به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

وضعیت هفت تیم خوزستانی در لیگ دسته دوم

وضعیت هفت تیم خوزستانی در لیگ دسته دوم

خوزستان اسپورت- هفت نماینده فوتبال خوزستان شرایط متفاوتی در جداول رده‌بندی گروه‌های سه‌گانه لیگ دسته دوم دارند.

به گزارش خوزستان اسپورت، رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور با شرکت 37 تیم در سه گروه پیگیری می‌شود تا چهره تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی لیگ دسته دوم و تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته سوم مشخص شود.

استان خوزستان با هفت نماینده در این مسابقات حضوری پررنگ دارد؛ نمایندگانی که برخی از آن‌ها شانس قرار گرفتن در بین 12 تیم صعودکننده به دور نهایی لیگ دسته دوم را دارند و تعدادی از آن‌ها نیز خطر سقوط به لیگ دسته سوم را احساس می‌کنند.

طبق آئین‌نامه برگزاری لیگ دسته دوم، از هر گروه چهار تیم به مرحله نهایی راه می‌یابند و چهار تیم از هر گروه نیز به دسته سوم سقوط می‌کنند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به جداول رده‌بندی گروه‌های سه‌گانه لیگ دسته دوم و شرایط هفت تیم خوزستانی حاضر در این مسابقات.

وضعیت هفت تیم خوزستانی در لیگ دسته دوم

گروه اول
در گروه نخست مسابقات فصل جاری لیگ دسته دوم همه چیز به کام خوزستانی‌هاست و سه تیم خوزستانی در رده‌های اول تا سوم جدول این گروه قرار گرفته‌اند تا شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشند.

اروند خرمشهر در اولین سال حضورش در لیگ دسته دوم که با خریداری امتیاز تیم کارون خوزستان محقق شده است، عملکردی فراتر از انتظار داشته و در صدر جدول این گروه قرار گرفته است. اروندی‌ها لیگ را با مربیگری محمد غانمیان‌پور آغاز کردند و در ادامه سکان هدایت این تیم به علی نیک‌بخت سپرده شد. علی‌محمد چراغی مهاجم اروند خرمشهر با 11 گل زده پیشتاز جدول گلزنان لیگ دسته دوم است.

تیم نفت امیدیه که با مربیگری داریوش هرمزی بازی‌های قابل قبولی ارائه کرده، طی دوهفته اخیر با کسب دو پیروزی متوالی برابر تیم‌های مدعی صعود نفت‌وگاز گچساران و فولادنوین اهواز به رتبه دوم جدول صعود کرده و امید هوادارانش به صعود را افزایش داده است. نفت امیدیه در دو بازی شش امتیازی مقابل نفت‌وگاز گچساران و فولادنوین اهواز به شکل مشابه و با گلزنی احمد داودی در دقایق پایانی مزد تلاش بازیکنان و تعویض‌های طلایی سرمربی‌اش را گرفته است.

فولادنوین اهواز دیگر نماینده خوزستان در این گروه با دو شکست متوالی در دو هفته اخیر به رده سوم جدول نزول کرده اما این تیم هم شانس صعود به مرحله بعدی مسابقات لیگ دسته دوم را دارد. فولادنوین اهواز البته همانند تیم نفت نوین آبادان یک مشکل بزرگ را پیش رو دارد. این دوتیم اگر هم از این مرحله صعود کنند و سپس در مرحله نهایی به‌عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی لیگ دسته دوم برسند، باز هم حق ورود به لیگ یک را پیدا نمی‌کنند، چرا که لیگ یک از امسال به‌عنوان لیگ حرفه ای محسوب شده است. مطابق دستور العمل سازمان لیگ، باشگاه‌های دارای تیم در لیگ برتر حق داشتن تیم در لیگ دسته اول را ندارند.

وضعیت هفت تیم خوزستانی در لیگ دسته دوم

گروه دوم
در گروه دوم رقابت‌های فصل جاری لیگ دسته دوم، شرایط چندان بر وفق مراد خوزستانی‌ها نیست و سه تیم خوزستانی حاضر در این گروه خطر قرار گرفتن بین چهار تیم پایین جدول و سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند.

شهرداری ماهشهر که فصل را با پیروزی پرگل و امیدوارکننده برابر تیم استقلال آبی ب تهران آغاز کرده بود، در ادامه مسابقات عملکرد متوسطی ارائه کرده و هم‌اکنون در رده هفتم جدول قرار گرفته است. تیم شهرداری ماهشهر با تیم نهم جدول که به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند، از نظر امتیاز برابر است و به‌همین دلیل مانند دیگر تیم‌های خوزستانی حاضر در گروه دوم خطر سقوط را حس می‌کند. شهرداری اگر در دور برگشت نتایج بهتری کسب کند، شاید شانس راه‌یابی به مرحله بعدی را نیز پیدا کند، اما فعلاً به منطقه سقوط نزدیک‌تر است.

تیم پتروکیان شوشتر که فصل را با مربیگری فریدون حردانی شروع کرده بود، پس از چند هفته کادر فنی‌اش را تغییر داد و حسن شاهمرادیان هدایت این تیم را به‌دست گرفت. پتروکیان شوشتر همانند شهرداری ماهشهر 16 امتیاز کسب کرده و با تفاضل گل کمتر از ماهشهری‌ها در رده هشتم جدول قرار گرفته است. پتروکیان هم ضمن تلاش برای فرار از سقوط می‌تواند نیم‌نگاهی به رسیدن به رده چهارم جدول این گروه و صعود به مرحله نهایی داشته باشد.

زردپوشان نفت نوین آبادان در ابتدا قرار نبود که در فصل جاری شرکت کنند، اما چند روز مانده به آغاز مسابقات لیگ دسته دوم، بودجه این تیم با پیگیری نمایندگان آبادان در مجلس تصویب گردید و نفت نوین دیرتر از سایر تیم‌ها وارد مسابقات شد. تیم دوم نفت آبادان با توجه به شرایط ویژه‌ای که داشت، فصل را بسیار ضعیف آغاز کرد اما در ادامه روند این تیم بهبود یافت و در حال حاضر با 12 امتیاز در فاصله چهار امتیازی تیم‌های شهرداری ماهشهر و پتروکیان شوشتر چشم به دور برگشت و فرار از سقوط به دسته سوم دارد.

وضعیت هفت تیم خوزستانی در لیگ دسته دوم

گروه سوم
تنها نماینده خوزستان در گروه سوم شرایطی مشابه با خوزستانی‌های حاضر در گروه دوم دارد و در منطقه سقوط منتظر دور برگشت این مرحله از رقابت‌هاست.

شاهین ماهشهر که هفته گذشته برای نخستین بار در دیدارهای خانگی متحمل شکست شد، در بازی‌های خارج از خانه عملکرد مطلوبی نداشته و در شش بازی بیرون از استان متحمل پنج باخت و یک تساوی شده است. شاهینی‌های ماهشهر که در رده نهم جدول گروه سوم در خطر سقوط قرار گرفته‌اند، اگر نوار ناکامی در خارج از خانه را قطع کنند و در دیدارهای خانگی نیز حداکثر امتیازات را به‌دست بیاورند، ضمن خروج از منطقه سقوط می‌توانند به صعود نیز فکر کنند، چرا که فاصله امتیازات بین تیم‌های چهارم تا نهم جدول این گروه زیاد نیست.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها