به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

اتفاقی که سرپرست سابق فولاد را از فوتبال دور کرد

اتفاقی که سرپرست فولاد را از فوتبال دور کرد

خوزستان اسپورت- از خوزستان پا به توپ شد؛ با وجود کم سن و سال بودنش کاپیتان تیم‌ منتخب خوزستان شد و در کنار بازیکنانی چون حسن نظری و ابراهیم قاسم‌پور بازی کرد و بکن باوئر ایران لقب گرفت. عباس نواصرزاده تا آن‌جا در فوتبال پیش رفت که برای تیم‌ملی هم انتخاب شد اما تنها یک اقدام کافی بود تا او را از فوتبال دور کنند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، مرحوم عباس نواصرزاده، مدافع میانی فوتبال خوزستان بود که پیش از انقلاب به واسطه فوتبال و اخلاق خوبش معروف بود. او پس از دوران انقلاب و زمانی که کفش‌هایش را آویخت، در امور اجرایی، چون سرپرستی تیم فولاد خوزستان مشغول به فعالیت شد و در سال 84 که فولاد در لیگ برتر ایران جام قهرمانی را بالای سر برد، نواصرزاده نیز به عنوان سرپرست تیم، در آن موفقیت نقش بسزایی داشت.

او در یک سال اخیر پس از تحمل درد ناشی از بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد تا فوتبال خوزستان از وجود مرد بزرگی چون نواصرزاده محروم شود.

برای آشنایی بیشتر با اخلاق، منش و فوتبال زنده‌یاد نواصرزاده، پای صحبت‌های دو تن از هم‌تیمی‌های وی نشستیم.

بازیکنان زیادی را به فوتبال معرفی کرد
ابراهیم قاسم‌پور، یکی از مربیان فوتبال ایران و از هم‌تیمی‌های مرحوم نواصرزاده درخصوص او، گفت: او فوتبالیستی بود که در همان سن 16، 17 سالگی از نظر اخلاقی بسیار خوب و خوش برخورد بود. همیشه با خنده با دیگران رفتار می کرد و در آن سن و سال که معمولا جوانان شلوغ هستند، او  متانت خاصی داشت و باوقار بود. نواصرزاده به تیم‌های فوتبال خوزستان خیلی کمک کرد و بازیکنان بسیاری را در رده‌های سنی باشگاه فولاد شناسایی و به تیم بزرگسالان معرفی کرد.

در دوران فوتبالی به حقش نرسید
وی با بیان این‌که نواصرزاده از نظر اخلاقی شاخص بود و جای تاسف دارد که دیگر بین ما نیست، عنوان کرد: هیچ وقت ندیدم که او عصبانی شود و برخورد تندی با کسی داشته باشند. همیشه در سخت ترین شرایط هم لبخند به لب داشت. البته نواصرزاده علی رغم این که فوتبالیست خیلی خوبی بود، شاید در دوران فوتبالی‌اش به حقش نرسید. او توانایی بالایی در فوتبال داشت.

قاسم‌پور بیان کرد: چنین افرادی می‌توانند الگوهای خیلی خوبی برای جوانان باشند. نواصرزاده خدمات زیادی به فوتبال اهواز ارائه داد و همین خدمات باعث شد که اکنون بسیار از او یاد شود و به نوعی او خیلی از بازیکنان فعلی و دهه قبل را وارد فوتبال کرد.
 
همچنین سیدمهدی ابوس، یکی دیگر از هم‌بازی‌های مرحوم عباس نواصرزاده با تمجید از وی، گفت:‌ او در گذشته در تیم‌هایی چون پاس و جنوب اهواز بازی می‌کرد. همچنین در مسابقات جام ولی‌عهد که پیش از انقلاب برگزار می شد، به عنوان کاپیتان تیم منتخب خوزستان حضور داشت.

اتفاقی که سرپرست سابق فولاد را از فوتبال دور کرد

اتفاقی که نواصرزاده را از فوتبال دور کرد
وی با بیان خاطره ای از مرحوم نواصرزاده، گفت: در مسابقات جام ولی‌عهد تیم منتخب خوزستان موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند و او همان موقع به عنوان یکی از بهترین بازیکنان معرفی شد و زمانی که قرار بود به عنوان کاپیتان، جام قهرمانی را از ولی‌عهد بگیرد، باید دست ولی‌عهد را می‌بوسید ولی وقتی برای گرفتن جام در محل مورد نظر حاضر شد، با توجه به جوان بودن، فراموش کرد که باید دست ولی‌عهد را ببوسد و همین باعث شد که علی‌رغم این که برای تیم‌ملی هم انتخاب شده بود، عملا از فوتبال دور و کنار گذاشته شود.

این بازیکن سابق فوتبال خوزستان افزود: او پس از دوران انقلاب نیز در امور مدیریتی و سرپرستی تیم های فوتبال، خدمات بسیاری داشت که از جمله آن می‌توان به سرپرستی او در تیم فوتبال فولادخوزستان اشاره کرد. او به پهلوانی، خوش مرام بودن و فوتبالیستی ارزشی و ورزشی، معروف بود. او که در مسابقات جام ولی‌عهد به عنوان یکی از بهترین‌های این رقابت‌ها معرفی شد، علی رغم جوان بودنش، به بکن باوئر یا همان قیصر فوتبال آلمان معروف شد.

ابوس بیان کرد: مرحوم نواصرزاده از فوتبالیست‌های تاثیرگذار آن دوره محسوب می‌شد و رفتار او به صورتی بود که همه؛ از سرخابی‌ها تا جنوبی ها او را دوست داشته باشند.

وی گفت: نواصرزاده در یک خانواده ورزشی رشد کرد و پدرش که اوفی نام داشت یکی از بازیکنان خوب و مطرح سال‌های بسیار دور فوتبال خوزستان بود. همچنین برادرش علی، فوتبالیستی بود که به سیم خاردار معروف بود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
3
خدا رحمتشون کنه مرد زحمتکش فولاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
3
روحش شاد
محمدايمانى
|
United States of America
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
شادروان نواصرزاده بازيكن خوب و با اخلاق بخاطر ادامه تحصيل وقتي كه انقلاب شد و فوتبال تعطيل براى ادامه تحصيل به خارج رفت و كسى كارى به كارش نداشت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها