به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

آئین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017

آئین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017

خوزستان اسپورت- کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران دستور العمل اجرایی AFC و آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ را به چهار نماینده ایران در آسیا ابلاغ کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از سازمان لیگ، کمیته مسابقات سازمان لیگ، دستور العمل اجرایی AFC   و آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ را برای مدیران عامل باشگاه‌های پرسپولیس، ذوب آهن، استقلال خوزستان و استقلال تهران ارسال  کرد. نکات مهم این دستور العمل به شرح زیر است:

۱- با توجه به شرایط آب و هوایی و کیفیت زمین مسابقه، هر تیم می‌تواند به مدت ۶۰ دقیقه یک یا دو روز قبل از مسابقه در استادیوم محل برگزاری مسابقه تمرین کند. در صورتیکه استادیوم دارای چمن مصنوعی است، تیم‌ها می‌توانند از دو تمرین به مدت ۶۰ دقیقه یا یک تمرین رسمی به مدت ۱۲۰ دقیقه که می تواند یک  یا دو روز قبل از مسابقه باشد، استفاده کنند. ۱۵ دقیقه اول تمرین رسمی برای کلیه رسانه‌ها آزاد است و در صورت تصمیم تیم ادامه تمرین می تواند بدون حضور رسانه‌ها برگزار شود.

۲- در صورتیکه تیم‌ها نخواهند روز قبل از مسابقه در استادیوم اصلی تمرین کنند باید ناظر مسابقه را از محل و زمان تمرین مطلع کنند.

۳- برای هر مسابقه تعداد ۱۰ الی ۱۲ توپ جمع کن مجهز به صندلی برای نشستن باید حضور داشته باشند.

۴- هر تیم تعداد ۱۵ عدد توپ برای تمرین و تعداد ۱۰ عدد توپ برای هر مسابقه قبل از آغاز مسابقات توسط AFC دریافت می‌کند.

۵- مدیر تیم و مدیر رسانه‌ای تیم کلیه مسئولیت‌های هماهنگی مربوط به تیم‌های حاضر و مسایل مرتبط رسانه‌ای را عهده دار هستند.

۶- هر تیم میهمان باید حداقل ۲ روز قبل از مسابقه در شهر محل برگزاری مسابقه حضور داشته باشد. در صورتیکه تیم میهمان تمایل به حضور در شهر محل برگزاری  مسابقه یک روز قبل از مسابقه را دارد باید درخواست رسمی خود را به همراه دلایل موجه مربوط و برنامه پروازی نهایتا تا ۷ روز قبل از مسابقه به AFC اعلام کند. در صورتیکه تیم میهمان بیش از ۲ روز قبل ازآغاز مسابقه یا یک روز بعد از مسابقه در شهر محل برگزاری حضور داشته باشد، کلیه هزینه‌های اضافی مربوط به عهده باشگاه میهمان است.

۷- باشگاه میزبان باید کلیه هزینه‌های حمل و نقل داخلی تیم میهمان را در داخل شهر  محل برگزاری مسابقه عهده دار باشد.

۸- هتل تیم‌های میهمان، میزبان، ناظران و داوران مسابقه باید متفاوت از یکدیگر باشد.

۹- هر تیم موظف به ارسال لیست تیم به همراه کپی گذرنامه‌های معتبر حداقل ۳۰ روز قبل از مسابقه به کشور میزبان جهت دریافت ویزا است.

۱۰- نشان مسابقات باید بر روی آستین راست و نشان کمپین مسابقات بر روی آستین چپ نصب شود.

۱۱- باشگاه میزبان باید حداکثر ۲ روز قبل از مسابقه شرایط استادیوم را بدون هیچ گونه تبلیغ تجاری و... آماده برگزاری مسابقه کند.

۱۲- هر تیم میزبان موظف به هماهنگی دو دستگاه آمبولانس حداکثر تا ۹۰ دقیقه قبل از شروع مسابقه در روز بازی مجهز به DEFIBRILLATOR، اکسیژن و صرفا برای تیم‌ها است. همچنین تیم میزبان باید حداقل یک دستگاه آمبولانس در طول زمان تمرین تیم میهمان مهیا کند.

۱۳- اتاق پزشکی استادیوم نیز  باید بر اساس آئین نامه‌های مربوطه مجهز به تجهیزات اصلی و حیاتی از قبیل دستگاه AED و... نیز باشد.

۱۴- باشگاه‌ها موظف به انعقاد قرارداد با نزدیک ترین بیمارستان به استادیوم مسابقه جهت ارایه خدمات شبانه روزی در صورت نیاز است.

۱۵- تیم میزبان باید از زمان حضور ناظران و داوران AFC  تا یک روز بعد از مسابقه امکانات ذیل را برای برگزاری مسابقه به هزینه خود مهیا کند:
الف- ۸ باب اتاق یک تخته در هتل پنج یا چهار ستاره بین المللی
ب- سه وعده غذایی به صورت بوفه به همراه یک میان وعده در روز مسابقه
ج- حداقل ۶ لیتر آب روزانه برای هر نفر
ح -خدمات خشکشویی روزانه
د- ۳ نفر مسلط به زبان انگلیسی به عنوان همراه برای تیم میهمان، ناظر و گروه داوری در طول مدت اقامت.
ذ- یک دستگاه اتومبیل سواری برای ناظر مسابقه در طول مدت اقامت به همراه یک دستگاه اتومبیل ون برای گروه داوری به ظرفیت ۷ نفر.

۱۶- باشگاه میزبان بعد از مسابقه موظف به ارایه یک نسخه از مسابقه بر روی DVD یا USB FLASH به ناظر مسابقه و همچنین ارسال یک نسخه به AFC حداکثر یک روز بعد از مسابقه است. علاوه بر این باشگاه‌ها باید از کیفیت نسخه ارایه شده اطمینان حاصل کنند. شایان ذکر است عدم تحقق این مساله می‌تواند منجر به جریمه ۳۰۰۰ دلاری برای هر باشگاه شود.

۱۷- باشگاه میزبان موظف به انجام امور هماهنگی مربوط به برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی قبل از مسابقه با حضور سرمربیان و یکی از بازیکنان اصلی تیم با هماهنگی مدیر رسانه‌ای مسابقه در محل باشگاه، استادیوم، هتل و... است.

۱۸- باشگاه موظف به ارایه دو بلیت VVIP، پنج عدد بلیت VIP، بیست عدد بلیت درجه یک بدون هیچ گونه هزینه‌ای به باشگاه میهمان است. علاوه بر این باشگاه‌ها موظف به تهیه و ارایه ۵۰ عدد بلیت VIP و ۴۵۰ عدد بلیت درجه یک و ۳۵۰ عدد بلیت درجه دو به AFC برای هر مسابقه است.

۱۹- باشگاه میزبان باید ۵ درصد از ظرفیت قابل فروش استادیوم را در یک منطقه ایمن در اختیار تماشاگران میهمان قرار دهد. شایان ذکر است بلیت این قسمت  باید توسط باشگاه میهمان خریداری شود.

۲۰- کلیه مسئولیت ثبت اخطارها، اخراج‌ها و محرومیت‌های بازیکنان و کادرفنی و همچنین انتقال محرومیت‌ها از یک مرحله به مرحله دیگر متوجه باشگاه‌ها است و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با ابلاغ و ثبت اخطارها، اخراج‌ها و محرومیت‌های دیگر برای بازیکنان و کادر فنی عهده دار نیست. در همین رابطه توجه آن باشگاه محترم را به ماده ۵۷ از آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ جلب می‌کند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها