به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

پورموسوی: رفتن زهیوی به ‌ما انگیزه داد

پورموسوی: رفتن زهیوی به ‌ما انگیزه داد

خوزستان اسپورت- سرمربی استقلال خوزستان امید زیادی به نتیجه گرفتن تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، سیروس پورموسوی که فکر می‌کند اگر مشکلات مالی گریبانگیر تیمش نمی‌شد، استقلال خوزستان می‌توانست نتایج بهتری بگیرد و در جایگاه بالاتری بایستد، از بالا رفتن انگیزه بازیکنان خبر می‌دهد؛ بازیکنانی که حالا می‌دانند از فوتبال خوزستان هم می‌توانند هم به تیم ملی برسند و هم لژیونر شوند.

پورموسوی سرمربی آبی‌های خوزستان در رابطه با شرایط تیمش در نیم‌فصل اول، نحوه گل خوردن‌های تیمش، پیش‌بینی‌اش از نیم‌فصل دوم و... صحبت می‌کند.

نیم‌فصل اول را چطور دیدید؟
 من فکر می‌کنم نیم‌فصل اول برای تیم ما خوب بوده. البته می‌توانستیم بهتر از این باشیم اما توقف بیش از اندازه مسابقات لیگ برتر، مشکلات خودمان و حتی اشتباهات داوری باعث شد نتوانیم به خواسته‌مان برسیم. با این حال فکر می‌کنم با وجود این همه مشکلات، نتایج‌مان بد نبوده است.

فکر می‌کنید در نیم‌فصل دوم شرایط به چه صورت شود و آیا می‌توانید بهتر از نیم‌فصل اول نتیجه بگیرید؟
 قطعا در نیم‌فصل دوم باید بهتر نتیجه بگیریم چون مسابقات پشت سر هم برگزار می‌شود و بازیکنان می‌توانند بهتر خودشان را نشان دهند. دیگر از آن تعطیلی‌ها چندان خبری نیست چون این تعطیلات باعث بی‌انگیزگی و فوتبال‌زدگی می‌شد که این بار از آن خبری نیست. ضمن اینکه ما رقابت‌های آسیایی را پیش رو داریم که درخشش در آن می‌تواند انگیزه بازیکنان را بالا ببرد و کمک کند در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری بگیریم.

استقلال خوزستان در 15 دقیقه پایانی آمار عجیبی در گل زدن و گل خوردن داشته. تیم‌تان در این 15 دقیقه 7 گل زده اما 9 گل خورده. این مساله را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 این مساله برمی‌گردد به نوع بازی‌مان که دوست داریم هجومی بازی کنیم. وقتی بازی‌مان مساوی است از این نتیجه راضی نیستیم و در دقایق پایانی بیشتر تلاش می‌کنیم گل بزنیم که طبیعتا تیم‌مان بازتر می‌شود. به خاطر همین از آن طرف هم ممکن است گل بخوریم. مثلا ما در بازی با گسترش فولاد می‌توانستیم دقایق 86 و 89 گل بزنیم اما نزدیم که در همان دقایق پایانی 2 گل خوردیم. البته در این بازی من 2 بازیکن 15 ساله به میدان فرستادم که به طور حتم از آنها انتظار تغییر نتیجه نداشتم و بیشتر برای کسب تجربه از آنها استفاده کردم تا نتیجه را هم حفظ کنیم اما در دقایق پایانی گل خوردیم و باختیم.

مساله دیگری که در مورد استقلال خوزستان وجود دارد نوع گل‌هایی است که می‌خورید. بیشتر این گل‌ها ارسال از سمت چپ و پاس در عمق بوده. برای آن کاری کردید؟
 من این مساله را زیاد بررسی نکردم اما بدون شک روی آن کار خواهیم کرد.

البته گل‌هایی هم که می‌زنید بیشتر روی پاس در عمق، شوت و پنالتی بوده.
 فکر می‌کنم باید این مسائل را خوب بررسی کنیم.

چطور شد که قهرمان لیگ پانزدهم، در نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم به رده دهم سقوط کرده؟
 اگر لیگ را خوب شروع نمی‌کردیم دلایل زیادی برای این مساله می‌توانست وجود داشته باشد اما ما لیگ را خوب شروع کردیم و در ادامه قول‌ها و وعده‌ها باعث شد بازیکنان تمرکز لازم را نداشته باشند چون دغدغه مالی زیادی داشتند. بعد از آن هم از هفته دهم به بعد مذاکرات با بازیکنان شروع شد که این مساله به لحاظ روحی و روانی روی تیم خیلی تاثیر گذاشت. من فکر می‌کنم اگر این اتفاقات نمی‌افتاد می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم اما همین اتفاقات مانع شد. مثلا در بعضی از بازی‌ها از جمله پیکان که در دقیقه 92 گل زدیم و 93 گل خوردیم و یا حتی نفت که در دقایق پایانی گل خوردیم به تمرکز نداشتن بازیکنان‌مان برمی‌گشت. در کل من فکر می‌کنم ما این فصل فوتبال خیلی خوبی نسبت به فصل قبل انجام می‌دهیم که البته باید کمی روی بخش دفاعی‌مان کار کنیم که ان‌شاءا... در نیم‌فصل دوم دفاع بهتری خواهیم داشت.

در خط حمله که یکی از بهترین خط حملات را داشتید هم دچار تغییر شدید. در این مدت زوج حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی گل‌های خوبی برای تیم‌تان می‌ساخت اما حالا زهیوی را از دست داده‌اید. فکر می‌کنید آرش افشین یا آلویس نانگ می‌توانند جای او را پر کنند؟
 اینکه رحیم جزو بازیکنان خیلی خوب ما بوده در آن شکی نیست. به هر حال او رفته و باید برای موفقیتش دعا کنیم. ما دلایل زیادی داشتیم که زهیوی برود و در قطر فوتبالش را ادامه دهد. مهم‌ترین آن هم این بود که در این چند سال اخیر بازیکنی از خوزستان به لیگ‌های خارجی ترانسفر نشده بود که ما می‌خواستیم این مساله را استارت بزنیم. ضمن اینکه با این اتفاق، نشان دادیم از خوزستان هم بازیکنان می‌توانند هم به تیم ملی برسند و هم لژیونر شوند. این مساله بدون شک برای بازیکنانی مثل حسن بیت‌سعید، مهدی زبیدی، مهدی مومنی، آرش افشین و حتی محمد طیبی که همیشه جزو بهترین‌هاست، می‌تواند انگیزه خوبی باشد. الان مثلا طیبی می‌داند اگر خوب کار کند می‌تواند از همین استقلال خوزستان هم لژیونر شود. شاید طیبی نتواند در ایران حقش را بگیرد اما مطمئنا در لیگ قهرمانان آسیا اگر خوب بدرخشد می‌تواند درخواست‌های خارجی خوبی داشته باشد. با این نگاه ما با رفتن رحیم زهیوی به لیگ قطر موافقت کردیم تا انگیزه‌ای برای دیگر بازیکنان شود.

در کنار همه آمارهای خوب و بدی که از لیگ برتر داشتید یک آمار بد از جام حذفی مانده که آن هم شکست از تیم دسته دومی نفت و گاز گچساران بوده و حذف در همان مرحله اول رقابت‌های حذفی.
من از آن بازی ناراحت بودم. در این بازی جوان‌ها خیلی خوب کار کردند اما چون باختیم هیچ‌کس به آنها توجه نکرد. هرچند که این بازی به تیم ما خیلی کمک کرد چون در ادامه توانستیم از 4 جوان خوب‌مان در لیگ برتر استفاده کنیم. مثلا سلمان بحرانی، ابوالفضل علایی، بهرامی و هاشمی. اگر آن بازی با باخت همراه نمی‌شد نام آنها بیشتر روی زبان‌ها می‌افتاد هر چند که ما از این کار خوب‌مان نتیجه خوبی گرفتیم. به قول یکی از مربیان، حذفی را از هر طرفی نگاه کنیم عدد صفر جلوی تیم قرار می‌گیرد. چه به مرحله نیمه‌نهایی برسیم و چه در مرحله اول حذف شویم، چیزی نصیب تیم نمی‌شود، حتی نصیب نایب قهرمان. پس با توجه به مشکلاتی که ما داشتیم همان بهتر که در مرحله اول حذف شدیم تا تمرکزمان روی لیگ بیشتر باشد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها