به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

واکنش روزنامه ها به حذف ایران: اشک یوزپلنگ

خوزستان اسپورت- روزنامه های ورزشی نسبت به حذف تیم ملی ایران واکنش های متفاوتی داشته اند. در حالی که بنجامین ویلیامز داور استرالیایی بازی ایران و عراق از سوی اکثر روزنامه ها به عنوان عامل اصلی باخت ایران معرفی شده، برخی از روزنامه ها هم به انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی پرداخته اند. نگاهی می اندازیم به جلد روزنامه های ورزشی روز شنبه چهارم بهمن 93.
واکنش روزنامه های ورزشی به حذف تیم ملی: اشک یوزپلنگ

1- روزنامه پیروزی
روزنامه پیروزی ضمن درج تیتر اصلی بر علیه داور استرالیایی، دو تیتر جانبی هم دارد. این روزنامه با انتقاد از عملکرد کی روش نوشته این مربی پرتغالی 120 دقیقه محو تماشای حملات عراق از جناح چپ ایران بوده و تیم ملی ایران سه بار از یک سوراخ گزیده شده است. روزنامه پیروزی همچنین نسبت به شایعه دوپینگ علاء عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق در زمان حضورش در تیم تراکتور سازی تبریز واکنش نشان داده و در طعنه به فدراسیون فوتبال عنوان کرده دوپینگ علاء عبدالزهرا در لیگ ایران را مخفی کرده بودند، حالا می خواهند نتیجه تغییر کند!


واکنش روزنامه های ورزشی به حذف تیم ملی: اشک یوزپلنگ

2- روزنامه خبرورزشی
این روزنامه علاوه بر اختصاص تیتر اصلی به داور استرالیایی، مدعی شده کارلوس کی روش در صورت نتیجه گرفتن در جام ملت ها نیز مجبور بود از ایران برود. خبرورزشی یک نقل قول هم از عادل فردوسی پور روی جلد برده است. فردوسی پور که پیش از این از سوی امیر قلعه نویی، سید مهدی رحمتی، محمد مایلی کهن و ... به داشتن روابط خاص با کارلوس کی روش متهم شده بود، به دفاع از مربی پرتغالی پرداخته و گفته مردم با حمایت از کارلوس کی روش بهترین جواب را به منتقدان دادند.


واکنش روزنامه های ورزشی به حذف تیم ملی: اشک یوزپلنگ

3- ابرار ورزشی
این روزنامه فرصت را برای حمله به فدراسیون فوتبال مغتنم شمرده و با تیتر «آقای کفاشیان! لطفاً دست از سر فوتبال بردارید»، به رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرده «صلاح نیست کی روش بماند.»


واکنش روزنامه های ورزشی به حذف تیم ملی: اشک یوزپلنگ

4- روزنامه گل
این روزنامه هم تیتر اصلی را به انتقاد از بنجامین ویلیامز اختصاص داده ولی با اشاره به توجیه های کارلوس کی روش و دوستانش پس از باخت به عراق، نوشته است که آن ها در جست و جوی یک پدر برای این شکست هستند.


واکنش روزنامه های ورزشی به حذف تیم ملی: اشک یوزپلنگ

5- روزنامه 90
جلد روزنامه 90 با یک تیتر دو کلمه ای با مضمون «اشک یوز» که در پس زمینه آن یک یوزپلند قرار گرفته، بسته شده است. در کنار این تیتر تصاویری از اشک ریختن برخی از ملی پوشان استفاده شده است.


واکنش روزنامه های ورزشی به حذف تیم ملی: اشک یوزپلنگ

6- روزنامه استقلال جوان
روزنامه علی فتح الله زاده نوشته تیم 10 نفره ایران به تیم 12 نفره عراق باخته است. این تیتر طعنه ای به داور میدان بوده که به اعتقاد روزنامه استقلال جوان یار دوازدهم عراق محسوب می شد. استقلال جوان همچنین صحبتی از قول کرار جاسم منتشر کرده که گفته اگر ایران هم این بازی را می برد، خوشحال می شدم.


نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
احمد فابرگاس
|
ROMANIA
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
1
5
واقعا ب حال جامعه ی فوتبالی کشورمان باید گریست,تیم ملی 120 دقیقه اسیر تیم عراقی بود ک تنها یک ماه قبل از شروع بازیها مربی خودش رو تعیین کرده بود,با اوضاع فوق بحرانی کشور عراق ک حتی لیگ این کشور رو ب مرز نیستی کشونده وبا چشم پوشی از بسیاری از بازیکنان بزرگ مربی شجاع این تیم,اسکلت اصلی تیم جوانان این کشور ک دو سال پیش مقام چهارم جهان رو بدست اورد رو ب این بازیها آورد..اما ما ب جای پذیرش شکست و یافتن نقاط ضعف و چاره اندیشی برای آینده,تنها دق دلی خود را سر داوری درمیآوریم ک ب اعتقاد اکثر کارشناسان خارجی در حوزه ی داوری,بدون اشتباه ودراکثر مواقع ب سود ایران سوت زد وهرچند اخطار دوم پولادی سختگیرانه اما ب دلیل دایوینگ کاملا صحیح بود.بله ما باید بدانیم ک دیگر نمیتوانیم تمام مردم رو ( جیگر )فرض کنیم واینکه بخواهیم اینگونه ضعف های خود را پوشش دهیم دیگر اصلا کار هوشمندانه ای نیست......
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
0
0
همش تقصیر پولادی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
. به نظر من باید از بالاتر به قضیه نگاه کنیم. البته مشکل فوتبال ما ریشه ای است و مشکل امکانات و بازی تدارکاتی و... همیشه بوده و هست. حرف اینست که بازیهای با این سبک هیچ بهره ای برای فوتبال ایران ندارد حتی اگر قهرمان میشدیم.جام ملتهای 96 با اینکه قهرمان نشدیم ولی با آن بازیهای هجومی تا چند سال لژیونر صادر میکردیم.فراموش نکنیم در همین سالهای اخیر این تیمها رو براحتی و گل بالا شکست میدادیم. من فکر میکنم در مقابل نپال و مالدیو هم دفاعی بازی کنیم. فوتبالدوستان واقعی فوتبال رو بخاطر زیباییش نگاه میکنند
به شما چه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
ای کاش می بردیم