به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۱۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

جدایی ملی‌پوشان فولاد از لاماسیای ایران

جدایی ملی‌پوشان فولاد از لاماسیای ایران

خوزستان اسپورت- تعدادی از ملی‌پوشان نوجوان فوتبال ایران که به‌عنوان بازیکن باشگاه فولاد خوزستان معرفی شده‌اند، هیچ گونه قراردادی با این باشگاه ندارند.

به گزارش خوزستان اسپورت، نایب قهرمانی تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا فرصت مناسبی برای برخی از مدیران باشگاهی در فوتبال کشور ایجاد کرد تا با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی در موفقیت تیم ملی نوجوانان سهیم شوند.

در عین حال، باتوجه به اینکه بیشترین تعداد بازیکنان حاضر در تیم ملی نوجوانان اهل خوزستان بوده و در خبرها آمده بود که 7 بازیکن عضو باشگاه فولاد خوزستان در تیم ملی نوجوانان حضور داشتند، این موضوع از سوی هواداران فولاد مطرح شد که مبادا این بازیکنان در سال‌های آینده به‌دلیل مشمولیت سربازی مجبور به ترک باشگاه فولاد و عضویت در تیم‌های نظامی شوند. این در حالیست که برخلاف اخبار منتشر شده، تعدادی از این بازیکنان در حال حاضر هیچ‌گونه قراردادی با باشگاه فولاد ندارند و بازیکن این باشگاه محسوب نمی‌شوند!

باشگاه فولاد خوزستان از ابتدای دهه 80 شمسی ضمن هزینه برای خریداری بازیکن در تیم بزرگسالان، فعالیت در بخش فوتبال پایه را آغاز کرد و طی سال‌های گذشته با گسترش این فعالیت تبدیل به یکی از بازیکن سازترین باشگاه‌های کشور شد تا جایی که لقب لاماسیای فوتبال ایران از سوی رسانه‎ها به آکادمی این باشگاه اطلاق شد. سیاست باشگاه فولاد نیز بدین شکل بود که ضمن ایجاد بستر مناسب برای رشد بازیکنان مستعد، از طریق مدیران سابق آکادمی باشگاه فولاد (علی سویلمی و مطیر میاحی) اقدام به مذاکره و عقد قراردادهای چندساله با این بازیکنان می‌کرد.

7 بازیکن از تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران که اوایل هفته جاری نایب قهرمان آسیا شدند، نمونه‌ای از بازیکنان پرورش یافته در آکادمی باشگاه فولاد خوزستان طی سال‌های گذشته بوده‌اند که قراردادهای چندساله برخی از آن‌ها با باشگاه فولاد در بهار سال 95 به پایان رسید اما چون هیچ اقدامی از سوی مسئولان باشگاه فولاد برای عقد قراردادهای جدید با این بازیکنان صورت نگرفت، این ملی‎پوشان نوجوان که حاصل سال‌ها زحمت مربیان و مدیران آکادمی فولاد خوزستان بوده‌اند، در حال حاضر هیچ قراردادی با باشگاه فولاد ندارند.

محمد شریفی کاپیتان تیم ملی نوجوانان، پس از عدم تمدید قراردادش با فولاد خوزستان، اولین بازیکن جدا شده از فولاد بود که خردادماه 95 به تیم صبای قم رفت اما بعد از جدایی زودهنگام علی دایی از صبای قم، این بازیکن نوجوان هم خیلی زود از صبای قم جدا شد و با قراردادی سه ساله به استقلال خوزستان پیوست.

همچنین وحید نامداری و معراج اسماعیلی، دو ملی‌پوش نوجوان خوزستانی پرورش یافته در آکادمی باشگاه فولاد خوزستان که در جذاب‎ترین تصویر ثبت شده از تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با پیراهن‎های شماره 1 و 10 این تیم پرچم ایران را برافراشته‎اند نیز قراردادهایشان با فولاد به اتمام رسیده و چون قرارداد جدیدی با آن‌ها امضا نشده، بازیکن آزاد به‌حساب می‌آیند و می‌توانند جذب هر باشگاهی شوند.

باشگاه فولاد خوزستان که سال‌ها برای کشف و پرورش ملی‌پوشان نوجوان هزینه زیادی را متحمل شده است، طبق قوانین فقط می‌تواند حق آموزش را در صورت جدایی این بازیکنان از باشگاه‌های جدید آن‌ها مطالبه کند که معادل 20 درصد از قرارداد جدید است. به‌عنوان مثال، محمد شریفی کاپیتان تیم ملی نوجوانان که با قراردادی به مبلغ 25 میلیون تومان به استقلال خوزستان پیوسته، در صورتی که باشگاه فولاد بخواهد حق آموزش را مطالبه کند، موظف به پرداخت 5 میلیون تومان به این باشگاه می‌شود که مبلغ بسیار ناچیزی در قیاس با هزینه چندساله باشگاه فولاد برای رشد چنین بازیکنی به‌حساب می‌آید.

در حال حاضر، علی غلامزاده گماری دروازه‌بان تیم ملی نوجوانان، تنها بازیکن ملی‌پوش نوجوان فولادی است که با توجه به اصرار نعیم سعداوی برای اضافه شدن نام وی به لیست تیم اصلی فولاد در سازمان لیگ، این شانس را دارد که در کنار تیم اصلی کسب تجربه کند. سیدرضا موسویان، مؤثرترین بازیکن فصل پیش تیم نوجوانان فولاد خوزستان هم که با این تیم قهرمان لیگ برتر نوجوانان ایران شد، چندی پیش در تست فنی تیم جوانان فولاد خط خورده و به تیم نوجوانان این باشگاه بازگردانده شده است.

با فروکش کردن موج تبلیغاتی ایجاد شده پس از نایب قهرمانی تیم ملی نوجوانان ایران، به‌نظر می‌رسد که خروجی فولادی‌ها از این عنوان آسیایی، فقط یک دروازه‌بان نوجوان خوزستانی به‌عنوان دروازه‌بان چهارم تیم اصلی باشد که آمار قابل قبولی در قیاس با حجم فعالیت آکادمی باشگاه فولاد خوزستان محسوب نمی‌شود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۸
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
13
جای تاسف داره واقعا هیچ حرفی برای گفتن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
11
بنظرم این داستان مهمتر از داستان قرارداد بازیکن خارجیه که معلق مونده. چجور باشگاه قراردادشونو تمدید نکرده اینهمه مدت؟ چجور میفرستادشون اردوی تیم ملی هزینه میکرد براشون؟ واقعا چی داره میگذره تو این باشگاه؟
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
11
هرروز یک افتضاح جدید
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
11
از اژدری چه انتظاری دارید اخه.یه ادم بی لیاقت
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
9
باید قرارداد ۶ ساله ببندن باهاشون.ما به کی میگیم اخه.یه ادمی در صندلی مدیریت نشسته به نام اژدری.چه فایده تمام زحمات ابدی کردن قدرت فولاد رو که واسش برنامه ریزی شده بود تو ۲ سال نابود کرد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
10
این بچه ها همشون زمان مدیریت شاغلام دهکردی استعدادیابی شدند و اومدند توی آکادمی فولاد رشد کردند ولی بااین تفاصیل همه زحمات باشگاه هدررفته.حق اموزش پنج میلیون تومنی چه دردی از فولاد دوا میکنه.مهم استفاده از بازیکنیه که پرورشش داده.ازخوزستان اسپورت تشکرمیکنم که یاد کرداز اقای حاج علی سویلمی واقای میاحی مردان زحمتکشی که چندسال از عمرشونه صرف فولادکردن.دیروز دیدم توی گزارشای باشگاه هیچ اسمی از این دونفر نبود خیلی تاسف خوردم.درهر صورت خداکنه اخروعاقبت باشگاه فولاد ختم بخیربشه حیف وصدحیف از این فولاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
9
تشکر و سپاس ویژه بابت اطلاع رسانی و انعکاس حقیقت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
9
اینا که حتی اسم اقا هم لیاقتش ندارن بهشون نسبت بدیم در اخر خاکستر فولاد برای ما باقی می زارن وقتی همه مسولان پایه رو اخراج می کنن بهتر از این نمی شه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
8
به هیات مدیره باشگاه شک دارم که چرا سکوت کردن جلوی این شاهکارها و دسته گلهای مدیرعامل ایا این وضعیت مورد تایید اوناست؟!
فوتبالی
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
11
توی نقطه نظرات پارسال وامسال به عنوان یک پیشکسوت بارها وبارها اعلام کردم وهمه انها در بایگانی سایت محترم خوزستان اسپرت موجود می باشد که اقا جان تخریب این اکادمی ویا بطوری کلی تخریب باشگاه فولاد که در این جند سال با برنامه ریزیهای که انجام داده باعث تخریب فوتبال باشگاهی و مهمتر نتیجه ان رده های ملی می باشد .با یک نگاه سطحی به برنامه ریزی های چند ساله .ملاحظه کنید چه تعداد بازیکن در تیم های باشگاهی کشور از دل این اکادمی بیرون رفته اند وهمگی هم مثمر ثمر بوده اند امثال مبعلی .کعبی علوی . کاملی بداوی ..بختیار رحمانی ..سروش رفیعی ..جماعتی ..والی .. عبد الله ناصری..عبدالله زاده ..شریفات ...بیت سعید .. وووووووووووو در سطح نوجوانان. جوانان دهها بازیکن دیگر .اقای استاندار . اقای فرماندار .مسولین رده های مختلف سیاسی اجتماعی وورزشی بداد فوتبال این استان برسید ما که از این استان با وجود این همه منابع نفت وگاز و کارخانه .رودخانه وسد ونیروگاه وووووو خیری ندیدیم. حالا نوبت به فوتبال این استان مظلوم رسیده که ان را هم نابود و به نفع خود بهره برداری کنند.
لعنت خدا به این مدیریت باشگاه و کسانی که پشت سر این اقا قایم شده اند ونان این استان را می خورند و دارند توی روز روشن به مردم وارزشهای انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی عزیز ما با این نوع رفتارهایشان بی حرمتی میکنند .لعنت ..لعنت .لعنت
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
10
تبلیغاتی که دیروز کردن بخاطر این بود که استاندار می خواست از باشگاه بازدید کنه
با اون آمار سر مردم رو گرم کردن
هفت تا ملیپوش و از این حرفای بی اساس
شما بگو هفتاد تا ملیپوش
وقتی تیممون نتونه ازشون استفاده بکنه چه نفعی برا فولاد دارن
محمدمراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
7
2
یک عده هستن که فقط از مدیریت باشگاه انتقاد می کنند من خودم جزء کسانی بودم که اعتقاد داشتم اسکوچیچ فولاد را نابود کرد و باید هرچه سریعتر اخراج بشه ولی اژدی زاده او را اخراج نکرد وتیم را تقویت کرد و فولاد را توی لیگ نگه داشت دهکردی در اوایل نتایج بسیار ضعیفی گرفت وبعضی ها هستند کاری به این چیزها ندارند فقط انتقاد می کنند برای دیدن عملکرد یک مدیر باید حداقل چهار سال به او فرصت داد الان تعداد بازیکنان بومی بسیار بیشتر از دوران دهکردی است من مطمئن هستم نتایج دوران مدیریت اقای اژدری بسیار بهتر و کم هزینه تر خواهد بود
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
ما بااژدری مشکل نداریم اژدری بافولاد مشکل داره وبخاطر منافع شخصیش به تیم ضربه میزنه. درجریان باشیدکه اقای اژدری برای اخراج اسکوچیچ دست بهرکاری زد ولی نتونست بیرونش کنه چون هیات مدیره تصمیم گیرنده بود نه اژدری. مثلا همین الان که اژدری وکاهکش هرکاری میکنن که تیم نتیجه نگیره وسعداوی بره.ضمنا اژدری تیمو بومی نکرد اژدری رفت قراردادهای بایرامی وابراهیمی و امثالهم روتمدید کردکه سعداوی اونها رو خط زد.مصاحبه بایرامی روبخونید که چندبار گفت اژدری منو میخواست ولی سعداوی خطم زد.ضمنا اقای دهکردی نتایج ضعیف نگرفت دوره مدیریتش تیممون مدعی بود بغیر از سال اولش که اژدری معاونش بود و داشت تیمو میبرد لیگ یک ولی بعداز اخراج اژدری و لوکا و برگشتن مجیدجلالی تیم ازسقوط نجات پیداکرد.عزت زیاد
فوتبالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
ضمن احترام به نظرش ما اقای محمد مراد باید گفت باشگاه فولاد دوران بهره برداری خود را سه سال پیش.بدست اورد ده سال..سرمایه گذاری کرد.ونتایج ان را دید.در واقع مانند کارخانه بود که به خط تولید رسیده بود عملکرد ان هم حاصل تفکر دست جمعی اهل فن بود نه شخص خاصی. این اقای مدیرفعلی اگر اهل فن و دلسوز بود حداقل.کاری که می بایست انجام بدهد.این بود که حاصل و دسترنج دوستان اهل فن قبلی را حفظ ونگه می داشت.واین قدر ناشیانه رفتار نمی کرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
7
مدیریت فولاد فاجعه ست فاجعه
محمدمراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
6
1
اقا مرتضی شما که می گویی اقای دهکردی نتایج ضعیف نگرفت یادت رفت تیم اقای جلالی چهار سال فقط به ماحرف تحویل دادبعد از چهار سال خود جلالی در رفت یادت رفت تیم جلالی در یک فصل 13 تا پنالتی را خراب کرد و بعد از چهارسال و هزینه زیاد ما فقط از جلالی حرف شنیدیم و با ما بازی کرد البته اقای جلالی استاد بازی با کلمات بود و به محض آمدن اقای فرکی مشکل پنالتی توی فولاد حل شد و سال بعد قهرمان شد من می خواهم بگویم اژدری در فولاد نوین کارنامه کاملا موفقی داشت این را همه می دانند. یادتان رفت همان زمان دهکردی فولاد باید قهرمان جام حذفی می شد ولی جلالی نگذاشت چون جلالی بچه بازی در آورد بحران سربازی چه موقع اتفاق افتاد اسکوچیچ را چه کسی آوردوحالا این حرفها را شاید فراموش شده باشد بقول شما هیات مدیره تصمیم گیرنده است و اژدری هم یک رای دارد پس دیگر شما نگران چه هستید
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
1
4
اقای محمد مراد بااحترام بایدبگم که اقای فوتبالی جواب قانع کننده ای داد که فولاد بعداز سالها به بهره برداری رسید واژدری یک تیم کاملو تحویل گرفت پارسال تیمی که سال قبلش پنجم شده بود وبغیر از نانگ هیچکس ازش جدانشده بودولی باسوءمدیریت این اقاو سوءاستفاده اسکوچیچ ازضعف اژدری هم سرمایه ای باسم فولادنوین ازبین رفت وبازیکنهای هبه شدن به اس.خوزستان هم فولادرفت ته جدول. ثانیا: فولادنوین که قهرمان شدبخاطر وجودمدیری مثل دهکردی بالای سرباشگاه بود وحاصل مدیریت اژدری از فولادنوین همین تیم زنگ تفریح لیگ دوه که میبینی یک مشت بازیکن پیر ازروی روابط جمع کرده وهیچ نتیجه نمیگیره. سوما که اژدری هیچ رایی توی هیات مدیره نداره حتی اون یک رای که شمامیگی ولی ایشون ودوستش جناب کاهکش بااختلال در کارای اداری مث قضیه بازیکن خارجی وقراردادها و غیره توی کارتیم میذارن.نمیخام برم بیشتر وارد جزئیات بشم میتونی ازنزدیکای باشگاه بپرسی کدوم مسئول تیم پارسال پول میدادبه چندتا لیدر که فحش اسکوچیچ بدن وهمونا رو امسال تحریک میکنه علیه سعداوی شعاربدن مثل بازی با ذوب اهن که ازهفته سوم میخاست کاری کنه مربی عوض بشه.کسی که روی نیمکت وقتی تیم دوتا از ذوب خورده بود وداشت قهقهه میزد دوربین نشونش داد تا رسوا بشه. حرف ومسائل زیاده اگرسر تمرینات تیم میاید یه روزحضوری باشه خیلی مسائلو حضوری میشه گفت بامدارکش نشونتون داد تابدونید چراهوادارایی که میرن سرتمرینات ومسائل تیمو ازنزدیک میبینن اینقد بامدیریت فعلی مخالفند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
4
اقایون شما چرا سر همو درد میارید اینا اومدن فولاد که فولاد نابود کنن وازیه جای دیگه خط میگیرن شک نکنید ازاین به بعد خبرهای بدترازاین هم میشنویم وهیچ کاری نمیتونیم بکنیم به والله اگه این اژدری الان تو اصفهان ویا تبریز ویا تهران بودش بخداوندی خدا الان یه روز راحت هم واسش نمیذاشتن وخودش با دستای خودش استعفاشو مینوشت ولی اینجا اهواز بدبختی فقط بلدیم نظر بدیم غصه بخوریم همین
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها