به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

استقلال 2 – پیکان 3؛ شکست خانگی مدافع قهرمانی

استقلال 2 – پیکان 3؛ شکست خانگی مدافع قهرمانی

خوزستان اسپورت:
هفته هفتم لیگ شانزدهم – استادیوم غدیر اهواز
سه‌شنبه 30 شهریورماه 95 – ساعت 18:40
استقلال خوزستان 2 – پیکان تهران 3
گل‌ها: حسن بیت‌سعید (86) لئون هایراپتیان (3+90- گل به خودی) برای استقلال - گادوین منشا (74 و 80) امیرحسین صادقی (5+90) برای پیکان
داور: تورج حق‌وردی
کمک داوران: قهرمان نجفی و جعفر مهاجر
اخطار: عزت‌الله پورقاز، عقیل کعبی (استقلال) – شهریار مغانلو، ابوالفضل ابراهیمی (پیکان)
تماشاگر: سیصد نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ ویسی، عقیل کعبی محمد طیبی، عزت‌الله پورقاز، فرشاد سالاروند (57- حسین بهرامی)، میثم دورقی، دیوید ساکونی (60- پیمان شیرزادی)، مهدی مومنی، مهدی زبیدی (67- جلال عبدی)، حسن بیت‌سعید و رحیم زهیوی
سرمربی: سیروس پورموسوی

پیکان تهران: رحمان احمدی، سیاوش یزدانی، امیرحسین صادقی، مهدی شیری، لئون هایراپتیان، ماهان رحمانی، محمدصادق بارانی، سیامک نعمتی (90- فراز امامعلی)، ابوالفضل ابراهیمی (57- گادوین منشا)، شهریار مغانلو (63- علی حمودی) و مرتضی آقاخان
سرمربی: مجید جلالی

خلاصه بازی
دیدار پرگل تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و پیکان تهران با پیروزی تیم میهمان به پایان رسید.

استقلال خوزستان برای شکستن طلسم پیروز نشدن با تغییر سیستم و یک آرایش تهاجمی گام به زمین گذاشت و پیکان تهران با دو تغییر نسبت به بازی قبلی به میدان آمد اما نمایش دو تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد و در اکثر دقایق این نیمه توپ در میانه زمین ضربه خورد و هرکدام از دروازه‌بان‌ها فقط یک بار مجبور به واکنش در برابر ضربات بازیکنان حریف شدند.

بازیکنان پیکان چند بار در نیمه اول از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی به‌سمت دروازه استقلال کردند که در خطرناک‌ترین صحنه، ضربه شهریار مغانلو در دقیقه 44 با واکنش وحید شیخ‌ویسی به کرنر رفت تا دروازه میزبان بسته بماند.

در سمت مقابل نیز با وجود پرتعداد بودن بازیکنان تهاجمی در ترکیب استقلال خوزستان، این تیم در نتوانست در نیمه اول موقعیت‌های زیادی را ایجاد کند و در مهم‌ترین فرصت خلق شده توسط استقلالی‌ها، ضربه زمینی فرشاد سالاروند در دقیقه 45 توسط رحمان احمدی مهار شد تا این نیمه بدون گل تمام شود.

در نیمه دوم، روند بازی کاملاً تغییر کرد و بازیکنان دو تیم برای زدن گل اقدام به طراحی حملاتی روی دروازه‌ها کردند و پنج گل ردوبدل شد. مجید جلالی در این نیمه با اضافه کردن گادوین منشا و علی حمودی تیمش را تهاجمی‌تر کرد و سیروس پورموسوی با آوردن دو مدافع کناری‌اش اقدام به تغییر سیستم کرد تا با حرکات و ارسال‌های عبدی و شیرزادی صاحب فرصت گلزنی شود.

پس از اینکه چند فرصت درون محوطه جریمه دو تیم به هدر رفت، تیم پیکان در دقیقه 74 با ضربه گادوین منشا از درون محوطه جریمه به گل رسید و همین بازیکن تعویضی در دقیقه 80 با استفاده از دومین اشتباه مدافعان میزبان موفق به زدن گل دوم تیمش شد تا همه چیز را به‌سود تیم میهمان تغییر دهد اما حسن بیت‌سعید در دقیقه 86 با یک حرکت فردی و زیبا موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا دقایق پایانی این دیدار بسیار حساس شود.

در دقایق پایانی ابتدا ضربه مهدی مومنی از کنار دروازه پیکان عبور کرد و در دقیقه سوم وقت تلف شده پرتاب بلند اوت عزت‌الله پورقاز پس از برخورد به بدن مدافع تیم پیکان وارد دروازه این تیم شد تا بازی مساوی شود اما دفاع شکننده استقلال یک بار دیگر در برابر بازیکنان پیکان ناتوان عمل کرد تا گل سوم پیکان در دقیقه پنجم وقت تلف شده به ثمر برسد و اولین باخت خانگی قهرمان فصل گذشته با نتیجه 3 بر 2 ثبت شود.

شرح گل‌ها
0-1 (پیکان): در پی ارسال توپ از سمت چپ خط دفاعی استقلال خوزستان و دفع ناقص محمد طیبی، توپ به گادوین منشا مهاجم تعویضی پیکان رسید تا این بازیکن با ضربه پای راست دروازه وحید شیخ‌ویسی را باز کند.

0-2 (پیکان): گادوین منشا این بار هم از اشتباه مدافعان میزبان نهایت استفاده را برد و با ضربه زمینی از درون محوطه جریمه دروازه استقلالی‌ها را برای بار دوم گشود.

1-2 (استقلال): حسن بیت‌سعید در پی از اشتباه بازیکنان پیکان صاحب توپ شد و پس از چند متر پیشروی و یک ضربه دقیق به زاویه مخالف موفق به گشودن قفل دروازه رحمان احمدی شد.

2-2 (استقلال): پرتاب بلند اوت توسط عزت‌الله پورقاز پس از برخورد به بدن لئون هایراپتیان مدافع خارجی پیکان وارد دروازه این تیم شد.

3-2 (پیکان): هجوم دسته‌جمعی بازیکنان پیکان به محوطه جریمه استقلال خوزستان با ضربه نهایی امیرحسین صادقی مدافع پیش‌تاخته این تیم در دقیقه پنجم وقت تلف شده تکمیل شد تا گل سوم و پیروزی بخش پیکان به ثمر برسد.

در حاشیه
* تماشاگران بسیار اندکی از این مسابقه استقبال کردند. مسعود نریموسایی گزارشگر تلویزیون خوزستان اعتقاد داشت که چون خوزستانی‌ها در روز عید غدیرخم به دیدوبازدید می‌پردازند، از این بازی استقبال نشده است.
* قبل از شروع مسابقه در راستای احترام به روح شادروان علی سبک‌تکین کمک‌داور فوتبال ایران، همچنین والدین بهادر عبدی که هفته گذشته جان باختند، یک دقیقه سکوت اعلام شد.
* مربیان استقلال و پیکان در دقیقه 57 به‌صورت همزمان اقدام به تعویض بازیکنان شماره 23 دوتیم کردند.
* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی طبق برنامه قبل از طریق تلویزیون این دیدار را تماشا می‌کرد تا عملکرد بازیکنان دو تیم را زیر نظر بگیرد.
* فرشاد سالاروند، مهدی مؤمنی و پیمان شیرزادی 3 بازیکن استقلال خوزستان بودند که پیش از شروع بازی به سمت مجید جلالی رفته و برای حضور در میدان از او رخصت گرفتند.
* روی گل‌های هر دوتیم اشتباهات خط دفاعی تیم مقابل در به ثمر رسیدن گل‌ها تأثیرگذار بود.
* حمید مطهری دستیار مجید جلالی در لحظات پایانی با نظر داور مسابقه از روی نیمکت اخراج شد.
* اولین باخت خانگی استقلال خوزستان و اولین پیروزی فصل پیکان امروز رقم خورد.
* بلندگوی ورزشگاه غدیر اهواز تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را سیصد نفر اعلام کرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
ابادانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
8
من واقعا نمیدون مشکلات دفاع اس خوزستان کی قراره حل بشه؟ و چرا حل نشده؟ مشکل نفرات هست؟ یا تاکتیک؟ هنوز تیم اس خوزستان نتونسته یه زوج کنار طیبی قرار بده.دانیال ماهینی کجاست؟من واقعا چیزی نمیدونم اما این همه گل خوردن وحشتناکه.
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
7
ترکیب افتضاح تعویضها افتضاح سیستم افتضاح خط دفاع افتضاح دروازبان افتضاح . بابا یکی بداد این تیم برسه سقوط نکنه مثل محلات بازی میکنن مگه مربی ندارن اینا
سمیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
1
6
خجالت بکشید با این ابروریزی....
اقای پورموسوی شما باید 5 6 سال دیگه تجربه کسب کنی...
آقای پورموسوی از چهره ات در تصاویر مشخص بود خودتم فهمیدی که سرمربی گری تیم قهرمان برات زود بود...
فقط یک نگاه به تعویض های جلالی و پورموسوی و اثر بخشی انها بکنید...؟!
اقای پورموسوی خواهشا جواب بده چه طرح یا پلانی؟! داشتی که دو تا هافبک وسط رو تو 5 دقیقه کشیدی بیرون و دفاع چپ و راست اوردی داخل؟!
با همین دو تعویض زمین رو دادی به پیکان و بار افتاد رو دوش دفاع های نامطمئن...
آقای عقیل کعبی روز به روز ماشالله سنگین تر میشه یادش رفته فوتبالیسته...
مومنی برای بازی با استقلال یا پرسپولیس ظاهرا فقط کیفیت لازم رو خواهد داشت پس بقیه بازیا بزاریدش روی نیمکت استراحت کنه بدنش خراب نشه...
افتضاح و شرم اور بودید..................
دارم سکته میکنم ار دست شما..........
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
6
همیشه این تصورم بود ک این بازیکنا بدون آقای ویسی هم موفقن اما اشتباه بود این تیم مربی نداره تو وسط افتضاحه دفاعها هم ضعیفن تعجب میکنم ک چرا دانیال ماهینی رو بازی نمیده
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
6
به نظرم بازیکنان استقلال خوزستان تمرکز لازم را نداشتند..
دو سه بازی اول با روحیه بالا بودند ....
Ashil
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
7
بنظرم آقای پور موسوی به عنوان مربی بهترمیتونه کمک کنه..سرمربیگری واسش زود بود..تیم تا پشت محوطه توپ رو میبره ولی تموم کننده نداره..پلی میکر هم بشدت احساس شد...
فولاد الزعیم
|
United States
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
7
با تمام احترامی که برای سید سیروس قایل هستم ایشان در حد سرمربیگری در لیگ برتر نیستن .مسوولان هرچه زودتر به فکر سرمربی جدید باشند
علی فولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
7
این تیم برای بازیهای آسیایی مشکل داره
حتما حتما حتما نیاز به کادر فنی قوی و چند بازیکن درجه اول داره
ادامه این وضعیت خطرناکه
فقط یه برد اونم روبرو تیم بحران زده اس تهران در هفته دوم
مدیریت استقلال خوزستان سریع اقدام کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
8
پیکان به همه باخت اومد اس صنعتی رو برد چون دفاع و دروازه بان صنعتی فوق العاده بد کار میکنن واقعا چطوری میگین کروش حق بازیکنای اس صنعتی رو خورده؟ با اینکه خوشم از کروش نمیاد ولی این بازیکنا حقشون تیم ملی نیست
شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
1
5
خوب بازی نکردیم حق پیکان بود برنده بشه باید واقع بین باشیم
پدرام اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
6
خدایی اگر میشه از بازیهای آسایی همین الان انصراف بدیم خیلی سنگین تریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
4
4
عبدالله ویسی با رفتنش هم خودشو بدبخت کرد هم استقلالو کاش ویسی برای لیگ قهرمانان آسیا برگرده اهواز
mansour
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
1
6
مشکل استقلال نداشتن تمرکز بود
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
7
انگار نه انگار این تیم چن ماه قبل قهرمان شد. چه بلایی سر تیم اومده خیلی بی هدف بازی میکنه؟؟؟
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
1
7
بهترین مدافع ایران به راحتی رفت سپاهان با وجود کولببالی طیبی و خسوس جون گرفتن
بیرگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
4
پورموسوی امتحانشو پس داده،باید بفکر سرمربی دیگه ایی باشید وگرنه ابرو تیم در آسیا با شکست های سنگین میره.تیم تاکتیک نداره.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها