به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

جولان دروازه‌بان‌های خارجی در لیگ برتر

جولان دروازه‌بان‌های خارجی در لیگ برتر

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- در سال‌های اخیر دروازه‌بان‌های خارجی زیادی به فوتبال ایران آمدند اما معمولا در بین آنها استثنا وجود داشت که بتوانند بدرخشند و خوب کار کنند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، در میان دروازه‌بان‌هایی که به ایران آمدند و تعداد آنها به بیش از 20 گلر می‌رسد، شاید تنها 3 دروازه‌بان بودند که توانستند رضایت تیم خود را جلب کنند. دروازه‌بان‌هایی مثل آرمناک پطروسیان، نیلسون و در مقطعی هم عیسی اندوی اما در طرف مقابل دروازه‌بان‌هایی بودند که آنقدر بد کار کردند که گل‌های خورده‌شان معروف شده بود. مثل ساشا ایلیچ که گل‌های از راه دور را به نام او زدند یا حتی لوبانف که فصل گذشته در پرسپولیس حضور داشت و البته نیکولوفسکی که هیچ وقت درون دروازه تیمش قرار نگرفت.

در میان تمام اینها آرمناک پطروسیان دروازه‌بان دیگری بود، یک ستاره فوق‌العاده که هرگز از یاد فوتبال اصفهان نمی‌رود.

فصل گذشته هم دروازه‌بان‌های خارجی زیادی در لیگ ایران حضور داشتند. از گئورگی گئورگی‌اف بلغاری و ایگور ننزیچ اسلوونیایی گرفته تا سرگئی پاشنکو اهل مولداوی، لوییس فرناندز برزیلی، لوبانف ازبکستانی و فرناندو دخسوس برزیلی.

در این میان تنها دخسوس بود که توانست نمایش خوبی داشته باشد و رکورد بیشترین کلین‌شیت را به نام خود بزند. البته پاشنکو هم می‌توانست یکی از بهترین‌ها باشد اما به دلیل مشکلات مالی در میانه راه از ملوانی‌ها جدا شد. به هر حال درخشش دخسوس باعث شد همه تیم‌ها به فکر جذب دروازه‌بان خوب برزیلی باشند. به همین دلیل گسترش فولاد تبریز خیلی زود دست به کار شد و قبل از اینکه حتی استقلال خوزستان قرارداد این دروازه‌بان موفق برزیلی را تمدید کند، با او به صورت مخفیانه قرارداد امضا کرد تا حداقل خیال تیم از بابت دروازه راحت باشد. دخسوس در تیم جدیدش هم در 4 بازی گذشته 2 کلین‌شیت داشته و البته 2 گل خورده.

اما دیگر تیم‌ها هم بیکار ننشستند و مثل گسترشی‌ها دنبال جذب دروازه‌بان برزیلی بودند. به این ترتیب این فصل شاهد بیشترین حضور گلرهای برزیلی در لیگ ایران هستیم. به صورتی که حالا آنها می‌خواهند نقش تعیین‌کننده‌ای در تیم‌هایشان ایفا کنند. به جز دخسوس که در گسترش فولاد حضور دارد، الکساندور فیلیپ هم در سایپا بازی می‌کند. او در بازی‌های مهمی  مقابل پرسپولیس، ذوب‌آهن، پدیده و سیاه‌جامگان تقریبا خوب کار کرد اما هنوز نتوانسته مثل دخسوس باشد و خیال تیمش را از بابت دروازه راحت کند.

به جز او، رافائل روبایو در استقلال خوزستان هم اگرچه گل‌های زیادی خورده اما راضی‌کننده نشان داده. روبایو اگرچه خیلی دیر به تیم اضافه شده اما تا الان بد کار نکرده و شاید بتواند دخسوس دیگری برای آبی‌های خوزستانی باشد اما ویلسون لئوناردو در سپاهان هنوز چندان قابل اطمینان نشان نداده. او که ظاهرا اضافه وزن زیادی هم دارد، تا الان تنها یک کلین‌شیت داشته و 3 گل خورده.

آندره نازاریو در سیاه‌جامگان هم اگرچه تنها یک بازی درون دروازه تیمش قرار گرفته اما 2 گل از سایپا خورده. در این میان مانوئل فرناندز بیش از دیگر دروازه‌بان‌ها، اسم و رسم‌دار است که او هم تا الان نتوانسته آنطور که باید و شاید کار کند. مانوئل که در لالیگا بازی می‌کرد و این فصل به عضویت ماشین‌سازی تبریز در آمده تا الان تنها یک کلین‌شیت داشته و 3 گل خورده. البته اگر او در تیمش جا بیفتد شاید شرایط بهتری داشته باشد و بهتر از دخسوس کار کند.

به هر حال تا الان این دروازه‌بان‌های برزیلی جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران پیدا کرده‌اند تا دیگر تیم‌ها هم به فکر جذب گلر برزیلی باشند مثلا نفت تهران که ظاهرا به تازگی به فکر جذب دروازه‌بان برزیلی افتاده تا جایگزینی برای وحید شیخ‌ویسی جدا شده پیدا کند. البته بعید است دایی، میلاد فراهانی را نیمکت‌نشین کند و به احتمال زیاد دروازه‌بان جدید نیکمت‌نشین فراهانی خواهد شد چرا که دایی به فراهانی اعتقاد خاصی دارد و به همین دلیل او را از صبا به نفت تهران برده تا همچنان در تیمش باشد.

به هر حال لیگ شانزدهم بیشترین دروازه‌بان خارجی را در خود جای داده تا از این لحاظ رکورد بزند آن هم دروازه‌بان‌های برزیلی. در این میان اگر نام رادوشوویچ کروات را هم اضافه کنیم می‌بینیم در لیگ 16 تیمی ایران، تا الان 7 دروازه‌بان خارجی حضور دارند که 6 تای آنها در تیم‌هایشان فیکس هستند.

حالا باید دید چند دروازه‌بان در قواره آرمناک پطروسیان در فوتبال ایران می‌بینیم و کدام دروازه‌بان‌ها می‌توانند در تیم‌هایشان خودی نشان دهند و نقش موثری در موفقیت آنها داشته باشند و کدامیک از آنها خاطره بزرگی را که آرمناک از خود بجا گذاشت، به نام خود ثبت می‌کنند؟
 
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
رضا فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
1
سلام خوزستان اسپورت.
فک کنم ی دروازبان خوب رو از قلم انداختید
کارلوس آلبرتو که آگوستو ایگانسیو مربی فولاد تو سالی که لیگ یک قهرمان شد و بعزا با شرایطی اومد لیگ اوردنش.
اون دروازبان فوق العاده ای بود؟
درست میگم.
یا شما در قواره دروازبان خوب ندیدنش.
مدیر پایگاه سلام
گزارش فوق بدون تغییر در آن منتشر شده است.
کارلوس آلبرتو از بهترین دروازه بان های خارجی لیگ برتر بوده که نام وی در این گزارش از قلم افتاده است.

  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها