به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
اولین دربی بدون تماشاگر تاریخ فوتبال خوزستان

باشگاه فولاد به محرومیت هواداران اعتراض می‌کند؟

باشگاه فولاد به محرومیت هواداران اعتراض می‌کند؟

خوزستان اسپورت- اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رأی محرومیت هواداران تیم استقلال خوزستان تجدیدنظر نکند، برای اولین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر ایران، یک دربی فوتبال خوزستان بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، اتفاقات بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران باعث شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم به محرومیت سه جلسه‌ای هواداران تیم آبی‌پوش دیار کارون بدهد. اولین جلسه از محرومیت استقلالی‌ها در هفته یازدهم اعمال شد تا در روزی که استادیوم غدیر خالی از تماشاگر بود، بازی استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان یک بازی سرد و کسل‌کننده و بدون گل از آب در بیاید.

در عین حال، استقلال خوزستان روز جمعه نوزدهم آذرماه میزبان فولاد خوزستان است و با توجه به اینکه مسئولان باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند کمیته انضباطی درخواست بخشش هواداران این تیم را نپذیرفته است، طبیعتاً این دیدار نیز بدون تماشاگر برگزار می‌شود. اتفاقی که اگر عملی شود، برای اولین بار در تاریخ مسابقات لیگ برتر ایران، یک دربی فوتبال خوزستان در استادیوم خالی برگزار خواهد شد.

محرومیت طرفداران استقلال خوزستان گرچه سخت‌گیرانه بوده، ولی با توجه به آئین‌نامه‌ی انضباطی فوتبال ایران تا حدودی می‌تواند قابل توجیه باشد. هواداران فولاد خوزستان اما باید تاوان خطایی که مرتکب نشده‌اند را پس بدهند و از تماشای بازی تیم محبوبشان در استادیوم غدیر محروم باشند. هوادارانی که همین چند روز پیش در هوای بارانی اهواز به ورزشگاه بزرگ این شهر رفتند و در جریان بازی فولاد و نفت تهران با برافراشتن پلاکاردهایی به چند زبان که در آن‌ها شعار مبارزه با استعمال دخانیات درج شده بود، یک حرکت فرهنگی دیگر را مقابل دوربین‌های تلویزیونی به نمایش گذاشتند.

برگزاری دربی بدون حضور تماشاگران ضمن اینکه می‌تواند تا حد زیادی در پایین آمدن کیفیت فنی مسابقه تأثیرگذار باشد، یک اجحاف آشکار در حق هواداران فولاد خوزستان است و به‌همین دلیل باشگاه فولاد باید به‌صورت جدی و عملی نسبت به این موضوع اعتراض رسمی داشته باشد.

صبح امروز نامه‌ای با امضای سعید باوی لیدر باسابقه‌ی هواداران فولاد خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در فضای مجازی منتشر شد که در آن نسبت به اجحاف کمیته انضباطی فدراسیون در حق هواداران تیم فولاد اعتراض شده بود؛ نامه‌ای که انتظار می‌رفت مدیریت باشگاه فولاد زحمت تهیه آن را می‌کشید و با پیگیری جدی این موضوع از حق هواداران تیمش دفاع می‌کرد.

راه‌کار دریافت مجوز ورود هواداران برای تماشای دربی چندان پیچیده نیست. به اردیبهشت 95 برگردیم. همین چند ماه پیش در بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در استادیوم تختی اتفاقاتی رخ داد و کمیته انضباطی تماشاگران استقلال اهواز را از حضور در سه مسابقه رسمی محروم کرد. چند روز بعد که تیم‌های فولاد و استقلال اهواز روبروی هم قرار گرفتند، با توجه به اینکه تیم فولاد از نظر قرعه‌ی جدول میزبان بازی محسوب می‌شد، هواداران دوتیم وارد استادیوم غدیر شدند و پرچم‌های قرمز و آبی تیم‌هایشان را در سکوهای روبروی جایگاه به‌هم گره زدند و بازی با حضور تماشاگران دوتیم از جمله هواداران محروم شده‌ی استقلال اهواز به انجام رسید.

در عین حال، همشهری بودن تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان، این امکان را به مدیران باشگاه فولاد می‌دهد تا درخواستی مبنی بر تغییر میزبان و میهمان بازی‌های رفت‌وبرگشت این دوتیم به سازمان لیگ ارائه دهند تا فولاد به‌عنوان میزبان بازی رفت و استقلال خوزستان به‌عنوان میزبان بازی برگشت هزینه‌های حضور یک روزه داوران و ناظران مسابقه در اهواز را پرداخت کنند.

تغییر میزبان و میهمان دو بازی رفت‌وبرگشت تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان، این فرصت را نصیب تماشاگران دوتیم می‌کند تا با حضور در استادیوم غدیر گرمابخش مسابقه‌ای باشند که ویترین فوتبال خوزستان در لیگ برتر محسوب می‌شود و وجود تماشاگران می‌تواند جذابیت آن را بالاتر ببرد.

حضور در ورزشگاه غدیر و تماشای بازی روز جمعه بین تیم‌هایی که بیشترین تعداد بازیکنان خوزستانی را در ترکیب دارند، حق مسلم تماشاگران خوزستانی است. باید دید که آیا اراده‌ای برای احقاق حق این تماشاگران توسط مدیران تیم‌های محبوب آن‌ها وجود دارد یا خیر.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
5
واقعا کمیته انضباطی حرف زور میزنه آخه ما چه تقصیری داریم بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان دعوا شده ما باید تاوانشو بدیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
4
مدیرای استقلال نمیرن دنبال بخشش چون دوست دارن بازی بدون تماشاگر باشه خبر موثق دارم از بچه هاشون شنیدم بخاطر اینکه هوادارای فولاد بیشترن مسوولین استقلال دوست دارن بازی بدون تماشاگر باشه
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
7
محرومیت واسه دربی خیلی مسخرست.اون تیم همشهریش چه گناهی کرده.مثل اینه استقلال تهران تماشاگراش محروم بشن بعد تو دربی تهران طرفدارای پرسپولیس اجازه ورود به استادیوم نداشته باشن.الان در اصل کل خوزستان رو محروم کردن نه استقلال خوزستان
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
5
دم سعید باوی گرم .
اقای اژدری یه حرکتی انجام بده .
چرا فولادیا حق ندارن برن ورزشگاه ؟ این فدراسیون با این قوانین من در اوردی چی رو میخاد ثابت کنه تا کی میخان حق خوزستانیا رو بخورن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
2
باید فولادو میزبان کنن تماشاگرا دوتا تیم بیان استادیوم بعدش محرومیت اس خوزستان روبرو تیمای شهرستانی انجام بشه اگر بگیم فقط هوادارای فولاد بیان داخل استادیوم فدراسیون میگه تفکیک تماشاگرا ممکن نیست
پارسال مگه یادتون نیست فولاد محروم شد بعدش گفتن بازی با ایثار جیرفت با تماشاگر باشه و بازی با ذوب بدون تماشاگر بازی کنن
امین دریساوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
1
2
حسن زاده خوراکش محروم کردن هوادارای خوزستانه فرق نمیکنه اهواز باشه یا آبادان مسجدسلیمان و ...
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
2
این یه ظلم اشکار در حق هواداران فولاده چون به خاطر اشتباه هواداران تیمهای دیگه از دیدن بازی تیم محبوبشون محروم شدن این حکم باید لغو بشه و بهترین کار اینه که فولاد به عنوان میزبان این مسابقه معرفی بشه و محرومیت استقلال به بازیهای بعدی موکول بشه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها