به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

نفت 0 – سایپا 1؛ خروج از بحران با شکست آبادان

نفت 0 – سایپا 1؛ خروج از بحران با شکست آبادان

خوزستان اسپورت:
هفته سیزدهم لیگ برتر – استادیوم تختی آبادان
پنجشنبه 18 آذرماه 95 – ساعت 15:30
صنعت‌نفت آبادان 0 – سایپا تهران 1
گل: علی زینالی (10- پنالتی)
داور: محسن ترکی
کمک داوران: علی اکبر نوری و حسین رحیمی‌پور
اخطار: رشید البی، علی عبدالله‌زاده، حسین بغلانی (نفت) – رضا جعفری (سایپا)
تماشاگر: پنج هزار نفر

صنعت‌نفت آبادان: حسن هوری، مسلم مجدمی (75- سید میلاد موسوی)، حسین بغلانی، علی عبدالله‎زاده، رشید البی (80- محمود داری‌زاده)، محمد پورمحمد، برونو اولیویرا، محمدزبیر نیک نفس، حکیم نصاری، دنی سانتویا (62- حسین ساکی) و محمد شادکام
سرمربی: نادر دست‌نشان

سایپا تهران: حامد فلاح‌زاده، سعید لطفی، سیامک کورشی، سجاد مشکل‌پور (82- جونیور لوپز)، امید خالدی، روزبه شاه علیدوست، علی زینالی (88- علی شجاعی)، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی، رضا جعفری و محمد سلطانی‌مهر (79- علیرضا نقی‌زاده)
سرمربی: حسین فرکی

خلاصه بازی
تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در یک بازی خانگی برابر تیم پایین جدولی سایپا تهران شکست خورد.

نادر دست‌نشان و حسین فرکی در حالی تیم‌هایشان را روانه میدان کردند که هرکدام از این دوتیم چند بازیکن را در اختیار نداشتند. صنعت‌نفت در غیاب گوی هیان کیم، فرشاد فرجی، رضا جبیره، امیر زلیکانی و رضا نوروزی به مصاف تیم سایپا رفت که تعدادی از بازیکنانش را به‌دلیل مصدومیت به آبادان نیاورده بود.

اولین فرصت نیمه جدی مسابقه تبدیل به گل برای سایپا شد و ضربه پنالتی سخت‌گیرانه‌ای که داور برای تیم میهمان اعلام کرد، زمینه‌ساز گل سایپا توسط علی زینالی شد. یاران صنعت‌نفت بعد از این گل کنترل بازی را در اختیار گرفتند و تا پایان نیمه اول برای باز کردن دفاع فشرده‌ی سایپایی‌ها تلاش کردند اما از فرصت‌های ایجاد شده بهره‌ای نبردند. حکیم نصاری، محمد شادکام و علی عبدالله‌زاده بازیکنانی بودند که در نیمه نخست دروازه حامد فلاح‌زاده را تهدید کردند ولی ضربات آن‌ها بی‌ثمر ماند و این نیمه با برتری سایپا خاتمه یافت.

صنعت‌نفت نیمه دوم را بهتر از نیمه اول آغاز کرد و به بازی سرعت بیشتری داد تا گل خورده را جبران کند. یاران سایپا نیز با استفاده از پیش آمدن یاران نفت و ایجاد فضای خالی در پشت مدافعان این تیم سعی در استفاده از ضدحملات خطرناکی داشتند که مهاجمان سریع این تیم ایجاد می‌کردند.

جدی‌ترین فرصت هدر رفته این نیمه، ضربه رضا جعفری مهاجم سایپا در دقیقه 62 بود که تیر عمودی دروازه نفت آبادان برخورد کرد. سایپایی‌ها یک فرصت عالی گلزنی را هم در دقیقه 77 توسط محمد سلطانی‌مهر از دست دادند.

یشاگردان دست‌نشان که علیرغم احاطه بر توپ و میدان، به‌دلیل دفاع فشرده تیم سایپا کمتر در موقعیت گلزنی قرار می‌گرفتند، در دقیقه 80 تا مرز فتح دروازه تیم میهمان پیش رفتند اما ضربه برونو اولیویرا با اختلاف از بالای دروازه سایپا به خارج رفت. در دقیقه 85 نیز در پی برخورد توپ به مدافع سایپا فریاد پنالتی از سوی هواداران آبادانی در ورزشگاه پیچید اما داور دستور به ادامه بازی داد تا نیمکت‌نشینان تیم صنعت‌نفت به این تصمیم داور اعتراض کنند.

حملات نفت آبادان و ضدحملات سایپا تهران در دقایق پایانی بازی ادامه پیدا کرد اما حاصلی برای دو تیم نداشت و بازی با تک گل علی زینالی برای سایپا به پایان رسید.

سایپا تهران با این پیروزی توانست تا حدود زیادی از بحران خارج شود و تعداد امتیازاتش را به عدد 12 برساند اما تیم نفت آبادان با قبول دومین باخت خانگی متوالی باید چشم به دیدارهای بعدی داشته باشد.

شرح گل
0-1 (سایپا): برخورد رشید البی مدافع نفت و رضا جعفری مهاجم سایپا از سوی قاضی میدان پنالتی تشخیص داده شد و علی زینالی این ضربه پنالتی را در جهت مخالف حرکت حسن هوری تبدیل به گل کرد.

در حاشیه
* رضا نوروزی مهاجم نفت آبادان که سابقه بازی در سایپا را داشته است، با توجه به حکم کمیته انضباطی اجازه حضور در میدان را پیدا نکرد.
* رضا جبیره که هفته پیش گل سه امتیازی نفت آبادان مقابل سیاه‌جامگان را به ثمر رسانده بود، به‌علت مصدومیت نتوانست برای تیمش بازی کند اما حکیم نصاری و محمد شادکام که در بازی قبلی غیبت داشتند، به ترکیب تیم نفت بازگشته بودند.
* هواداران نفت آبادان قبل از شروع مسابقه اقدام به تشویق سجاد مشکل‌پور بازیکن خوزستانی تیم سایپا کردند. مشکل‌پور سابقه بازی در صنعت‌نفت را داشته است.
* پس از اخطاری که محسن ترکی در اواسط نیمه دوم به حسین بغلانی نشان داد، تماشاگران علیه داور میدان شعارهایی سر دادند.
* دنی سانتویا مهاجم کلمبیایی تیم صنعت‌نفت که برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و از سوی دست‌نشان تعویض شد.
* تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم تختی آبادان از سوی بلندگوی ورزشگاه 4500 نفر اعلام شد.

برچسب ها: صنعت نفت آبادان
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
3
3
خروج بحران سایپا در نبود 5 بازیکن اصلی نفت به کمک فدراسیون و داور به باشگاه سایپا مبارک باد. اما جوانان صنعت خوب نشان دادند و اینده خوبی میشود از انها دید . خارجی های تیم هم بجز دنی کلمبیایی که در حد انتظار نبود . رشید البی هم بجز پنالتی در باقی صحنه ها عملکرد خوبی داشت. اما مدیریت تیم برای نیم فصل دوم چند بازیکن اماده باید جذب کند چون همین مصدومیت ها و محرومیت ها در اواخر لیگ گریبان تیم را خواهد گرفت.
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
2
تو کل بازی بازیکن های نفت یه پاس درست ندادند ، چقدر موقعیت گل خراب کردند ، واینکه ترکی پنالتی هم واسه صنعت نگرفت
خلیل
|
Canada
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
3
بنده نزدیک 40 سال است عاشقانه فوتبال بالاخص فوتبال استان عزیزم خوزستان را دنبال و با ان زندگی میکنم.
با چهره ای که از تیم های امسال دیدیم به جرعت میگویم اگر صنعت بخصوص در خط دفاع تقویت نشود جنگ برای بقای این تیم به هفته آخر کشیده می شود...
شواهد امر تکرار مکررات را یاداوری میکنند که هر کس تجربه ای داشته باشد خطر را پیش روی میبیند و هر کس تازه کار باشد دلگرم نتایج سینوسی تا زمانی که کار از کار بگذرد...
آقایان این تیم را دریابید...
درد دارد نام این تیم نفــــــــــــــــــــــــت باشد ولی مشکل مالی پیش رویش باشد...
این خبر و این کامنت را بعدا یاداوری خواهم کرد... دوستان هم به خاطر بسپارید..
نانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
1
0
فدراسیون به خواستش رسید اقای ترکی شرم کن از این کارت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها