به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
تعداد نظرات: ۷ نظر

بنزین سبز استقلال اهواز و خوزستان کجاست؟

بنزین سبز استقلال اهواز و خوزستان کجاست؟

سعید کعب عمیر – هوادار استقلال اهواز
خوزستان اسپورت- درخشش بازیکنان جوان استقلال تهران در دربی 84 علامت‌های سئوال متعددی را در مقابل جامعه فوتبال خوزستان قرار می‌دهد.

برزای، حقدوست، زکی‌پور، نور افکن، اسماعیلی، حسینی و ... اینها بازيكنان جوان و جویای نامی بودند که علی منصوریان به هر شکل پشت‌شان ایستاد، به‌خصوص وقتی که تا مرز اخراج هم رفت.

بنزین سبز؛ تعبیری بود که منصوریان طی فصل جاری برای بازیکنان جوان استقلال به‌کار برد و جای این سئوال را باقی گذاشت که چرا بنزین سبز در استانی که از دیرباز مرکز نفت و فوتبال بوده، پالایش نمی‌شود؟

چرا این اتفاق در استقلال اهواز، قدیمی‌ترین تیم فعال در فوتبال خوزستان، رخ نمی‌دهد؟ مگر غیر از اینست که صدها بازیکن مثل حقدوست و برزای (بازیکنان خوزستانی استقلال تهران) و حتی بهتر از آن‌ها در این استان وجود دارند؟ پس چرا قدیمی‌ترین تیم خوزستان توان آوردن یک برد را هم در لیگ یک ندارد؟!

آیا علی‌منصور چشم بصیرت دارد و آدم‌هایی که در استقلال اهواز و البته در فوتبال خوزستان هستند، مشکل بینایی دارند؟! چگونه است که منصوریان، چندین جوان گمنام را می‌بیند و باور می‌کند و تبدیل به خوشحال‌ترین مرد روی کره زمین می‌شود، اما در خوزستان وسعیت دید مربیان، بسیار اندک است؟!

در استقلال تهران که تیم‌های پایه‌اش به مراتب استعدادهای کمتری نسبت به تیم‌های پایه خوزستان دارند، منصوریان بازیکنان جوان و مستعد را انتخاب می‌کند، در ابعاد مختلف به سطح بازی در لیگ برتر و رقابت‌های باشگاهی آسیا می‌رساند و تبدیل به خوشحال‌ترین مربی این روزهای فوتبال ایران می‌شود، اما در فوتبال خوزستان به‌صورت عام و استقلال اهواز به‌صورت خاص، وضعیت کاملاً متفاوت است.

شاید دلایل این تفاوت را بتوان در متن استعفای اخیر مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اهواز و موارد مشابه در گذشته به‌خوبی پیدا کرد.

استقلال اهواز فقدان یک مدیر کاربلد، باتجربه، دلسوز و دارای حداقل پشتوانه مالي را احساس می‌کند که با قواعد مدیریت در فوتبال حرفه‌ای آشنا باشد. چه بسا اگر ثبات در مدیریت این باشگاه حاکم شود، در بحث فنی هم یک مربی کاردان می‌تواند در فضای پاک و سالم فوتبالی، نسبت به كشف بازيكنان مستعد بومي و ارتقای سطح فنی آن‌ها برای بازی در تیم اصلی استقلال اهواز اهتمام ورزد.

قدیمی‌ترین تیم خوزستان، احتمالاً در پایان فصل به لیگ دسته دوم سقوط می‌کند، اما مهم اینست که پایه‌های تیم از اکنون به‌شکلی بنا شود که سال بعد توانایی صعود به لیگ یک و در سال‌های بعدی پتانسیل صعود به لیگ برتر را داشته باشد.

برای تحقق این مهم، استفاده از بنزین سبز که به‌فور در فوتبال خوزستان یافت می‌شود، باید در اولویت برنامه‌های تصمیم گیرندگان باشگاه استقلال اهواز قرار گیرد. اتفاق مثبتی که اگر رخ بدهد، صعود پله به پله استقلال اهواز در سال‌های بعدی و آشتی هواداران باتعصب و پرشمار این تیم با ورزشگاه تختی را در پی خواهد داشت.

آیا این رؤیای شیرین که سال‌هاست هواداران رنگ آبی در خوزستان انتظار آن را می‌کشند، سرانجام محقق خواهد شد؟

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
3
احسنت بر نویسنده به نکات درستی اشاره کردن ایکاش استقلال اهواز دوباره به همون تیم سازنده و مردمی تبدیل بشه که پشت تیمهای بزرگ ایرانو میلرزوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
4
تا جهانداری و حنطه هستن حال و روز استقلال اهواز بدتر میشه
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
1
2
موافقم . متاسفانه زیر ساخت های خوزستان افت کرده
به وضعیت تیم های خوزستانی نگاه کنید
چند بازیکن حداقل در داخل استان هستند ؟
حرفه ای گری خوبه اما این فوتبال نتیجه گرا ریشه همه چی رو خشکانده
آبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
1
1
ضمن تقدیر از نویسنده محترم برای تایید مطالبتون به عرض میرسانم برای مثال صادق هاشمی بازیکن تیم ملی جوانان (در یک مقطع) و محصول استقلال اهواز که سه سال در نوجوانان اس اهواز و دو سال در رده جوانان از بازیکنان فیکس وآینده دار استقلال بود دقیقا موقعی که باید در تیم بزرگسالان ازش استفاده
کنن فصل 96-95به دلایلی که همه میدونن به ایشان رضایت نامه میدن والان از بازیکنان فیکس امیدهای فولاد
خوزستانه البته این همه خرجش کردن و ساختنش وبعد دادنش جای دیگه، جای دوری نرفته توی خوزستانه ولی چرا استقلال سالهای بوده که در رده پایه در کشور حرف اول را میرد حالا از کمبود بازیکن پایه در بزرگسالان رنج میبره باید تحقیق شود که بازیکنان پایه رو کجا میفرستن و با چه قیمتی.
الموج الازرق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
1
ایول به دوست خوبم سعید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
1
0
احسنت بر نویسنده. این زیباترین متنی که تا حالا از یک خوزستانی دیدم وخواندم.انشاله سایت وزین بجای نظرات بعضی دوستان از این گونه مقالات که توسط هواداران قدیمی فوتبال نگارش می شود استفاده کند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
نظرات بینندگان ربطی به مقاله نوشتن نداره. شما هم مقاله بنویس بفرست برای سایت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها