به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

جایگزین قهرمان خوزستانی دوپینگی شد

جایگزین قهرمان خوزستانی دوپینگی شد

خوزستان اسپورت- تست دوپینگ کشتی‌گیر مازندرانی که جایگزین کشتی‌گیر خوزستانی در رقابت‌های المپیک ریو 2016 شده بود، مثبت اعلام شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، حمید بنی‌تمیم نايب‌رييس فدراسيون كشتي اواخر شب گذشته نام فرنگی‌کار دوپینگی کشورمان را اعلام کرد و مشخص شد که بشير باباجان‌زاده به دليل ارتكاب به دوپينگ در رقابت‌هاي جام‌جهاني شيراز چهار سال محروم شده است.

بهار امسال بود که امیر قاسمی منجزی، کشتی‌گیر 29 ساله خوزستانی، در مسابقان انتخابی المپیک 2016 ریو که در اولان باتور مغولستان برگزار شد، سهمیه المپیک را در وزن 130 کیلوگرم کسب کرد اما براساس تصمیم محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی، از ترکیب تیم برای اعزام به المپیک خط خورد و بشیر باباجان‌زاده جانشین او شد.

تصمیم محمد بنا، با انتقادات زیادی همراه شد و اکثر کارشناسان کشتی، تصمیم سرمربی تیم‌ملی را اشتباه قلمداد کردند. بشیر باباجان‌زاده اما در نهایت با سهمیه‌ای که امیر قاسمی منجزی کسب کرده بود، راهی برزیل شد و عملکرد بسیار بدی در المپیک 2016 ریو داشت و به‌راحتی از دور مسابقات وزن 130 کیلوگرم حذف شد.

مثبت شدن تست دوپینگ و محرومیت چهار ساله فرنگی‌کار مازندرانی که جای کشتی‌گیر خوزستانی را در المپیک ریو گرفته بود، بیش از پیش حقانیت امیر قاسمی منجزی را به اثبات رساند و جای افسوس را برای کشتی‌فرنگی ایران باقی گذاشت.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
حسن پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
4
نتیجه حق خوری و باندبازی همین میشه
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
0
5
بعضی وقتا یه تصمیم اشتباه و یه نا حقی در حق کسی زندگی اون فرد رو نابود میکنه واسه همیشه.شاید اگه اقای قاسمی توو المپیک بود و مدال میگرفت مسیر زندگیش دگرگون میشد در این سن.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها