کنند.

تیم الجزیره امارات پنج بار در همان مرحله گروهی حذف شده است و دوبار هم در سال‌های 2012 و 2014 پس از صعود از مرحله گروهی در دور دوم مغلوب تیم‌های الاهلی سعودی و العین امارات شده و از دور مسابقات کنار رفته است. الجزیره که سال 2015 با شکست مقابل بنیادکار ازبکستان در پلی‌اف حذف شد و به مرحله گروهی نرسید، در نخستین بازی از مسابقات امسال با سه گل برابر لخویا قطر شکست خورد تا مشخص شود که این بار هم نمی‌تواند جزو تیم‌های مدعی کسب قهرمانی باشد.

مدیران الجزیره در نقل‌وانتقالات زمستانی با پرداخت مبلغی بالا اقدام به خرید لئوناردو پریرا مهاجم گلزن برزیلی تیم چونبوک موتورز کره جنوبی کردند تا با استفاده از این بازیکن که فصل گذشته 10 لیگ در لیگ قهرمانان آسیا زد و باعث قهرمانی تیم چونبوک موتورز شد، حضوری قدرتمند در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان داشته باشند، اما در نهایت موفق نشدند اسم این مهاجم را به لیست آسیایی اضافه کنند. این بازیکن که برای همراهی الجزیره در لیگ داخلی امارات مشکلی نداشته و در همان ماه اول حضورش 5 گل برای این تیم زده است، در نهایت از لیست الجزیره برای لیگ قهرمانان خط خورد و ژوائو کارلوس مدافع 35 ساله برزیلی که در لیست مازاد الجزیره در نقل‌وانتقالات زمستانی قرار گرفته بود، جای لئوناردو پریرا را در مسابقات آسیایی گرفت.

ژوائو کارلوس مدافع 35 ساله برزیلی، مبارک بوصوفه هافبک 33 ساله اهل مغرب، پارک جونگ وو هافبک 28 ساله اهل کره‌جنوبی و ایلتون المیدا مهاجم 33 ساله برزیلی، چهار بازیکن خارجی تیم الجزیره امارات در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

علی خصیف دروازه‌بان و علی مبخوت مهاجمی که بهترین گلزن مسابقات فصل جاری لیگ امارات است، شاخص‌ترین بازیکنان اماراتی در ترکیب الجزیره محسوب می‌شوند. رهبری این تیم هم به‌عهده‌ی هینک تین کات، مربی هلندی است.

استادیوم محمد بن زاید، ورزشگاه زیبایی در شهر ابوظبی با گنجایش 42056 صندلی، میزبان دیدارهای خانگی الجزیره امارات است که از ساعت 19:30 فردا به وقت محلی (ساعت 19 به وقت ایران) پذیرای استقلال خوزستان می‌شود. آبی‌پوشان دیار کارون که در اولین گام موفق به شکست الفتح شده‌اند، این بار برای مغلوب کردن الجزیره قدم به زمین چمن هموار این ورزشگاه زیبا می‌گذارند تا با کسب امتیاز در این مسابقه، به صعود از مرحله گروهی امیدوارتر شوند.

الجزیره امارات؛ ناکام همیشگی لیگ قهرمانان

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
بلوتوث کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
1
بازی ساعت هفت هست یا هفت و نیم؟؟
مدیر پایگاه سلام
در متن خبر نوشته شده ساعت 7 بعدازظهر به وقت ایران.


مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
3
انشالله دومین برد آبی های خوزستان
الجزیره ببریم صعودمون قطعیه
میرحسین ابراهیم وند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
2
استقلال ۲ صفر میبره به امید خدا
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها