به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

نفت 0 – پیکان 0؛ رحمتی به داد پیکان رسید

یوسف خدامرادی
خوزستان اسپورت:
هفته هجدهم لیگ برتر – ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان
پنجشنبه 9 بهمن 93 – ساعت: 15
نفت مسجدسلیمان 0 – پیکان تهران 0
داور: حسین زرگر
کمک ها: سعید زارع و حسین نجفی
اخطار: روسلان ملزدینوف و کیامرث چراغی (نفت) محمد نصرتی (پیکان)
تماشاگر: حدود 10 هزار نفر

نفت مسجدسلیمان: گئورگی گئورگیف، کیامرث چراغی، الکساندر پاشنکو، روسلان ملزدینوف، حمید بوحمدان، حمزه حدادی، میلاد زنیدپور، محمود تیغ نورد، حسین مالکی، کیوان امرایی (64- رضا درویشی) و لوئیس کارلوس دوسانتوس.
سرمربی: بهروز مکوندی

پیکان تهران: سیدمهدی رحمتی، سیدعلی حسینی، محمد نصرتی، محمدصادق بارانی، سیداحمد مهدی زاده، احمد جمشیدیان (83- سیامک نعمتی)، سیاوش اکبرپور، امیرحسین فشنگچی (34- سیدحسین کریمی و 90- جی لوید ساموئل)، اویبک کیلیچف، سیاوش یزدانی مقدم و سعید دقیقی.
سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

شرح بازی:
نیمه اول بازی نفت مسجدسلیمان و پیکان تهران بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. اثر منفی تعطیلات طولانی مدت لیگ برتر در 45 دقیقه نخست بازی نفت و پیکان کاملاً مشهود بود و بازیکنان دو تیم نتوانستند بازی زیبایی را ارائه دهند. در این نیمه با وجودی که توپ بیشتر در نیمه زمین پیکان ضربه می خورد، اما دروازه سیدمهدی رحمتی به صورت صددرصد تهدید نشد و ضربات زردپوشان دقت و شدت کافی برای گشودن دروازه تیم مهمان را نداشت. یاران پیکان هم در نیمه اول به بازی تدافعی پرداختند و از نحوه بازی آن ها مشخص بود که به رقم خوردن تساوی بدون گل در نیمه اول رضایت دارند.

نیمه دوم کیفیت بالاتری داشت و بازی از سرعت بیشتری برخوردار شد. نفت مسجدسلیمان در این نیمه دست به تعویض های تهاجمی زد و با استفاده از حرکات از جناحین به تهدید دروازه پیکان پرداخت. تیم میزبان دو بار تا آستانه گشودن دروازه حریف پیش رفت اما به گل نرسید. بار اول ضربه کارلوس دوسانتوس برزیلی با فاصله ای اندک از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت اما در دقیقه 82 سیدمهدی رحمتی با یک واکنش عالی ناجی دروازه پیکان شد تا زردپوشان را از رسیدن به یک پیروزی خانگی محروم کند.

لحظات حساس:
دقیقه 34: شوت راه دور میلاد زنیدپور توسط رحمتی مهار شد.
دقیقه 38: ضربه کیوان امرایی از کنار دروازه پیکان تهران راهی اوت شد.
* دقیقه 58: ارسال حسین مالکی و ضربه آکروباتیک کارلوس دوسانتوس می توانست یک گل زیبا را رقم بزند اما توپ از بالای دروازه به خارج رفت.
* دقیقه 66: الکساندر پاشنکو قدر فرصت به وجود آمده را ندانست و شوت این بازیکن از کنار دروازه پیکان عبور کرد.
* دقیقه 82: کارلوس دوسانتوس در پی پاس عمقی ملزدینوف با سیدمهدی رحمتی تک به تک شد اما ضربه پای چپ این بازیکن برزیلی با واکنش عالی رحمتی به کرنر رفت.

در حاشیه:
* بهروز مکوندی و عبدالصمد مرفاوی برخورد بسیار گرمی با هم داشتند. این دو فوتبالیست اسبق خوزستان در ابتدای دهه 60 شمسی در تیم منتخب جوانان خوزستان با یکدیگر همبازی بودند.
* در دقیقه 17 بین محمود تیغ نورد از نفت و سیاوش اکبرپور از پیکان درگیری لفظی شدیدی پیش آمد ولی قبل از آن که دو بازیکن برخورد فیزیکی داشته باشند، داور مانع از ادامه درگیری شد.
* روسلان ملزدینوف اولین بازیکن اخطاری نفت مسجدسلیمان پس از شروع مجدد لیگ برتر بود. این بازیکن به دلیل خطا روی فشنگچی در دقیقه 27 کارت زرد گرفت. فشنگچی با این خطا مصدوم و تعویض شد.
* هواداران پرشور نقت مسجدسلیمان استقبال بسیار خوبی از این بازی کرده و حدود 10 هزار نفر به ورزشگاه آمده اند.
* تماشاگران نفت اعتقاد داشتند که داور مسابقه در دقیقه 69 از اعلام پنالتی به سود تیم نفت خودداری کرده است و به همین دلیل به داور معترض شدند.
* سیدمهدی رحمتی در دقیقه 77 با بازیکنان نفت درگیری لفظی پیدا کرد تا طرفداران نفت یک صدا علیه این دروازه بان شعار بدهند.


پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها