به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

حقوق 20 میلیونی و آپشن‎های آقای مدیرعامل

حقوق 20 میلیونی و آپشن‎های آقای مدیرعامل

سمیرا شیرمردی - ایران ورزشی
در حالی که حقوق کارگری در ایران حتی کمتر از یک میلیون تومان است و البته خیلی‌ها در جست‌ و جوی کاری با همین شرایط هستند تا بتوانند زندگی خود را سر کنند، مدیران باشگاه‌های فوتبال ایران در ماه حقوقی حدود 20 میلیون تومان می‌گیرند.

در واقع شرایط باشگاه‌ها با هم متفاوت است اما تقریبا می‌شود گفت حداقل دستمزد دریافتی هر مدیر باشگاه در ماه، به 20 میلیون تومان می‌رسد. ضمن اینکه اکثر این مدیران باشگاه‌ها در قرارداد خود آپشن‌هایی مثل پاداش برای کسب عنوان و غیره هم قرار می‌دهند و از جریمه هم خبری نیست.

مثلا در حال حاضر یکی از باشگاه‌های شهرستانی که به مدیر باشگاه خود به صورت شرکتی حقوق پرداخت می‌کند، برای مدرک کارشناسی این مدیر باشگاه مبلغی حدود 10 میلیون تومان به صورت ثابت پرداخت می‌شود اما به جز این موارد، حق ماموریت، اضافه کاری و آیتم‌های دیگر این حقوق را به 20 میلیون تومان هم می‌رساند. در کنار آن، برای هر پیروزی برای مدیر باشگاه هم پاداش 2/5 میلیون تومانی در نظر گرفته می‌شود.

مثلا در نظر بگیرید اگر تیم این مدیر مورد نظر در ماه 4 بازی داشته باشد و هر 4 بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، به حقوق ماهیانه این مدیر 10 میلیون تومان اضافه می‌شود که رقم حقوق دریافتی او را به حدود 30 میلیون تومان خواهد رساند. حالا اگر این مبلغ را برای یک سال در نظر بگیریم می‌بینیم که مدیران باشگاه‌ها در سال بیش از 250 میلیون تومان از فوتبال دریافتی خواهند داشت.

در یک باشگاه لیگ برتری تهرانی هم حقوق ماهیانه مدیر باشگاه که البته در جای دیگری هم فعالیت داشت، حدود 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده. در واقع اگر کار اول این مدیر را از کار دوم او که مدیریت باشگاه است، جدا کنیم، می‌بینیم که این مدیر هم برای حضورش در باشگاه که البته در تمام روزهای هفته اتفاق نمی‌افتد، ماهی 20 میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کند.

اما نکته جالب در مورد یک مدیر شهرستانی است. این مدیر شهرستانی که شرایط چندان خوبی ندارد، ابتدا به دنبال این بود که با استعفا دادن به گونه‌ای ناز کند تا شرایطش بهتر شود و بیشتر مورد حمایت قرار بگیرد اما وقتی متوجه شد هیچ خبری از حمایت نخواهد بود و به احتمال زیاد استعفایش پذیرفته می‌شود، نظرش تغییر کرد چون می‌داند هیچ جای دیگری به او حقوق 20 میلیونی نمی‌دهد. به همین دلیل این مدیر شهرستانی ترجیح داد فعلا بماند و از این حقوق ماهیانه 20 میلیونی بهره‌مند شود تا ببیند در آینده چه اتفاقی می‌افتد و آیا در پست او تغییراتی رخ می‌دهد یا نه.

شاید جالب باشد که بدانید این حقوق‌ها برای باشگاه‌هایی است که این فصل کمترین بودجه را داشتند. با این تفاسیر در نظر بگیرید حقوق دریافتی مدیران باشگاه‌های بزرگ و متمول چقدر است؟ با کمی بررسی می‌شود متوجه شد که چرا مدیران باشگاه‌ها به این صندلی‌های مدیریت دل بسته‌اند و از آن به سختی جدا می‌شوند. در واقع حقوق دریافتی مدیران باشگاه‌ها باعث شده صندلی‌های مدیریت ارزشمند شود و آنها از این کار جدا نشوند.

در کنار این حقوق‌ها البته باید آپشن‌های دیگری هم در نظر گرفت که مختص بعضی از مدیران است. آپشن‌هایی که از امضای قراردادها به دست می‌آید. در واقع بعضی مدیران با امضای یکسری قرارداد، به سود بزرگی در کنار این حقوق‌های ماهیانه بالا دست پیدا می‌کنند. مثلا قرارداد بستن با یکسری برند تولیدی لباس باعث می‌شود خودشان هم صاحب سهم خوبی از این مبلغ قرارداد شوند.

به جز این مساله، بحث بستن قرارداد با سرمربیان و بازیکنان هم وجود دارد، اینکه گفته می‌شود تعدادی از مدیران که البته تعداد آنها زیاد نیست، برای بستن قرارداد بالا با یکسری از سرمربیان، خودشان هم سهم خوبی می‌گیرند. ضمن اینکه برای امضای قرارداد با یکسری بازیکن پر حرف و حدیث هم سهم دارند.

با این اتفاقات و البته سهم‌های دیگری که از اسپانسرها و... به دست می‌آید کاملا مشخص است که دلیل علاقه خیلی از مدیران به صندلی‌های مدیریت باشگاه‌های فوتبال ایران به چه صورت است.

بدون شک این جایگاه که شهرت زیادی هم دارد، برای خیلی‌ها وسوسه‌کننده خواهد بود و به همین دلیل است که مدیران باشگاه‌ها با اهانت و مشکلات زیاد هم ترجیح می‌دهند بمانند و کار خود را دنبال کنند و البته همیشه این ادعا را تکرار کنند که ما برای خدمت به ورزش آمده‌ایم، ادعایی تکراری که از شنیدنش خسته شده‌ایم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
8
دست نویسنده درد نکنه. به نکات دقیقی اشاره کردن و واقعیتها رو گفتند. کدهایی هم که دادن برای آقای میرعامل تیم شهرستانی کاملا واضحه با حقوق 20 میلیونی و پاداش و مزایاش و معاملات جانبی از تولیدی لباس و غیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
8
یعنی میز مدیرعاملی واین پولها اینقد برا بعضی از نامدیران ارزش داره که آه مردم پشت سر خانوادشون باشه؟
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
5
متاسفانه اکثر اقایون تخصصی در فوتبال و ورزش ندارند و بر مبنای روابط به این سمت منصوب میشند
اگر تخصص و تبحر کافی داشته باشند می شه پذیرفت حقوقهای آنچنانی بگیرند اما مشکل اصلی عدم آشنایی اکثر مدیران ورزشی با مقوله ورزش هست
راجع باشگاه های خوزستانی که اگر صحبت نکنیم بهتر هست چون وضعیت مدیریت این باشگاه ها اسف بار تز از هر استان دیگه ای هست
علي نعامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
3
با سلام خدمت تهيه كننده متن
و اما مديران تيمهاي ورزشي اگر صادقانه خدمت كنن و هدفشون واقعا خدمت باشه كه نيازي به گفتن أمثال من نيست پولشون حلال بخاطر اينكه خدا از نيتشون خبر داره
اما متاسفم براي كساني كه دارن برخلاف جهت اب (خواستهاي مردم) شنا ميكنند مطمئن باشند اه مردم پيش خداوند بي اثر نميماند اگر به وجود خدا اعتقاد داريد و دوست داريد خانواده وخودتون از اه مردم در أمان باشيد يا صادقانه و اخلاص نيت خدمت كنيد هر چقدر حقوق ميگيريد نوش جانتان اگر هم نميتوانيد طبق گفته امير المؤمنين، مؤمن واقعي كسي است كه وقتي بداند كسي شايسته تَر از او در پستي ميتواند انجام وظيفه كند كنار برود اميدوارم صداي ما به گوش خلق خدا كه توانايي انجام تغيير و تحول دارند برسد. همانگونه كه مطمئنم كه خدا از دل بندهايش خبر دارد.
چه بخور بخوری
|
United States
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
3
خرید بدبخت گونه گولچ رو هم به اضافه اوکراینیها بزاری پیش میشه مصبیت هفتاد ساله تازه میگن بیشتر پولش گم شده خخخخ
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
2
من فکر میکنم پروفسور باشگاه ... خیلی بیشتر از ۲۵۰ در میاره در سال. ظاهرشو ببینید مثل ادمای فلک زده ولی خیلی بیشتر میگیره.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
2
بعضی سرپرستها که با مدیرعامل باشگاه شریک هستن درآمدشون از مدیرعاملم بیشتره از طریق سفرهای تیم و هتل و باقی داستانا که خودشون میدونن
فوتبالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
2
ضمن تایید مطلب نویسنده مقاله وسایر نقطه نظرات گفته شده به عرض می رسانم که بهتر است بجای لفظ مدیر از لفظ شیخ الرئیس برای این افراد استفاده شود .چون مدیر فی نفسه در ذات حقیقی خودش معانی همچون اگاه ...اهل فن ...دلسوز ...امانت دار...متعهد ....صداقت پیشه ...متواضع ...اشنا به علوم روز دنیا ....دارای قدرت کلام بالا ..با استعداد و متخصص در زمینه مسولیتی که به او داده میشود ....و موارد بیشمار دیگری را شامل می شود .
حالا ترجیحا چون بحث ما سر فوتبال می باشد باید قیاس کنیم .که اقایان مدیران امروز فوتبالی ما ایا با ایتم های گفته شده .همخوانی دارند یا خیر .
از نظر شخص خودم 99 درصد این حضرات هیچ کدام مناسبتی با این منصب نداشته و پا روی حق دیگران گذاشته واین سمت ها را از هزار یک مجاری غیر قانونی تصاحب کرده اند بطوری که توی این چند سال اخیر متاسفانه بصورت یک بدعت در امده واین حضرات قیافه حق به جانب هم می گیرند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
5
پول ناحق میگیرند وبجای کمک به پیشرفت تیم ، چوب لای چرخ تیم میگذارند مثل اقای ...
آرمین
|
Turkey
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
2
اون مدیر شرکتی که مدرک کارشناسی هم داره احتمال زیاد ... هست متاسفانه !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
0
یعنی منظورش از تیم‌های شهرستانی کی می تونه باشه یعنی یکیش ع.الف است خدا می داند
فولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
گرفتیم ..پس این مدیر عامل بی لیاقت باشگاه ... هم جزاین دسته از مدیرانه که امیدوارم از گلوش پایین نره وهمه خرج دوا دکترش بشه بگو الهی امین .
ریاست ... مثل ریاست اقا محمدخان نوری هست بله قربان گوی دشمنان. اقا محمدخان هم جیره گیر دولت ان زمان بود ولی تحت امر کشورهای بیگانه .. خدا لعنت کند ادم عوام فریب را
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها