به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
تعداد نظرات: ۷ نظر

پورموسوی: برای منصوریان کری نمی‌خوانم

پورموسوی: برای منصوریان کری نمی‌خوانم

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان می‌گوید اهل کری خواندن نیستم و ذاتا این مسائل را نمی‌پسندم.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، استقلال خوزستان این هفته باید در ورزشگاه بزرگ آزادی به مصاف استقلال تهران برود. این بازی اگرچه بدون تماشاگر انجام می‌شود اما سیروس پورموسوی سرمربی آبی‌های اهوازی، امتیاز گرفتن از حریف را سخت می‌داند.

صحبت‌های سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در آستانه بازی با استقلال تهران را مرور کنید.

این هفته بازی سخت و حساسی مقابل استقلال دارید، اوضاع تیم‌تان الان چطور است؟
 اوضاع تیم خیلی خوب است و بازیکنان همه آماده‌اند تا در این بازی مهم به میدان بروند. البته من در این مدت به خاطر حضور در کلاس‌های مربیگری کمتر در کنار تیم بودم که این مساله کار را کمی سخت کرده اما حضور در این کلاس‌ها خیلی خوب بوده و خوشحالم که توانستم به این کلاس مربیگری بیایم.

از اینکه در کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای حضور دارید، خیلی راضی هستید؟
 صددرصد. علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای مربیان فراهم شده تا این دوره مهم را بگذرانند، باعث شد دوستی‌ها بین مربیان هم بیشتر شود و واقعا ارتباط صمیمانه و دوستانه‌ای بین مربیان ببینیم. اگر در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کردید متوجه می‌شدید کری خوانی‌ها و حتی اختلاف‌ها برای کنار زمین است و در کلاس همه با هم دوست هستند. این دوستی‌ها باعث می‌شود از کل لحظات کلاس لذت ببریم. دوره مربیگری حرفه‌ای بعد از سال‌ها در ایران برگزار می‌شود که فرصت خوبی شده مربیانی که تیم‌شان در آسیا حضور دارند مدرک لازم را بگیرند تا برای نشستن روی نیمکت تیم‌مان مشکل نداشته باشیم.

در این کلاس، با کدام مربی خیلی دوست شدید؟
 با همه دوست هستم و برای همه احترام خاصی قایلم اما با منصوریان بیشتر دوست شدم.

حالا که با استقلال بازی دارید، برای منصوریان کری هم می‌خوانی؟
 اصلا. من کلا اهل کری خواندن نیستم و ذاتا این مسائل را نمی‌پسندم. وقتی می‌خواهم صحبت کنم همیشه به این جمله پروفسور سمیعی فکر می‌کنم؛ اینکه گفته بود وقتی می‌خواهید در مورد کسی حرف بزنید اول به این فکر کنید آیا ارزش دارد همه چیز را به خاطر یک مساله، زیر پا بگذارید. همین یک جمله کافی است تا در حرف زدنم دقت زیادی داشته باشم. من کلا اهل جار و جنجال نیستم و فکر می‌کنم اگر مثلا من کری بخوانم، مربی حریف هم می‌خواهد جواب بدهد. بعد این مساله به بازیکنان کشیده می‌شود و در نهایت به زمین مسابقه می‌رود. به این صورت آرامش را از دست می‌دهیم. مساله‌ای که در موفقیت هر تیمی خیلی تاثیر دارد. مثلا ما فصل گذشته با همین آرامش توانستیم قهرمان شویم و حالا هم می‌خواهیم آن را ادامه دهیم. به همین دلیل برای منصوریان کری نمی‌خوانم. نه برای منصوریان و نه برای هیچ مربی دیگری.

اما در کل دنیا می‌بینیم مربیان با هم خیلی دوست هستند و برای هم کری هم می‌خوانند.
 درست است اما فرهنگ ما ایرانی‌ها با بقیه دنیا فرق دارد. برای ما احترام گذاشتن به همدیگر خیلی ارزشمندتر است.

خب حالا که کری نمی‌خوانید، فکر می‌کنید بتوانید استقلال تهران را شکست دهید؟
 تیم ما شرایط خیلی خوبی دارد که برای گرفتن امتیاز به میدان می‌رویم چون اگر در این بازی امتیاز نگیریم کارمان سخت می‌شود. البته در این بازی عقیل کعبی را به دلیل محرومیت و مهدی زبیدی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم.

البته استقلال هم امید ابراهیمی را ندارد که فکر می‌کنم این مساله خیلی روی بازی تاثیر بگذارد.
 به هر حال امید ابراهیمی بازیکن خیلی خوبی است که نبودش روی بازی استقلال خیلی تاثیرگذار است. ما البته به بازیکنان حریف و شرایط آنها فکر نمی‌کنیم و می‌رویم کار خودمان را انجام دهیم. در کل اعتقادم این است که باید خودمان خوب باشیم و خوب کار کنیم. شناخت از حریف و شرایط آنها خوب است اما مهم‌ترین مساله در بازی‌ها این است که تیم خودمان خوب باشد و روی خودمان متکی باشیم. در آنالیزها مثلا یکی از تیم‌ها در دفاع راست مشکل داشت و از آن ناحیه بیشتر گل می‌خورد اما وقتی می‌رفتیم بازی کنیم می‌دیدیم آن مساله کاملا برطرف شده و برنامه ما به هم می‌ریخت. یا مثلا در بازی با تراکتور، محمد طیبی مدافع تیم‌مان اجازه نداد فرزاد حاتمی تکان بخورد اما مهدی شریفی که روی او کمتر حساب می‌شد، آمد و یک گل زد که باعث شد تراکتور ببرد.

استقلال خوزستان در بازی با تراکتور خیلی خوب بازی کرد اما روی یک بدشانسی باخت.
 در این بازی ما دقیقا کلمه «بدشانسی» را حس کردیم. به اعتقاد من اگر مهدی شریفی هزار بار دیگر این موقعیت را به دست می‌آورد نمی‌توانست گل بزند اما از شانس بد ما، او یک گل زیبا زد. این در حالی بود که ما نیمه دوم خیلی بهتر بودیم و کاملا سوار بر بازی بودیم اما بر خلاف جریان بازی گل خوردیم و باختیم. برای همین می‌گویم باید حتما در بازی با استقلال امتیاز به دست بیاوریم چون اگر این اتفاق نیفتد شرایط ما سخت می‌شود.
 
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
4
1
امیدوارم مثل بازی با سپاهان 3امتیاز به استقلال هدیه نکنید.دوستی جای خود ،حیثیت فوتبال خوزستان جای خودش.
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
رو چه حسابی میگی هدیه به سپاهان؟ اون بازی ما تو فولادشهر بودیم که درگیری شد...رو شوت هایی که خوردیم باختیم..اگر اینطور هست سال پیش فولاد امتیاز داد به استقلال تهران....این ها حرف های الکی هستن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
1
بزرگترین مشکل پورموسوی نداشتن اعتماد به نفس و نحوه مصاحبه های غیر حرفه ای و بسیار زیاد ایشان است یکی نیست این اقا را متوجه کند با این مصاحبه ها قدرت جنگندگی و پیروزی طلبی را از خودت و بخصوص بازیکنانت می گیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
3
آقای پورموسوی چرا به داور بازی با تراکتور اعتراض نمیکنین؟؟؟!!!
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
0
پورموسوی به سپاهان امتیاز داد تا ویسی اخراج نشه، قصد داشت طیبی،بیت سعید بده به سپاهان و زهیوی هم به استقلال بده ولی استاندار نگذاشت ، حرف الکی را پورموسوی و هوادارانش می زنن.مربی که در حد دسته یک هم نیست و به استقلال خوزستان تحمیل شد.
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
متاسفم برای یه عهده که الکی در مورد شخصیت اقای پور موسوی نظر میدن ، والله با دلسوز تر از پور موسوی برای خوزسان پیدا نمیکنید
خوزستانی بودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
من خوزستانیم ولی تهران زندگی میکنم ...خوشحالم که فکرم مثل شماها نیست ...اخه یکم منصف باشید پای مربیتون بمانید. ..ببینید استقلال با اون همه ابهت امتیاز درستی جمع نکرده ولی باز پشت منصوریان هستن ...ولی شماها این بنده خدا رو فقط دارین میکوبین
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها