به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

اس.خوزستان؛ احتمال سرمایه‎گذاری بخش خصوصی

احتمال واگذاری اس.خوزستان به سرمایه‎گذار خارجی

بهناز میر مطهریان - ایران ورزشی
نه اینکه قهرمان کشی رسم فوتبال خوزستان باشد، اما واقعیت این است که معمولا تیم‌های قهرمان خوزستانی همیشه درگیر مشکلات پیش‌بینی‌ نشده‌ای می‌شوند که می‌تواند آنها را تا لب مرز سقوط هم پیش ببرد.

اوضاع نامساعد استقلال خوزستان در این روزهای لیگ فوتبال حکایت همین بی‌رحمی‌هاست. تیمی که باید تمام تمرکز خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش بگذارد با انواع مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و در پایان هفته هفتم لیگ در جایگاه یازدهم قرار می‌گیرد.

عده‌ای مشکلات امروز استقلال خوزستان را به قهرمانی پیش‌بینی نشده‌ این تیم مرتبط می‌دانند. وقتی برنامه‌ریزی‌ها نهایتا برای حضور این تیم در نیمه بالایی جدول انجام شده بود، طبیعی است که آمادگی لازم برای حمایت‌های بعدی از تیم قهرمان وجود نداشته باشد. البته همه چیز هم به غافلگیری حامیان باشگاه محدود نمی‌شود و اگر لایه لایه مشکلات مالی امروز باشگاه استقلال خوزستان را بشکافیم، هزار و یک دلیل مختلف دیگر را می‌توان عنوان کرد که هیچ ارتباطی به غافلگیری مسوولان ندارد و بررسی آنها هم از حوصله این بحث خارج است.

بعد از تمام مشکلاتی که دست به دست هم داده‌ تا امروز باشگاه استقلال خوزستان حمایت لازم را دریافت نکند، آنچه ما می‌خواهیم بدانیم این است که راه حل مسوولان استان برای رهایی باشگاه استقلال خوزستان چیست؟ آیا این باشگاه محکوم به سقوط است؟ آیا قرار است هرروز منتظر مصاحبه‌هایی از طرف سرمربی و مدیران باشگاه باشیم که از مشکلات مالی گلایه می‌کنند؟

خبرهای رسیده حکایت از این دارد که مسوولان استان راه حلی اساسی برای مشکلات باشگاه در نظر دارند و آن هم واگذاری باشگاه استقلال خوزستان و گروه ملی فولاد به یک سرمایه‌گذار خارجی ایرانی‌الاصل است. ماجرا از این قرار است که بعد از واگذاری گروه ملی فولاد به بانک ملی، تأمین هزینه‌های باشگاه استقلال خوزستان برعهده گروه ملی قرار گرفت. حالا اما با شدت گرفتن مشکلات مالی گروه ملی، مسوولان استان رایزنی‌های خود را برای واگذاری گروه ملی و باشگاه استقلال خوزستان آغاز کرده‌اند.

خبرها حاکی از آن است که خریداری هم پیدا شده و بازدیدهای لازم را انجام داده اما برای قطعی شدن این واگذاری، مسوولان استان هنوز موفق به دریافت مجوز از بانک ملی نشده‌اند. با این حال نامه‌نگاری‌ها و تلاش‌های مسوولان استان برای خارج کردن گروه ملی فولاد از زیر نظر بانک ملی همچنان ادامه دارد و به احتمال قوی تا یک یا دو هفته آینده، تکلیف نهایی این واگذاری مشخص خواهد شد.

گفته می‌شود خریدار مورد نظر از سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور بوده که حالا تصمیم دارد سرمایه خود را به ایران بیاورد و در بخش خصوصی فعالیت کند. البته به جز این سرمایه‌گذار، شرکت‌های دیگری هم هستند که پیشنهادهای مختلفی برای رفع مشکلات مالی گروه ملی و باشگاه استقلال خوزستان مطرح کرده‌اند. از جمله شرکتی که چون توانایی خرید مجموعه را نداشته، پیشنهاد داده مسوولان استان برای مدت مشخصی این مجموعه را به شرکت هبه کنند. در مقابل این شرکت متعهد می‌شود که در این مدت تمامی هزینه‌های مربوط به گروه ملی و باشگاه استقلال خوزستان را تمام و کمال پرداخت کند.

البته که این واگذاری فعلا نخستین مراحل خود را می‌گذراند و تا نهایی شدن، راهی طولانی در پیش دارد. فعلا هم بزرگترین مانع بر سرراه این اتفاق موافقت بانک ملی است که ظاهرا خیلی راحت به دست نمی‌آید. با این حال مسوولان استان عزم خود را جزم کرده‌‌اند که پیگیری‌های لازم برای کسب مجوز بانک ملی و انجام مراحل بعدی واگذاری را انجام دهند و به مشکلات مالی موجود پایان دهند اما هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه در این راه موفق باشند.

مهم‌تر اینکه اگر هم موفق شوند معلوم نیست که واگذاری و برطرف شدن مشکلات مالی در همین لیگ شانزدهم به سرانجام برسد! به همین خاطر‌ ای کاش راهی هم برای حل مشکلات مالی تا پیش از مشخص شدن تکلیف واگذاری اندیشیده شود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
4
مشکل فوتبال خوزستان پاک بودنش.. نه باندی داریم داخل فدراسون ..نه باندی داریم توبرنانه نود ..نه وزیری نه نماینده ای ..فقط ماخدارا داریم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها