به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

جهانداری: اگر سقوط کنیم امتیاز نمی‌خریم

جهانداری: اگر سقوط کنیم امتیاز نمی‌خریم

خوزستان اسپورت- مالک باشگاه استقلال اهواز می‌گوید برای احیای مجدد این تیم ریشه‌دار خوزستانی برنامه‌های زیادی دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت، ارسطو جهانداری که در نیم‌فصل لیگ دسته اول به استقلال اهواز برگشته و بار دیگر مالکیت این باشگاه را به‌عهده گرفته است، درخصوص اتفاقات بازی تیمش مقابل سپیدرود رشت، شکایت به فدراسیون فوتبال، وضعیت سرمربی جدید آبی‌پوشان، دلایل بازگشت دوباره‌ به استقلال اهواز و برنامه‌های بعدی‌اش توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات ارسطو جهانداری در گفت‌وگو با خوزستان اسپورت را مرور کنید.

ابتدا در خصوص بازی سپیدرود و استقلال اهواز صحبت کنید.
حوادث بازی سپیدرود و استقلال اهواز را طبیعی نمی‌دانم. مدافع ما توپ را با پا دفع می‌کند، داور پنالتی می‌گیرد. مهاجم تیم‌مان در نیمه دوم یک گل سالم می‌زند، کمک‌داور پرچم می‌زند و آفساید می‌گیرد. این بازی قرار بود بدون تماشاگر باشد، اما تعدادی از لیدرهای سپیدرود در ورزشگاه حضور داشتند. بازیکن حریف بعد از گلزنی برای شادی گل به سمت سکوها می‌رود و گل خود را به لیدرهایی که در قسمتی از ورزشگاه نشسته بودند، تقدیم می‌کند. سرمربی تیم سپیدرود هم که با حکم کمیته انضباطی محروم بوده، بازیکنان تیمش را از جایگاه با صدای بلند هدایت می‌کرد.

شما که در ورزشگاه حضور داشتید، چرا در جریان مسابقه نسبت به این مسائل اعتراض نکردید؟
من در جایگاه نشسته بودم. با دوربین تلفن همراهم مشغول فیلم‌برداری از سرمربی محروم تیم سپیدرود شدم که در حال هدایت بازیکنانش بود، اما حراست ورزشگاه سریعاً به سمتم آمدند و اجازه‌ی فیلم‌برداری ندادند. دوربین‌های صداوسیمای گیلان نیز صحبت‌های سرمربی سپیدرود با بازیکنانش و حضور لیدرها در ورزشگاه را فیلم‌برداری نمی‌کرد. همه چیز در اختیار آن‌ها بود. در همان زمان برگزاری بازی با فدراسیون فوتبال چند بار تماس تلفنی برقرار کردم و گفتم که این مسابقه در شرایط عادی برگزار نمی‌شود. یک روز پس از بازی هم به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ رفتم و پیگیر شکایت از داوران بودم که قرار شد آن‌ها را احضار کنند.

موضوعی که هواداران استقلال اهواز از آن انتقاد کرده‌اند، عدم اعتراض کادر فنی تیم شما به تصمیمات بحث‌برانگیز داور بود.
این انتقاد را قبول دارم و خودم هم این انتقاد را نسبت به کادر فنی تیم داشتم. مربیان ما همان لحظه که داور اعلام پنالتی کرد، باید به سمت داور چهارم می‌رفتند و اعتراض می‌کردند تا داور را متوجه رأی اشتباهش کند. من در جریان بازی اجازه‌ی ورود به محوطه اطراف زمین چمن را نداشتم و در جایگاه بودم، اما بلافاصله پس از سوت پایان مسابقه سراغ داور چهارم رفتم و اعتراض شدیدی به وی داشتم که چرا در آن صحنه دخالت نکرده و به داور مشورت نداده است تا آن پنالتی عجیب را لغو کند.

وضعیت انتخاب سرمربی جدید به کجا رسید؟ علی حنطه چرا بعد از چند روز جدا شد؟
علی حنطه سرمربی استقلال اهواز نبود که بخواهد جدا شود! ما با ایشان قراردادی نبسته بودیم. آقای حنطه به اهواز آمد و چند جلسه مذاکره کردیم، اما در نهایت به توافق نرسیدیم و هیچ قراردادی امضا نکردیم. بعد از بازی مقابل راه‌آهن بود که حنطه به مشهد رفت و درخواست داشت مقداری پول به‌عنوان قسط اول قرارداد به حسابش واریز شود تا دوباره به اهواز بیاید و قرارداد امضا کند که با این درخواست مخالفت کردیم. استقلال اهواز بعد از جدایی سیاوش بختیاری‌زاده هنوز سرمربی جدیدی انتخاب نکرده و از حمیدرضا بابایی که دستیار بختیاری‌زاده بوده، خواستیم تا به‌عنوان مربی امور فنی تیم را انجام بدهد تا سرمربی جدید انتخاب شود. انتخاب سرمربی هم به‌عهده مدیرعامل باشگاه گذاشته‌ شده و به‌زودی این کار انجام می‌شود.

اگر سقوط استقلال اهواز به دسته دوم قطعی شود، آیا مثل تابستان سال گذشته اقدام به خرید امتیاز در رده‌های بالاتر می‌کنید؟!
خیر؛ دیگر امتیازی خریداری نمی‌کنیم. ما تا روز آخر برای ماندن در لیگ یک می‌جنگیم، اما اگر به دسته دوم سقوط کردیم، این بار زیربنایی کار خواهیم کرد. استقلال اهواز تیمی است که حدود 70 سال قدمت دارد. من چند جلسه با مسئولان استان داشته‌ام و درباره بازگرداندن استقلال اهواز به دوران خوب گذشته‌اش صحبت کرده‌ام. آن‌ها هم قول‌های خوبی داده‌اند. از مسئولان استان پول نمی‌خواهیم، خواسته ما اینست که یک زمین در اختیارمان بگذارند تا استقلال اهواز صاحب زمین اختصاصی شود. داشتن زمین تمرین می‌تواند اولین قدم در راه بازسازی تیم باشد. استان خوزستان پر از استعداد است و من تصمیم دارم استقلال اهواز جدیدی را بسازم که 90 درصد بازیکنانش بومی باشند. تیمی می‌سازیم که پله به پله تا لیگ برتر بالا برود و دوباره همان استقلال اهوازی شود که هزاران نفر را به ورزشگاه تختی می‌کشاند.

اما شما در سال‌های گذشته هم وعده ساخت زمین اختصاصی و احیای تیم استقلال اهواز را داده بودید، ولی چنین موضوعاتی محقق نشدند.
من می‌خواستم این کارها را انجام بدهم، اما عده‌ای اجازه ندادند. یک بار با وجودی که مالک باشگاه نبودم و فقط به‌عنوان مدیرعامل به استقلال اهواز آمده بودم، مبلغ 700 میلیون تومان به بازیکنان و مربیان از خودم چک شخصی دادم، چرا که آن‌ها اعتصاب کرده بودند و اگر در دو بازی رسمی حاضر نمی‌شدند، استقلال اهواز طبق قانون به دو دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد. چک‌های شخصی‌ام را دادم تا مانع از نابودی تیم شوم. سال قبل هم که استقلال اهواز به دسته دوم سقوط کرد، براساس وعده‌های اسپانسرها تصمیم به خریداری امتیاز گرفتیم. در آن زمان خیلی از نزدیکان تیم به من تبریک می‌گفتند و تشکر می‌کردند، اما بعداً با برگزاری جلسات شبانه و مسائل ناخوشایندی که در محل تمرینات تیم رقم زدند، باعث دلسردی‌ام شدند و برخلاف میل باطنی‌ام مسئولیت تیم را به محمد ملکی واگذار کردم و از استقلال اهواز جدا شدم. من همه زندگی‌ام را در راه این تیم گذاشتم.

یک سئوال را خیلی از هواداران استقلال اهواز مطرح کرده‌اند و دوست دارند پاسخ شما را بدانند. اگر استقلال اهواز برای آقای جهانداری سودی نداشته است، چرا در نیم‌فصل دوباره به این باشگاه برگشته‌اید؟
من سهام استقلال اهواز را به آقای ملکی فروختم، اما ایشان به تعهداتش عمل نکرد. مراجع قضائی هم رأی دادند که سهام باشگاه به من بازگردانده شود. چند ماه درگیر این موضوع بودم. وقتی خریدار قبلی به تعهداتش عمل نکرد، طبیعی بود که مسئولیت باشگاه به من بازگردانده شود. چرا کسی نمی‌گوید که جهانداری آن سال 700 میلیون چک شخصی داد تا استقلال اهواز به‌خاطر اعتصاب مربیان و بازیکنانش به دسته سوم سقوط نکند؟ آن سال دیوانگی کردم و از حق خودم و خانواده‌ام گذشتم تا این تیم را نجات بدهم. الان هم برای همین موضوع آمدم که مانع از نابودی استقلال اهواز شوم. به‌جز برادران شفیعی‌زاده هیچ‌کس به استقلال اهواز کمک مالی نمی‌کند و تمامی هزینه‌ها به‌عهده خودم است.

به‌عنوان سئوال آخر؛ چه برنامه‌ای برای آینده باشگاه دارید و انتظارتان از مسئولان استان چیست.
همانطور که گفتم می‌خواهم برای استقلال اهواز زمین اختصاصی درست کنم تا این تیم را با حضور بازیکنان خوزستانی احیا کنیم. از مسئولان استان درخواست پول نکرده‌ام، فقط یک زمین برای این تیم خواسته‌ام تا پس از سال‌ها صاحب ورزشگاه شود. قول می‌دهم یک هیئت مدیره قوی برای استقلال اهواز انتخاب کنم و این باشگاه را به‌عنوان شرکت سهامی عام به‌ثبت برسانم تا همه خوزستانی‌هایی که تمایل داشته باشند، بتوانند در استقلال اهواز سهام‌دار شوند. هواداران باید صبور باشند و به ما کمک کنند تا برنامه‌هایمان را پیش ببریم و انشاءالله شاهد اوج‌گیری دوباره استقلال اهواز باشیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۵
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
6
حرفهای جالبی زده شد.ولی اقای جهانداری بادست خالی نمیشه تیم داری گنید.ای کاش نیم فصل دوم با به خدمت گرفتن چندتا باریکن خوب از سقوط تیم جلوگیری میکردین.حالا ایشالله که حرفاتون به عمل برسه
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
1
5
باز هم شعارهای تکراری.
آقا ما اگه نخوایم شما استقلال اهوازو احیا کنی باید کی رو ببینیم؟
از وقتی شما اومدی استقلال اهواز یه روز خوش ندیدیم تو این چندسال همش سقوط و حاشیه و بدبختی
یه خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
7
بابا تو چقد خوبی که هنوز اینقد مثبت فکر میکنی!!!!
اهواز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
6
به جهانداری خوشبین نیستم چون تا الان هرکی اومده به ضرر استقلال اهواز کار کرده ،اگر جهانداری می خواد کاری کنه اولین قدم باید پای دلالها از استقلال اهواز بریده بشه،بختیاری زاده برگرده،بازیکنان دلال صفت و بی تعصب اخراج بشن و بچه های با استعداد اهواز و خوزستان جذب تیم بشن.
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
3
3
دوستان عزیز جهانداری در اولین باری که امد استقلال اهواز در اخراج داریوش یزدی اشتباه کردولی الان بیایم منصفاثه نگاه کنیم.با این تیم نابود وضعیف چه کار میتونست بکنه.درتمام بازی ها حضور فعال داره.چند بازیکن اضافه کرده.وصحبت از برنامه ریزی برای فصل بعد میکنه.دوستانی که میگن باید بره ایا کسی روسراغ دارن که بیاد واز جیب خرج کنه.به نظر من برادران شفیعی هم دیگه قصد بازگشت ندارن چون اگه داشتن نیم فصل بهترین زمان واسه بازگشت شون بود.پس بیایم این نصف امید هم فراری ندیم
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
1
5
اقا جهانداری کاش توضیح میدادی اون دفاعه که خودت اوردیش چرا هر بازی یا پنالتی میده یا گل بخودی میزنه یا پاس گل میده به مهاجمای حریف. شکی نیس داور بازی سپیدرود ناجوانمردی کرد در حق استقلال اما اون فقط یه بازی اونکارو کرد و اون بازیکن تیم شما هربازی داره شاهکار میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
5
جناب جهانداری میگن تقاضای پول از مسئولان استان نکردند منتها اخبار موثق که از مدیر مستعفی تیم گرفتیم میگه درخواست 300 میلیون تومن از استانداری کردید و قراره بزودی این پولو بگیرید.
من آرزوم هست 300 میلیارد به اس اهواز کمک شود منتها باید مشخص کنند این پول چطور و کجا خرج میشود؟ اگه قراره پولی داده شود و خرج احیای استقلال اهواز نشود پس همون بهتر که این پول رو ندهند.
جناب جهانداری شما کارنامه مدیریتیتون بسیار ضعیف هست در ادواری که اومدین اهواز تیم استقلال با سو مدیریت شما سقوط کرده دسته دو.
اگر امسال تیم بد بسته شده توسط اقای ملکی بوده که اقای ملکی را شما اوردی داخل فوتبال و مالکیت باشگاهو بهشون واگذار کردید پس اینکه ادعا کنید ملکی مقصرس درواقع خودت را محکوم میکنی
الموج الازرق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
2
2
اقای جهانداری عزیز ممنون که به فکر استقلال اهوازی...حالا منت هم میذاری؟؟؟؟خواهشا تیم رو تحویل هییت فوتبال بده تا دعای خیر هواداران پشت و پناهت باشه...
ابو جابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
2
با سلام و تشکر از سایت وزین و صد البته دردمند خوزستان اسپورت ممنونم که با جهانداری مصاحبه کردید. اینکه یک مدیر یا مسئولی به شعور مردم احترام نگذاره و فرافکنی کنه و دروغ بگه موضوع تازه ایی نیست ولی ای کاش میپرسیدید ایا 700ملیونی که میگن چکش پاس شد؟ کاری نداره من هم بازاری هستم و چک دارم الان میتونم 900ملیون چک بدم ولی اگر پاس نشه جز بدهی و فلاکت برای باشگاه نداره. اقای جهانداری، داریوش یزدی باعث اشتی تماشاکر با استادیوم تختی شد و استقلال را به جایی رسوند که اول جدول بود پول کارش رو میخاست نه پول رانت و بازیکنایی که پول داده باشن و اومدن
علی اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
2
نخیر بفرما دوباره امتیاز بخر شما هنوز 6 میلیارد پول امتیاز فولادنوینو ندادی استقلال اهواز بدهکار کردی
سید سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
2
بلاخره مصاحبه کرد تا عیارش مشخص بشه آقای محترم شما طی دو فصل متوالی به دسته دو سقوط کردی میدونی یعنی چی فاجعه تیم رو تحویل بده هم خودتو راحت کن هم طرفداری استقلال رو
بمون ببینم سال آینده با رفتن به دسته سه دست از سر تیم برمیداری
بیچاره استقلال اهواز افتاده دست کیا
الموج الازرق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
1
دوست و برادر خوبم ابو جابر
دمت گرم...حرف حق رو زدی...اما این اقا تا مارو سکته نده نمیره
زرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
2
مردحسابی توی رشت 100تومن پول نداشتی پول شام تیم رابدی با صدتا تلفن وبدبختی از این واون پول شام تیم جور شد اونوقت دم از ساخت استادیوم میزنی . خدا روزیت را جایی دیگه بده انشاالله
آبی خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
2
آقای جهانداری قظعا شما با هواداران استقلال که صاحبان واقعی این باشگاه قدیمی و پرظرفدار خوزستان هستند رو راست نیستی. شما می گویید بعد از سقوظ استقلال اهواز می خواهید پیگیر تقویت و صعود این تیم باشید؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
2
استقلال اهواز با بودن شما به جایی نمیرسه جهاندار خان.... غیر ندانم کاری و بی لیاقتی واسه مردم چیزی توی این استان نیست !!!!!!!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها