به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

طالقانی: نیروی انتظامی وظایفش را انجام نداد

طالقانی: نیروی انتظامی وظایفش را انجام نداد

خوزستان اسپورت- رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان گفت: اتفاقاتی که رخ داد تقصیر شخص یا نهاد خاصی نیست، اما نیروی انتظامی وظایف خود را به درستی انجام نداد.

به گزارش خوزستان اسپورت، عبدالکاظم طالقانی در گفت‎وگو با تسنیم با اشاره به درگیری‌های ایجاد شده در  حاشیه دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه غدیر اهواز که منجر به صدمه‌دیدگی شدید تعدادی از تماشاگران شد، گفت: یکسری مسائل امنیتی در این بازی رعایت نشد. البته این موضوع اصلاً دست ما نیست که بخواهیم به آن بپردازیم. همه افراد مسئول در ورزشگاه بودند و خودشان دیدند چه اتفاقی رخ داده است.

رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان ادامه داد: این وظیفه من نیست که بین هواداران استقلال خوزستان و پرسپولیس، یک مرز مشخص کنم یا قانون حق 10 درصدی تماشاگران تیم میهمان را رعایت کنم. نیروی انتظامی باید چنین کاری را انجام می‌داد. آنها نباید اجازه می‌دادند طرفداران دو تیم در فاصله نزدیک از یکدیگر بنشینند. این کار من نیست. من دست تنها نمی‌توانم کاری انجام دهم. با اینکه معتقدم اتفاقات تلخی رخ داد، اما همه چیز می‌توانست بدتر از این هم باشد. ممکن بود چند نفر به خاطر همین سنگ‌پرانی‌ها جان خود را از دست بدهند.

وی با انتقاد دوباره از نیروی انتظامی گفت: سؤال من هم مثل همه مردم، این است که چرا یک تماشاگر باید با این همه سنگ و اشیای دیگر وارد ورزشگاه شود؟! این موضوع که در دست نیروی انتظامی است. ما که نمی‌توانیم بگوییم تماشاگران با سنگ بیایند یا نیایند. اصلاً هیئت فوتبال نمی‌تواند برای هر تماشاگر، یک مراقب بگذارد، ولی نیروی انتظامی می‌تواند با بازرسی شدید و به کار‌گیری نیروهای زیاد، حاضرین در ورزشگاه را کنترل کند. وقتی تماشاگر وارد ورزشگاه می‌شود و جیب‌هایش پر از سنگ است. من باید چه کار کنم؟

طالقانی افزود: ما پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم، ولی من نمی‌توانم همه مسائل را به شما و مردم بگویم. قسم می‌خورم که ما همه جور پیش‌بینی داشتیم. فصل قبل که آن اتفاقات در بازی استقلال اهواز - پرسپولیس در ورزشگاه تختی رخ داد، همه گفتند چرا بازی در غدیر برگزار نمی‌شود. همین نیروی انتظامی هم به ما گلایه کرد که باید بازی را در غدیر برگزار می‌کردیم. این هم نتیجه برگزاری بازی در غدیر!

رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان همچنین خاطر نشان کرد: یک نفر به من بگوید چطور ممکن است ما تنها 10 هزار بلیت بفروشیم، اما بیش از 25 هزار نفر در ورزشگاه حاضر باشند؟ چطور ممکن است بلیت VIP در جیب من باشد، اما جایگاه ویژه ورزشگاه یک ساعت مانده به شروع بازی، پر از تماشاگر باشد؟ به خدا ما کارمان را انجام می‌دهیم، ولی کاری نمی‌توان انجام داد. ما هیچ‌کس را نمی‌توانیم مقصر بدانیم فقط خدا را شکر می‌کنیم که کسی در این اتفاقات جان خود را از دست نداد. قسم می‌خورم که شبانه‌روز تلاش می‌کنیم، اما درست در روز یک بازی مهم، این شرایط پیش می‌آید. البته باید کانون هواداران باشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، بیش از اینها فعالیت کنند تا فرهنگ تماشاگران بالا برود. مگر کسی که در خانه‌اش نشسته و شاهد شکست تیمش از طریق تلویزیون است، به خاطر عصبانیت از این نتیجه، شیشه تلویزیون منزلش را می‌شکند؟ مشکل ما این مسائل است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
8
چطور ما میزبانیم ولی بیش از ده درصد به میهمان می دن قانون دور می زنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
وقتی ورزشگاه خالی باشه باید در اختیار تیم میهمان گذاشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
3
به نظر من چون مردم خوزستان نسبت به فوتبال حساس تر هستند امکان تنش در ورزشگاه بیشتر است. ولی همه باید وظایف خودشون رو درست انجام بدهند.
مسئولان شهری اهواز و استان خوزستان باید این مسئله رو در برنامه ریزی ها در نظر بگیرند . که فوتبال جزئی از فرهنگ این منطقه است و برگزاری درست و با کیفیت مسابقات فوتبال که با حضور تماشاگران زیاد نیاز به مدیریت و کار اصولی داره.
یکی از کارهایی که میشه کرد آموزش از طریق رسانه ها و یا کلاسهای حضوری کانون هواداران باشگاه ها است. همچنین جلوگیری از بوجود آمدن فضای کاذب احساسی در ورزشگاه هنگام برگزاری بازیهای بزرگ از طریق انجام برنامه های فرهنگی و هنری و مذهبی در ورزشگاه و تلطیف روحیه تماشاگران.
کمپین غدیرفولاد و استقلال تهران
|
Germany
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
5
یقین داشته باشید مشکل کشورما ، اضافه شدن روزانه به خطوط قرمز کشور هستش و هروز و هر ساعت مقوله ای را خط قرمز مینماییم. والا عالم و آدم میدونند مشکلات اساسی ورزشگاههای ما نیروی انتظامی هستش. مگه در ورزشگاههای ما چند نفر آشوب کار و سنگ پران داریم. به خدا کمتر از 10 و یا حداکثر کمتراز15نفر .چرا نیروی انتظامی یک نفر رو بازداشت نمیکنه وتحویل مراجع قضایی نمیده. سنگ پرانها رو تمام تماشاگران میبینن ولی مسوول امنیت ورزشگاه نمیبینه و خودش رو به کوچه علی چپ ، میزنه. خواهشا چاپ کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
3
1
آقای طالقانی اتفاقات سال گذشته رو هم انداخت گردن دیگران . پس شما چه کاره اید؟ضمن اینکه واقعا شرم آور ئ تاسف باره این اتفاقات. توی چه برهه از تاریخ داریم زندگی می کنیم که باید این اتفاقات رقم بخوره؟ یک مسابقه ی فوتبال چه ارزرشی داره که با جون دیگران بازی کنیم؟
مجدم
|
Pakistan
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
اقای طالقانی اگه میخواستی کاری کنی جریان استقلال اهواز و پرسپولیس نمینداختین گردن اینو اون واقعا تاسف داره که بخوای اینجور از تیم مهمان با صندلی و سنگ بازی کنی . یعنی ایقد فوتبال مهم که بخوایم جون ادمایی که همه از یه جنس و یه قومی هستیم بگیریم بسه دیگه حالا بازی مساوی یا برد یا باخت ایقد ارزش داره که جون همو بگیریم واقعا متاسفم واسه اونایی که این کارو کردن این بازیکنا پول میگیرن باشگاه سود میکنه چیش به منو تو هوادار میرسه ؟؟؟؟؟؟ مدیر لطفا چاپ کن تا همه بخونن جان عزیزت
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها