به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

شش برنده نیم‌فصل لیگ شانزدهم

شش برنده نیم‌فصل لیگ شانزدهم

خوزستان اسپورت- نیم فصل لیگ برتر با صدرنشینی پرسپولیس و دومی تراکتورسازی به پایان رسید.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از سایت برنامه نود، در دور رفت لیگ برتر مدعیانی مثل استقلال و سپاهان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. استقلال خوزستان اصلا آن تیم فصل گذشته نبود. گسترش فولاد، سایپا و ماشین‌سازی به اهدافشان نرسیدند و صبا یکی از ناکامان لیگ بود.

در این میان، شش تیم برتر جدول را می‌توان تیم های موفق نیم فصل اول دانست. حضور پیکان در بین این شش تیم را باید سورپرایز لیگ شانزدهم دانست.

برانکو ایوانکوویچ
سرمربی قهرمان نیم فصل قطعا یکی از برنده‌های نیم فصل اول است. پرسپولیس در دور رفت از همان ابتدا در بالای جدول قرار داشت و به لطف خط دفاع قدرتمندش تیم بدون نوسانی نشان داد. کسب ۳۲ امتیاز در دور رفت برای برانکو ایده آل بوده چرا که در دور برگشت در بازی‌های بیشتری میزبان است و با تیم های مدعی ذوب آهن، تراکتورسازی و سپاهان هم در تهران بازی دارد. پرسپولیس نسبت به نیم فصل گذشته ۷ امتیاز بیشتر گرفته و شانس بسیار بالایی برای قهرمانی دارد. تنها نکته تاریک برانکو حذف در جام حذفی توسط تیم دسته دومی قشقایی شیراز است.

امیر قلعه‌نویی
تراکتورسازی در هر دو جام حذفی و لیگ برتر مدعی است و قطعا امیر قلعه‌نویی هم در جمع برندگان نیم فصل اول قرار می گیرد. تراکتور در لیگ فقط ۲ امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد و با یک لغزش پرسپولیس، جای این تیم را می گیرد. در جام حذفی هم تراکتورسازی دو گام با قهرمانی فاصله دارد.

مجید جلالی
نتایج پیکان در دور رفت فراتر از انتظار بوده است. تیمی که از دسته یک آمده خود را تا رده سوم بالا کشید. این در حالی است که آسانسور لیگ برتر همیشه در فکر سقوط نکردن بود. کسی تصور نمی‌کرد جلالی چنین نتایج درخشانی بگیرد و مدعی کسب سهمیه آسیا باشد. پیکان در شرایطی به این جایگاه کم سابقه رسید که چند خرید گران قیمت این تیم هم کارآیی لازم را نداشتند.

علی دایی
علی دایی در شرایطی هدایت نفت تهران را برعهده گرفت که تنها چند روز تا شروع لیگ مانده بود. دایی به خوبی تیم را سامان داد و در اکثر هفته ها جزو بالانشینان بود. دایی مدعی کسب سهمیه است، از طرفی نفت تهران در جام حذفی خود را تا نیمه نهایی بالا کشیده و در فکر قهرمانی است.

مجتبی حسینی
مربی جوان ذوب‌آهن را می توان موفق ترین مربی نیم فصل دانست. ذوب آهن پس از پایان هفته هفتم در رده چهاردهم قرار داشت تا اینکه فرصت به حسینی رسید. دستیار سابق گل محمدی با بردهای پشت سرهم ذوب آهن را در لیگ به دایره مدعیان اضافه کرد. ذوب آهن در جام حذفی هم در نیمه‌نهایی حضور دارد و حسینی شروعی فوق العاده در سرمربی‌گری در لیگ برتر داشت.

 نعیم سعداوی
سعداوی هم تجربه موفقی در فولاد را پشت سر گذاشت. فولاد شروع خوبی در لیگ نداشت اما به یکباره اوج گرفت و حالا تیم ششم لیگ است و با تیم سوم جدول هم فاصله زیادی ندارد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها