به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

تاج: وضعیت فولاد نگران کننده است

رئیس سازمان لیگ از وضعیت تیم فوتبال فولاد خوزستان به دلیل مشکلات بازیکنان سرباز این تیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، مهدی تاج درباره حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بحث لیگ قهرمانان آسیا برای ما حائز اهمیت است. این را هم در نظر بگیرید در حال حاضر ما بیشترین سهمیه را به همراه کره، ژاپن و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا داریم. آنچه مسلم است این که نفت تهران باید یک بازی در مرحله پلی‌آف انجام دهد، به همین خاطر پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا ما یک هفته زودتر بازی لیگ را برگزار کردیم تا به نوعی به تیم نفت کمک کنیم. یعنی بازی دوم فروردین را برداشتیم. ما هر گونه همکاری را با باشگاه نفت انجام دادیم تا این باشگاه بتواند دیدار در مرحله پلی‌آف خود را به خوبی انجام دهد. حتی دیدار این هفته نفت برابر سپاهان با حضور رییس جمهور در اصفهان مصادف شده اما ما با تمهیداتی که در نظر گرفتیم، مقرر شد تا این دیدار در ساعت از پیش تعیین شده خود انجام شود زیرا اگر این دیدار را به عقب می‌انداختیم، باشگاه نفت دچار مشکل می‌شد.

وی افزود: ما به باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند مجوز دادیم تا بازیکن خارجی جذب کنند. تیم‌های لیگ برتری برای جذب بازیکن خارجی با محدودیت روبه‌رو هستند اما ما این محدودیت را برای نمایندگان ایران در آسیا برداشته‌ایم. همه می‌دانند رقبای ما اعم از نمایندگان قطر و کشورهای دیگر با بهترین امکانات موجود در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند. این کشورها بازیکنان گران‌قیمتی را جذب کرده‌اند و سرمایه‌گذاری عظیمی روی این بخش انجام داده‌اند. در حال حاضر باشگاه نفت با مشکلات مالی روبه‌رو است و ما هم نامه‌ای به وزیر نفت نوشتیم تا مشکلات مالی این باشگاه را برطرف کند. وزیر نفت هم با درخواست ما موافقت و مبلغی را به باشگاه کمک کردند.

وی درباره باشگاه های پرسپولیس و فولاد هم گفت: وضعیت پرسپولیس واقعا نگران کننده است. در فولاد خوزستان هم بحث بازیکنان سرباز مطرح است که برای ما واقعا نگران کننده است. البته این مشکل با کمک مسئولان استانی و همین طور سازمان لیگ کمی حل شد. ما به بازیکنان فولاد اجازه دادیم به ازای هر بازیکن سربازی که داشتند بازیکن جدیدی جذب کنند.

رییس سازمان لیگ در ادامه صحبت‌های خود به تغییر نحوه امتیازدهی AFC به کشورها اشاره کرد و گفت: پیش از این AFC روی 21 مورد از نتایج کشورها به آن‌ها امتیاز می‌داد. به طور مثال امکانات ورزشگاه و همین طور مسائل شفافیت مالی را برای امتیازدهی در نظر می‌گرفت. ما سال گذشته بهترین امتیاز ممکن یعنی 915 امتیاز کسب کردیم. اما امسال نوع امتیازدهی تغییر کرده است و 30 درصد این امتیاز به نتیجه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بستگی دارد. ما مطمئنم از این جهت زیر 15 درصد امتیاز گرفته‌ایم. اگر تیم ملی به مراحل بالاتر صعود می‌کرد و قهرمان می‌شد، 30 درصدرا کامل می‌گرفتیم. اما در ادامه 70 درصد امتیاز مربوط به خود باشگاه‌هاست. اگر ما نتوانیم نتایج مطلوبی بگیریم، سهمیه ما به دو تیم کاهش پیدا می‌کند. البته سهمیه سال آینده ما کسر نمی‌شود زیرا سهمیه‌ای که به ما داده‌اند دو ساله است. اگر این اتفاق رخ دهد برگرداندن سهمیه ایران به 4 سهمیه واقعا سخت است.

وی افزود: در حال حاضر باشگاه‌ پرسپولیس شرایط خوبی ندارد. من معتقدم اگر این باشگاه و همین طور باشگاه استقلال حال خوبی داشته باشند، فوتبال ایران حالش خوب خواهد بود. این تیم اگر به لیگ قهرمانان آسیا برود حتما دچار مشکل خواهد شد. البته مشکل اصلی باشگاه‌های ما مسائل مالی است. من در مورد باشگاه تراکتورسازی هم یک نامه به استاندار تبریز نوشته‌ام که به این باشگاه کمک کند. تراکتورسازی، نفت تهران، سپاهان و فولاد خوزستان نمایندگان ایران در آسیا هستند. همه باید به این باشگاه‌ها کمک کنند.


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
7
اینا فقط بلدن ابراز نگرانی کنن کاری که کل مملکت تو همه عرصه ها فقط بلده بکنه
به جای ابراز نگرانی دست بکار بشید
amordad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
4
آقای تاج و فدراسیون نه تنها هیچ اقدامی جهت رفع مشکل فولاد انجام ندادند بلکه در مقابل نظام وظیفه و مافیای فوتبال ایران بسیار بی تفاوت بوده اند و بدشان نمی آید مشکلات فولاد بیشتر شود.. خدای بزرگ مکرشان را به خودشان باز می گرداند. با کمک خدا و همت همه فولادیها، فولاد زمین نخواهد خورد و روز به روز موفق تر خواهد شد.
هواداران فولاد
|
Switzerland
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
4
آقای تاج اگر واقعا نگران فولاد هستی به مدت شش ماه برای لیگ برتر و جام باشگاه های اسیا بازیکنان فولاد را به تیم برگردانید . سروش رفیعی ؛ عبدالله زاده و .....باید به تیم برگردند . هیچ بازیکنی نمی تواند جای بازیکنان خودمان را بگیرد. خواهشا دست از تئاتر و مظلوم نمائی بردارید . برای ما هواداران فولاد اقای کمالی شده یک خواب وحشتناک و یار دوازدهم رقبا اگر باختیم شماها مقصرید.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها