به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

یادداشت/خانه‌ فولاد‌ی‌ها آشفته است

یادداشت/خانه‌ فولاد‌ی‌ها آشفته است

پریسا زنگنه‌منش
تیم فولاد خوزستان راه خوبی را در پیش گرفته بود، نیم‌فصل موفقی را پشت سرگذاشت اما به یکباره ورق برگشت؛ مشکلات درون خانوادگی شعله ور شد و سرمربی استعفا داد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، پس از این که فولاد یکی دو سال پر فراز و نشیب را طی کرد، هدایت تیم به نعیم سعداوی، مربی جوان و بومی خوزستان سپرده شد تا او با تغییر شکل این تیم به کما رفته، به فولاد مردان جانی دوباره دهد.

سعداوی که علاوه بر زیرکی و درایت ذاتی از دانش روز مربیگری و تحصیلات آکادمیک نیز بهره می برد، مصمم ظاهر شد و از همان روزهای نخست از صحبت هایش مشخص بود که او برای تحول و دگرگونی، پا به فولاد گذاشته است، هر چند که در ابتدا کار برای او سخت بود و تیمی را به خدمت گرفت که از نظر مهره و روحیه، در وضعیت مناسبی قرار نداشت.

خوزستانی ها هم که زمانی با فولاد قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده بودند، امسال تنها به دنبال تداعی خاطرات خوب‌شان با این تیم بودند و حداقل خواسته شان، ظاهر شدن سرخ‌پوشان خوزستانی در قامت یک مدعی بود؛ خواسته‌ای که توسط سعداوی و تیم جوانش در نیم‌فصل اول لیگ به خوبی محقق شد.

فولادی که فصل گذشته به کما رفته بود و نتایجی دور از ذهن به دست آورد و در مقاطعی هم آنقدر شرایطش سخت و ناباورنه شده بود که دعای هوادارانش، تنها ماندن تیم در لیگ بود؛ امسال با انگیزه، شاداب و با روحیه مبارزه‌طلبی ظاهر شد.

اگرچه این تیم در چند هفته ابتدایی لیگ با توجه به کمبود یار و مشکلاتی که از فصل قبل با خود به یدک می کشید، نتوانست نتایج خوبی کسب کند، اما رفته رفته شرایطش تغییر کرد و با پیوستن بازیکنی چون ساسان انصاری به این تیم، فولاد جنگنده‌تر، پا به میدان گذاشت.

در ادامه نیز عملکرد خوب و خیرکننده فولاد متحول شده و کسب جایگاه خوب در نیم فصل اول، انتظارات را بالا برد؛ اما آن چه همچنان در این تیم نقطه ضعف بود و جای نگرانی داشت، داشته‎های اندک سعداوی از نظر مهره و عدم جذب به موقع بازیکن برای نیم‌فصل دوم بود؛ وقتی حریفان مدعی آن ها برای بازنماندن از کورس، خریدهای آنچنانی داشتند، فولاد و مدیریت آن هنوز درگیر بحث خرید انفور و رفیعی بودند؛ در نهایت هم که مدیریت این باشگاه با خونسردی و عدم دفاع لازم در زمینه به خدمت گرفتن رفیعی، مهره شان را از دست داد تا این بازیکن با پرسپولیس قرارداد ببندد.

ارنست انفور هم اصلا مشخص نشد که چرا آمد و چرا رفت؛ به خدمت گرفتن این بازیکن خارجی، پروسه ای  طولانی داشت و ارنست در نهایت پس از یک نیم‌فصل معطلی جهت رفع مشکل صدور آی‌تی‌سی، در نهایت در نیم‌فصل دوم با پیراهن فولاد وارد میدان شد؛ حضوری که البته خیلی دوام نداشت و پس از این که مدعی مطالباتش شد، به یک باره قهر کرد و به کشورش بازگشت. رفتنی که سوالی را به جا گذاشت که چرا هیچ تلاشی صورت نگرفت تا ارنست زودتر به خدمت گرفته شود و حال که به خدمت گرفته شد، چرا به راحتی رفت؟ آیا بازهم در این زمینه کوتاهی از سوی مسوولان باشگاه بود؟

این اتفاقات در حالی است که مسوولان باشگاه فولاد بدون این که در نظر بگیرند، دست سرمربی از بازیکن خالی و زمان در حال از دست رفتن است، خیلی خونسردانه و در آرامش، فصل نقل و انتقالات را در حال سپری کردن هستند تا جایی که خود سعداوی هم اشاره داشته که "با توجه به لیستی که برای جذب بازیکن به باشگاه داده‌ام، شاهد کار عملیاتی نبوده‌ام". باشگاه فولاد به جز به خدمت گرفتن بختیار رحمانی و میثم دورقی، عملکردی موفق در جذب بازیکن نداشت و این عملکرد ضعیف، در حدی بود که واکنش بسیاری از اهالی فوتبال و علاقه مندان به این تیم را در بر داشت.

و اما بازی جنجالی "فولاد و سیاه جامگان"؛ که آتش زیر خاکستر فولادی ها را شعله‌ور ساخت و در روزی که گرد و غبار، اهواز را در نوردیده بود، غدیر هم با پنالتی که داور آن را پس گرفت، روز آشفته ای را پشت سر گذاشت و پس از این که حق فولاد ضایع شد، حرف از مشکلات درون خانوادگی بیشتر و به صورت واضح تر مطرح شد و برخی ها به تنها بودن سعداوی در این باشگاه اشاره داشتند.

سعداوی هم که همیشه اعلام کرده بود، بیشتر از این‌که به فکر منافع خود باشد، به فکر سیاست‌های باشگاه است، بلافاصله پس از این بازی -که البته دلیلش تنها داوری این دیدار نبود- استعفا داد و گفت "اگر مشکل من هستم، می روم. خیلی ها نمی توانند وجود من را تحمل کنند." این موضوع بیش از پیش نشان داد که سعداوی در فولاد همراهی برای تحقق اهدافش ندارد.

ساسان هم که پس از این بازی دست به کار عجیبی زد و پرچم‌دار تیم شد؛ پیشاپیش همه حرکت کرد و گفت "با توجه به این که شرایط سخت است و فشار زیادی از همه طرف به ما وارد می شود، تصمیم گرفتیم در لیگ برتر شرکت نکنیم!" صحبتی که واکنش خیلی‌ها از جمله عضو هیات مدیره باشگاه فولاد را در بر داشت.

هوادارانی هم که تا پیش از این بازی، سعداوی را مورد تمجید و ستایش خود قرار می دادند و او را ناخدای کشتی به گل نشسته فولاد می دانستند، به یکباره تغییر موضع دادند و با جنجال روی سکوها، علیه سرمربی شعار سر دادند؛ شعاری که به نظر، محرکی داشته است. مسوولان باشگاه نیز همچون گذشته در پی این اتفاقات واکنش چندانی نشان ندادند.
 
به نظر می‌رسد فولاد وارد یک چالش شده است؛ چالشی که اگر در یکی دو روز آینده فکری به حال آن نشود، این فولاد جان گرفته، دوباره به کما می‌رود. شاید اگر مسوولان باشگاه هر چه سریع تر کمر همت ببندند و با سرمربی همدل شوند و تیم را فدای اختلافات نکنند، روزهای خوب باز هم به خانه فولادی ها باز گردد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۳
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
این اختلاف و دودستگی از روز اول به تیم ضربه زد اگه اتحاد وهمدلی وجود داشت جزو سه تیم بالای جدول بودیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
فولاد همیشه فولاده
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
10
این فوتبال اصلا ارزش دنبال کردن هم نداره داوری که به بازی فولاد گند زده بود شد داور مهمترین بازی این هفته یعنی پرسپولیس و تراکتور . باید همه تیم ها راه خداداد رو دنبال کنند و از این پس پس از هر اشتباه داور تیم رو بیرون بکشند . واقعا بدا به حال این فوتیال آدم حالش از این قوتبال به هم می خوره .همش حق خوریه این فوتبال ایران
منصور از کویت
|
Kuwait
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
10
با عرض سلام خدمت طرفداران فولاد قهرمان، در يك كلام باشگاه فولاد نيازمند يك مدير اجرایی كاربلد است فولاد امروز از نبود مدير حرفه اي رنج مي برد و سلام اميدوارم منظور بنده را فهميده ايد فوتبالدوستان ...
محمدمراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
6
2
تحلیل دو ریالی
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
نظر دو ریالی و بدون منطق
ناراحتی نظر نده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
این اقای محمدمراد احتمالا با اقای قل مراد شخصیت سریال باغ مظفر نسبتی دارد
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
6
فولاد در پیکرش یه غده سرطانی مدیریتی داره. باید این غده بیرون انداخته بشه تا روی خوشی ببینه
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
5
اژدری شادترین فرد باشگاه است فردی که هم از نتیجه نگرفتن فولاد خوشحال است هم از ضربه زدن به سعداوی.به صلاح سعداوی و فولاد نیست کنار هم باشند.دشمنی پشت پرده اژدری تمامی ندارد از کسانی که تو روت میخندد و پشت سرت نقشه میکشد
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
6
به نظر من باشگاه مشکل مالی زیادی پیدا کرده...بودجه باشگاه یکی هستش و تمام رده های سنی (نونهالان نوجوانان جوانان امید ها)و فولاد نوین و خوذ بزرگسالان و از همه مهمتر ورزشگاه شیک و مدرن فولادارنا و شامل میشه..که شرایط و بسیار سخت کرده ولی با همه حال غیر از تیم بزرگسالان که تیم اصلی حساب میشه همه چیز درست هستش..فصل دیگه ورزشگاه شاید دیگه بودجه ای نخواد و کمک بشه به باشگاه....
هوادار فولاد
|
Switzerland
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
6
تا قبل از بازی با پیکان همه چیز خوب پیش می رفت و امیدواری جهت سهمیه آسیا زیاد شده بود که به یکباره از بازی با پیکان داوری های بسیار ضعیف علیه فولاد شروع شد و تا بازی اخیر ادامه پیدا کرد ؛ و جدیدا هم صحبت از اختلافات درون باشگاه و کمبود بودجه ؛ نتیجه اینکه الان بجای سهمیه آسیا باید بفکر سقوط نکردن بود . آیا بنظرتون این مسائل عادیه ؟ یا اینکه این را هم باید به دفتر خاطرات غیر عادی دو سال اخیر فولاد اضافه کرد ؟
فولادی
|
Turkey
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
اژدری مدیر بی لیاقت امیدوارم همیشه غم واندوه تو خونت باشه ...به حق علی واولاد علی .. الهی امین .کشور عزیز ما ایران همیشه از این مدیران بی لیاقت در همه بخش ها چه ورزشی .صنعتی.اقتصادی ضربه خورده فقط عشق میز وصندلی وریاست را دارن ولی افسوس که بی لیاقت هستن با حقوق های بالا از جمله این اژدری بی کفایت
پاسخ ها
هوادار فولاد
| Switzerland |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
خدا نکنه توی هیچ خونه ای غم باشه ؛ دعا کنیم خدا از سر تقصیرات ما بگذره و همه ما را عاقل کرده و به راه راست هدایت کند آمین .
هوادار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
3
همه چیزازون قهرمانی شروع شد کاش فولاد اونسال قهرمان نمیشد کینه هاازون سال شروع شد اول دشمن های بیرونی وبعد دشمن های داخلی امیدوارم خدارسواشون کنه تنهادلخوشی خوزستانیا همین فوتباله که اونم مثل نفت وگازدارن غارتش میکنن
فولاد شهر اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
5
اینکه نویسنده محترم چرا به صراحت عامل تمام بدبختیها رو اژدری نگفته جای تعجب دارد! عامل تمام بدبختیها فقط وفقط اژدر ...
پاسخ ها
هوادار فولاد
| Switzerland |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
جریانات فولاد پیچده تر از اونیه که عامل همه بدبختی ها را فقط یک نفر بدونیم . اژدری فقط یک مهره است ولی عوامل پشت پرده نا پیداست . درست مثل جریان ترامپ ؛ همه مردم دنیا فقط ترامپ را می بینند و او را انتقاد کرده و مقصر می دانند در صورتیکه ترامپ فقط مجری عوامل پشت پرده و سیاستمدارانی است که سیاست کلی آمریکا ؛ اعم از سیاست داخلی و یا سیاست خارجی را به او دیکته می کنند حال می خواد رئیس جمهور ( مجری ) هنرپیشه باشه یا کاوبوی یا سرمایه دار فرقی نمی کند به قول معروف المامورالمعذور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
6
بزار بگم که اسکوچیچم یه سال خوب بود تا جایکه تو جام حذفی خوردیم به استقلال اونجور مفتضحانه تو ازادی با اشتباهات دروازبان بقیه باختیم حذف شدیم داشت خوب کار می کرد که یواش یواش تیم عتشش برای گرفتن سهمیه کم شد!!؟ که عجیبم بود اخرم سهمیه از دست رفت می خوام بگم مشکل فولاد ذهنیت و خواست مدیران اصلی باشگاس اژدری فقط یه عامل دهکردیم فهمیده بود نمی تونه جلوی خواست بالادستیا مقاومت کنه وبرنامه هاشو پیش ببره رفت
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
4
آبرومون تو برنامه نود رفت. سعداوی اومده رو خط میگه شک نکنید ساسان بدستور من پنالتی را به اوت میزد بعد فردوسی پور فیلمو گذاشت ساسان رو به سعداوی داد میزد بجان مادرم میزنم سمت گل!!!
واقعا ضایع شدیم حرف مربی اصلا خریدار نداشت پیش بازیکنی که تا دیروز به نیمکت تیم لنگیها چسبیده بود
اقای سعداوی بجای حرفهای تکراری یکم به وضع تیم رسیدگی کن یکم دیسیپلین خودتو ببر بالا این چه وضعیه آخه چطور بازیکن کارش بجایی رسیده به حرفت هیچ اهمیت نمیده صندلی میشکونه فش میده تیمو از لیگ کنار میکشه!!!!!!
فولاد چی بود و چی شد با این مدیریت افتضاح همه چی بهم ریخت امشب فردوسی پور مارو سوژه کرده بود فولادو دست مینداخت میگفت یعنی چی ساسان تیمو از لیگ میکشه کنار؟؟؟؟؟؟
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
اقا بهنام من چندین بار گفتم.مقصر اصلی نه بازیکنا بودن نه تماشاگرا.مقصر اصلی خود سعداوی بود.مثل یه ادم تازه کار رفتار کرد.ارزو داشتم یکی تو این استان بشه یکاره این شهر یکم سواد مدیریتی یا سیاست مثبت در قبال این استان داشته باشه. اخه ادم عاقل اصلا پنالتی درست نباشه تو مگه خدا زده تو سرت تیم استان خودت رو واسه خداداد عزیزی ازهم می پاشونی.ساسان کار خوبی کرد گفت بیرون نمیزنم چون تشنه ی برده.چون کم ندید ناداوری علیه فولاد رو.اخه خدا ادم چقدپرت.
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
هیات مدیره تکلیف تیمو روشن کنه. از یه طرف میگن کاهکش اخراج شده از اونطرف خبر میرسه کاهکش هرروز باشگاهه پیش اژدری وحالا راحتتر علیه سعداوی کار میکنه. مصاحبه سعداوی با تلویزیون خوزستان همینو غیرمستقیم میگفت که از داخل باشگاه علیهش برنامه ریزی میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
اتفاقا سعداوي تو برنامه نود ازمظلوميت خوزستان گفت وازخوزستان دفاع كرد خييييلي بزرگواره سعداوي خيييييلي بامعرفته ولي در قبال هوادران چكار كردن به غير از فحاشي به خانواده اش اين رسم غيرت خوزستاني به مربي خودمون وخون خوزستاني فحاشي بدن
موسوي شادگان
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
سعداوي در صحبت با عادل با پيش كشيدن بحثهايي مثل الودگي هوا و داد و بيداد كردن سر كارشناس داوري داشت فرار رو به جلو ميكرد
فارٍس
|
Finland
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
1
خدا زده تو سر خودت بیژن درست بنویس. آقای سعداوی پیشکسوت این تیمه نمی دونم دوسال به ویسی وقت دادیم هیچ کاری نکرد تا سال سوم الان سعداوی آمده با مدیریت داره مبارزه می کنه با تماشاگرهایی ولیدرهایی که خط می گیرن ازباشگاه شکستن صندلی چه توجیه ای داره یک به من بگه تواون بازی؟اتفاقا فولاد نیمه دوم خیلی خوب بازی کرد این عزیزی بود جاروجنجال کرد ولی نباید سعداوی می گفت ما پنالتی رو گل نمی کنیم این موضوع غیر حرفه ایی بود ولی اخلاقی بود حرکت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها