به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
تعداد نظرات: ۲۶ نظر

پرسپولیس 1 – فولاد 1؛ تقسیم امتیازات در آزادی

پرسپولیس 1 – فولاد 1؛ تقسیم امتیازات در آزادی

خوزستان اسپورت
هفته دوم لیگ شانزدهم – استادیوم آزادی تهران
دوشنبه 11 مردادماه 95 – ساعت 20:45
پرسپولیس تهران 1 – فولاد خوزستان 1
گل: عبدالله ناصری (67) – وحید امیری (74)
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک‌داوران: آرمان اسعدی و مهدی عالیقدر
اخطار: کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی (پرسپولیس) – مهرداد طهماسبی، میلاد پاک‌پرور (فولاد)
تماشاگر: 60 هزار نفر

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده (87- پریمیوف)، علی علیپور (67- مهدی طارمی) و وحید امیری
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

فولاد خوزستان: مهرداد طهماسبی، یوسف وکیا، محمد اهل‌شاخه، عبدالله کرمی، مهرداد جماعتی، ماتیاس چاگو، حمید بوحمدان، اکبر ایمانی، محمود مطلق‎زاده (57- میلاد پاک‌پرور)، میلاد بدرقه (64- عبدالله ناصری) و بهرام رشیدفرخی (85- احمد عبدالله‌زاده)    
سرمربی: نعیم سعداوی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

فولاد خوزستان در شرایطی به مصاف پرسپولیس رفت که سه تغییر در ترکیب اصلی این تیم ایجاد شده بود و یوسف وکیا، میلاد بدرقه و بهرام رشیدفرخی به‌عنوان بازیکن اصلی در میدان حضور یافتند. پرسپولیس تهران هم اولین بازی‌اش در استادیوم آزادی را با همان ترکیب مسابقه با سایپا و البته حمایت 60 هزار نفری هوادارانش آغاز کرد.

اغلب دقایق نیمه اول با حملات بازیکنان پرسپولیس و دفاع فشرده یاران فولاد همراه بود و چند فرصت جدی نیز روی دروازه تیم میهمان خلق شد که ثمری نداشت. عمده حملات پرسپولیس روی حرکات از جناحین و ارسال توپ‌ها به محوطه جریمه فولاد انجام می‌شد و ضربات راه دور هم برنامه بعدی پرسپولیسی‌ها برای فتح دروازه خوزستانی‌ها بود که در نیمه اول ثمربخش نبود.

بازیکنان فولاد خوزستان نیز به‌هنگام تصاحب توپ سعی در بردن بازی به کناره‌های خط میانی داشتند تا ضدحملات را از جناحین پایه‌ریزی کنند اما بازی متمرکز خط دفاعی پرسپولیس اجازه این کار را به یاران فولاد نمی‌داد و هرگاه هم که فولادی‌ها موفق به نفوذ از این مناطق می‌شدند، بازیکنان میزبان با انجام یک خطا و دادن یک ضربه ایستگاهی به تیم میهمان بازی را از جریان می‌انداختند.

دو ضربه سر از امید عالیشاه در دقایق 7 و 10 سرآغاز حملات پرسپولیس بود. شوت خطرناک همین بازیکن در دقیقه 18 و دفع ناقص مهرداد طهماسبی باعث شد تا وحید امیری در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما ضربه پای چپ این بازیکن راهی به چارچوب دروازه فولاد پیدا نکرد.

پس از اینکه دو شوت راه دور بازیکنان فولاد خوزستان به خارج رفت، پرسپولیس در دقیقه 27 روی خروج ناقص مهرداد طهماسبی صاحب یک موقعیت دیگر شد که این بار محمد اهل‌شاخه توپ را از دهانه دروازه برگشت داد. در دقایق 33 و 34 هم دو شوت راه دور محمد انصاری و وحید امیری به خارج از چارچوب دروازه فولاد رفتند و در سمت مقابل نیز ضربه آزاد اکبر ایمانی روی خط دروازه پرسپولیس توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.

حملات دقایق پایانی پرسپولیس در نیمه نخست نیز سودی برای این تیم نداشت و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم، اولین خطر جدی را بازیکنان فولاد خلق کردند اما ضربه مطلق‌زاده را بیرانوند مهار کرد و دو دقیقه بعد از این صحنه در پی خروج ناقص طهماسبی دروازه فولاد تهدید شد که توپ در نهایت به کرنر رفت. ضربه سر احمدزاده خطر بعدی پرسپولیس در این نیمه بود که راهی خارج شد و متعاقب این صحنه، مهرداد طهماسبی با یک حرکت سریع توانست در پی ضربه سر امید عالیشاه، توپ را دفع کند و پرسپولیس را از یک گل حتمی محروم سازد.

کادر فنی فولاد که فشار پرسپولیس از جناحین را احساس کرده بود، دست به دو تغییر متوالی در کناره‌های خط میانی زد تا با ورود پاک‌پرور و ناصری ضمن جلوگیری از حملات پرسپولیس از سرعت پاک‌پرور و ناصری روی ضدحملات استفاده کند که چند دقیقه پس از این تعویض‎ها تیم فولاد به گل رسید.

پرسپولیس تهران بعد از دریافت گل و حضور مهدی طارمی در میدان برای جبران گل خورده دست به تلاش زد تا از شکست خانگی فرار کند. اولین حرکت مهدی طارمی با یک شیرجه برای گرفتن پنالتی همراه شد تا داور را مجاب به اعلام پنالتی کند ولی داور به این بازیکن کارت زرد نشان داد. حملات پرسپولیس بعد از این صحنه ادامه یافت و وحید امیری در شلوغی محوطه جریمه فولاد از اشتباه مدافعان این تیم استفاده کرد و گل تساوی را در دقیقه 74 رقم زد تا بازی در دقایق پایانی با هیجان بیشتری همراه شود.

حملات پرسپولیس و ضدحملات فولاد در اواخر مسابقه ادامه پیدا کرد و چند صحنه دیگر روی دروازه‌های دوتیم خلق شد که ثمری برای یاران پرسپولیس و فولاد نداشت و فولاد خوزستان توانست یک امتیاز ارزشمند در خانه پرسپولیس کسب کند.

شرح گل‌ها
0-1 (فولاد): حمید بوحمدان بازیکن دونده خط میانی فولاد خوزستان با یک پاس عالی به عبدالله ناصری بازیکن تعویضی فولاد فرصت داد تا با فرار سریع به درون محوطه جریمه پرسپولیس و ضربه به زاویه مخالف دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

1-1 (پرسپولیس): یوسف وکیا که قصد دفع توپ ارسالی را داشت، با محمد اهل‌شاخه برخورد کرد و توپ به‌صورت اتفاقی به وحید امیری رسید که این بازیکن با یک ضربه دقیق پای چپ دزوازه فولاد خوزستان را گشود.

در حاشیه
* گروهی از هواداران فولاد خوزستان با حضور در استادیوم آزادی تهران به تشویق نماینده فوتبال خوزستان پرداختند.
* هواداری پرسپولیس علیه عبد‌الله کرمی مدافع فولاد خوزستان شعار دادند و دلیل این کار هم مشخص نبود.
* بعد از اینکه نیمکت نشینان فولاد در نیمه اول علیه نظر داور اعتراض کردند، هواداران پرسپولیس شعارهایی را علیه آنها سردادند.
* بین نیمکت نشینان فولاد و تیم داوری در پایان نیمه نخست جروبحث اندکی رخ داد.
* مانند فصل گذشته در دقیقه 24 هوادارن پرسپولیس مرحوم هادی نوروزی را تشویق کردند.
* چند نفر از بازیکنان ذخیره پرسپولیس پس از تمام نیمه نخست در زمین ماندند تا خود را گرم کنندتا در نیمه دوم به دستور کادر فنی وارد زمین شوند.
* چند روحانی در ورزشگاه حضور داشتند که هواداران پرسپولیس آنها را تشویق کرده و لقب پرسپولیسی به آنها دادند. تعدادی از هواداران هم با آنها عکس سلفی گرفتند.
* تذکر تند برانکو به احمدزاده و مسلمان دو بازیکن جوان پرسپولیس و دعوت کردن آنها به دقت بیشتر نیز از نکات قابل توجه نیمه اول بازی بود.
* در حالی که اکبر ایمانی بازیکن تیم فولاد قصد زدن ضربه ایستگاهی داشت، هواداران پرسپولیس روی صورت او لیزر  انداختند.
* درگیری لفظی بین فرشاد احمدزاده و بوحمدان که بر سر یک خطا روی بازیکن پرسپولیس پیش آمده بود، سرانجام با وساطت اطرافیان به پایان رسید.
* هواداران فولاد خوزستان بعد از گل عبدالله ناصری دست به شادمانی زیادی زدند و صدای آن‌ها در استادیوم آزادی طنین‌انداز شده بود. دقایقی بعد هم با به ثمر رسیدن گل تساوی نوبت به هواداران پرتعداد تیم میزبان رسید تا دست به شادمانی بزنند.
* هواداران تیم فولاد خوزستان در پایان این دیدار اقدام به تشویق مربیان و بازیکنان این تیم کردند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۶
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
8
احسنت بر فولاد مردان
به یاری خدا با اضافه شدن کاپیتان والی و همچنین بایرامی و ابراهیمی و خرید بازیکن خارجی تیم حرف های زیادی واسه گفتن داره
پاسخ ها
lمحسن از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سینا جان مطمئن باش بایرامی وابراهیمی بدرد فولاد نمی خورن . ای کاش به جای پول دادن به این دو نفر یک بازیکن خوب خارجی میگرفتن
ابادانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
12
حیفه گل عبدا... .نتیجه خوبه.اما واقعا طهماسبی ضعیفه.
foolad girl
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
5
6
دروازه بان افتضاح. روی گل کاملا مقصر بود. وگرنه برده بودیم
یا خروجای فوق بد داره یا فقط قدم میزنه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
9
یک امتیاز از پر مهره ترین تیم لیگ عالی بود. فولاد باید زودتر دو تا مهاجم با یک دروازه بان جذب کنه بخدا تیم عالی میشه سه تا بازیکن بگیر آقای اژدری بسه دیگه چقدر میخای هوادارانو عذاب بدی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
6
بچه ها دمتون گرم فکر نمیکردم با دست خالی از این پرسپولیس امتیاز بگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
8
طهماسبی تو خروج ها پر اشتباه بود ولی یه گل صد در صدی رو با پا مهار کرد
حسن خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
2
7
چرا این همه دفاعی بازی کرد
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
6
دروازه بان خارجی میخوایم در ضمن زشته برا فولاد وقت تلف کردن .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
6
پاکپرور و ناصری که اومدن داخل زمین پرسپولیس نفسش گرفته شد حیف یوسف تو اون توپ با آل شاخه قاطی کرد وگرنه بازی رو برده بودیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
5
2
آفرين به نعيم .تيم يواش يواش برميگرده
دمشون گرم .فقط مطلق و ايمانى و اهل شاخه و طهماسبى اگه نيمكت باشن بهتر
اژدرى كارى كن تو تركيب نباشن ثواب كن
m6
پاسخ ها
ابادانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
همه خوب بودند جز طهماسبی.فکر میکنم کرمی با روزهای اوجش فاصله داره.باید بیشتر تمرین کنه.عبدا... زاده هم به نظر اماده نمیاد.حتی چاگو هم مثل پارسال نیست.پاک پرور و ناصری خوب بودند.ولی در مجموع همینکه نباختیم خوب بود.اضافه شدن ایوب و اسماعیل تیم رو تقویت می کنه.دروازه بان افتضاحه.
abbas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
7
4
اصلا خوب نبودیم.
90 دقیقه زیر توپ زدیم.
دفاع افتضاخ.
دروازه بان فاجعه.
مهاجم بدرد بخور هم که الحمدالله دو ساله نداریم.
این تیم تقویت نشه امکان نداره نتیجه بگیره.
بحث سرمربی نیست.
تیم نیاز به بازیکن داره.
اگر قرار اتوبوسی و بکش زیرش بازی کنیم که فایده نداره.
یادمه دوستان زمان اسکوچیچ میگفتند تیم دفاعی و ترسو بازی میکنه.
حالا سوالم این که امشب شجاعت دیدید؟؟؟
این که همون تیم پارساله.
فقط اسم مربی عوض شده.
فقط امیدوارم به جوون های تیممون.
تنها نکته ی مثبت تیم همینه.
امیدوارم اژدری به خودش بیاد و کمی برای تیم خرج کنه.
3 بازیکن خارجی باکیفیت و جوون نیاز داریم.
پاسخ ها
ابادانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
پارسال اسکوچیچ میلیاردی خرج کرد.هرکی روخواست خرید.خودش هم سه برابر سعداوی قراردادش بود.اما امسال فولاد واقعا بازیکن کم داره.
jafar
| Switzerland |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
آقا عباس این قبول که باید مهاجم گل زن و هافبک بازیساز بگیریم ولی امروز کار دفاعی فولاد عالی بود . سعداوی بهترین تصمیم را گرفت یعنی دفاع و ضد حمله در برابر تیم میزبان و آنهمه هواداراشون ؛ همانطورکه قبلا نوشتم طبق گفته رپورترهای فرانسوی بعد از بازی با آمریکا تیم ایران خطرناک بود چون دفاع می کردند و ضد حمله ؛ این سبک در باشگاههای ما نیز وقتی مقابل تیم میزبان که با حضور هوادرشون قویتره خوب جواب میده . عباس جان در حال حاضر با هزینه ۸ میلیارد در مقابل پرسپولیس در تهران بهتر از این نمیشه کاری کرد قبول کن .
میرحسین ابراهیم وند
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
7
ماشالا فولاد عالی بود از الان روحیه گرفتن داره خوب میشه
jafar
|
Switzerland
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
9
قربون خدا برم ؛ مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما ؛ غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما . آقا اینها به قول گویندشون فوج فوج همه اومده بودند و بزرگاشون مثل پروین هم بودند که جشن گل راه بندازن و تلافی کنند و عقده گشایی کنند در برابر تیمی که از او زخم های دیرینه داشتن ؛ و فکر می کردند که برابر فولادی بازی خواهند داشت که به قول روزنامه اشان نرم بود و ضعیف ترین فولاد مخصوصا در بازی با ماشین سازی ؛ حتی ایوب والی را هم جواب ندادن که جشنشون خراب نشه ؛ و اما فکر دو چیز را نکردند اول خدا بعد هم غیرت و همت بچه های فولادی ؛ روز قبل از بازی در جواب برانکو در کامنتم نوشتم در بیشه گمان مبر که خالیست شاید که پلنگ خفته باشد ؛ زنده باد شیران فولاد ؛ زنده باد خوزستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
7
3
این چه دروازبانیه اصلا قابل اعتماد نیست انگار یه مدافع رو گذاشتن داخل دروازه خط حمله مون هم که فاجعه س .یه پیشنهاد باتوجه به اینکه فولاد بازیکن دفاعی زیاد داره و خط حمله ش ضعیفه و اس خوزستان هم مهاجم بیشتر داره و خط دفاع ش ضعیفه باهم تبادل بازیکن کنن
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
7
درسته تیم همش تو دفاع بود اما بازم شکر ک دست خالی ازتهران نیومدن ونزاشتن پرسپولیس بره صدرجدول! آفرین بچه های فولاد خسته نباشین
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
2
5
بعضی دوستان طوری از بازی دفاعی فولاد حرف میزنند انگار زمان اسکوچیچ با بودجه 27 میلیاردی تیم کولاک میکرد. والا بازی قبلی که فولاد رفت آزادی یک هیچ باخت بازیکن زیاد داشت ولی سلیمی اونشب ستاره تیم شد از بس توپ گرفت همه ازش راضی بودن . حالا تیم با این مشکلاتی که داره رفته از پرسپولیس امتیاز گرفته باید به بازیکنها روحیه بدیم برا بازی با ذوب آهن.
حرف حساب رو هم تایید میکنم که تیممون صددرصد بازیکن جدید باید بخره شکی در این نیست ولی نبایستی روحیه بچه های که الان هستند رو خراب کنیم
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
4
بنویسید فولاد 1 پرسپولیس + مسئولان فولاد 1 تحقیق کنید این یک هفته چه بلایی سر مربیا و بازیکنای تیم فولاد اوردن تا این بازی رو ببازن و اقایون بتونن مربی خودشونو بیارن خوزستان اسپرت از شما خواهش دارم عامل اصلی جعل کارتهای معافیت رو که آبروی باشگاه فولادو زیر سوال برد از بازیکنها اسمش رو سوال کنید و افشا کنید. چرا باید همه قربونی بشن و این اقا داخل تیم بمونه و ضربه به ریشه فولاد بزنه ؟ کسی که این هفته صدتا توطئه کرد تا فولاد ببازه ولی به هدفش نرسید.
با اینکه از اژدری بدم میاد ولی فکر نکنم که این کارها همشو با هماهنگی اژدری کرده باشه چون اژدری اقلا یه جاهای تلاش میکنه تیم ببره ولی اون اقا برا رفتن نعیم و اوردن مربی خونه نشینش همه کار میکنه. ایمیلم رو براتون فرستادم اطلاعات مستند دارم بهتون میدم تا بدونید چه توطئه های کردن تا فولاد یه باخت سنگین بیاره ولی خدا روشونو سیاه کرد
abbas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
1
اسکوچیچ میلیاردی خرج کرد؟؟؟
هرکی رو خواست خرید؟؟؟
دوست عزیز شما اصلا در جریان اخبار فولاد نیستی که اگر بودی این حرف رو نمیزدی.
امید ابزاهیمی
سیامک کوروشی
جابر انصاری
کامیابی نیا
و...
اینها رو اسکوچیچ میخواست میشه بفرمایید کدوما رو گرفتیم؟؟؟
بعدش هم گرون ترین خرید تیممون قیمتش 500 میلیون بود کدوم بازیکن میلیاردی رو توی تیم دیدی که میگی اسکو میلیاردی خرج کرد؟؟؟
abbas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
3
2
jafar
داداش من دوست ندارم بحث گذشته و اسکوچیچ رو دوباره پیش بکشم.
اما شما ببینید فصل قبل فولاد دقیقا همینطوری بازی میکرد.
حتی بازی برابر پرسپولیس رفت و برگشت کلی موقعیت گل داشتیم.حتی پنالتی هم روی فشنگچی شد اما داور نگرفت.
اون زمان همه ی این دوستان میگفتن این چه بازی دیگه بکش زیرشه،آبروی فوتبال ما رفت،فولاد باید برابر بارسلونا هم هجومی بازی کنه و ...
همین دوستان.
اما حالا که 90 دقیقه دفاع کردیم و فقط یک شوت در چهارچوب داشتیم و خوش شانس هم بودیم همه به به و چه چه میکنند.
حالا یا من فوتبال حالیم نیست یا یا اصلا رفتم یه بازی دیگه رو دیدم و توهم زدم که بازی فولاد و پرسپولیس رو دیدم.
سال پیش اسکوچیچ بارها اعلام کرد که بازیکنان مدنظر من رو نخریدن واسم همه گفتن بهانه میاره.
اما حالا نعیم سعداوی هم داره همین حرف رو میزنه همه ازش حمایت میکنند.
فقط میخوام بگم ای کاش کمی انصاف داشتیم و از یک شخص فقط بخاطر هم استانی بودن حمایت نمیکردیم.
پاسخ ها
jafar
| Switzerland |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
عباس جان سلام ؛ اسکوچیچ اگر واقعا خودش در مورد خرید بازیکن تصمیم گیرنده بود پس باید قبول کنیم بزرگترین ضربه را به فولاد زد چون از یک طرف بازیکنان فولاد نوین را رد کرد و از قهرمانی مجدد فولاد جلوگیری کرد و از طرف دیگر بازیکنان مطرود پرسپولیس را جذب کرد و هزینه بی خودی مخصوصا جهت خرید خانزاده محروم شد . اگر هم تحت فشار اینکار را کرد که باز هم محکومه .
بیرگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
1
بازم خدا رو شکر مساوی کردیم حیف که دفاع قاطی کرد که منجر به گل پرسپولیس شد.البته درواربانمون هم ضعیف است.
بیرگانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
2
ایرادی که به اسکوچیچ میگرفتن رد کردن بازیکن های فولاد نوین بود.و الان فولاد با بازیکن های بسیار جوان خود به رهبری سعداوی برنانه درازمدت داره و درک این موضوع خیلی سخت نیست که دارن اسکوچیچ رو با سعداوی مقایسه میکنن.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها