به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

اسفندیاری: در المپیک کار بسیار سختی داریم

اسفندیاری: در المپیک کار بسیار سختی داریم

خوزستان اسپورت- مربی خوزستانی تیم‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که کار خیلی سختی در المپیک داریم، گفت: البته امیدوارم باتوجه به شناختی که از کشتی‌گیران‌مان سراغ داریم، بتوانیم کار زیبایی در ریو انجام دهیم.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، ایرج اسفندیاری فر اظهار کرد: نزدیک به 10 ماه است که اردوهای آماده سازی تیم آغاز شده است و خدا را شکر روند آماده‌سازی کشتی‌گیران به صورتی بوده است که کادرفنی تا حدودی به آن اهدافی که مدنظرش بوده، رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در اردوی پایانی به سر می بریم و خدا را شکر به آن شکل ضرب‌خوردگی نداریم و وضعیت بازیکنان از نظر جسمانی و روحی - روانی مطلوب است و ان‌شاءالله این شرایط تا روز وزن‌کشی هم حفظ شود تا در المپیک آن نتیجه که در شان کشتی فرنگی ایران است، حاصل شود.

مربی خوزستانی تیم‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که پیش‌بینی کسب مدال در المپیک کمی مشکل است، در ارزیابی از وضعیت فرنگی‌کاران ایرانی در اوزان مختلف، گفت: حمید سوریان از نوابغ کشتی فرنگی دنیا است و ورزشکار بسیار باهوش و فنی دنیا در وزن 59 کیلوگرم محسوب می شود. ان‌شاءالله اگر روز مسابقه روز او باشد، می تواند به مدال برسد. یکسری شرایط هم وجود دارد که برای تمام کشتی گیران صدق می کند و اگر تمام این شرایط دست به دست هم دهند، آن کشتی گیر می تواند موفق عمل کند. به هر حال امیدوارم باتوجه به آن چه از سوریان سراغ داریم و قابلیتی که دارد، بتواند کشتی‌های خوبی بگیرد و موفق شود.

او ادامه داد: در وزن 66 کیلوگرم نیز امید نوروزی را داریم که چهار سال پیش توانست در وزن 60 کیلوگرم قهرمان المپیک لندن شود. در وزن 66 کیلوگرم کشتی گیران خوبی حضور دارند که بیشتر آن ها سال ها است که در این وزن صاحب عناوین جهانی و المپیک هستند. نوروزی هم از قهرمانان بزرگ ایران و از کشتی گیران پر تلاش و پر توان است که واقعا تسلیم نشدنی است. شرایط او نیز خوب است و ان‌شاءالله شرایط او تا روز مسابقه اش بهتر هم می شود. برای نوروزی نیز شانس مدال را قائل هستیم. باید بگویم ما در شش وزن، شانس کسب مدال را داریم ولی این که بگوییم حتما به مدال می رسیم، مشکل است.

اسفندیاری فر گفت: در وزن 75 کیلوگرم هم سعید عبدولی را داریم که از کشتی گیران خیلی خوب است و وضعیت بدنی او روز به روز در حال بهتر شدن است. یک وقفه طولانی بین مدال آوری او در مسابقات جهانی 2011 تا 2016 افتاد که به نظرم عبدولی اگر کمی حواسش را جمع می کرد، در این مدت می توانست خیلی راحت چند مدال خوش رنگ در مسابقات جهانی کسب کند که متاسفانه کمی سهل‌انگاری باعث شد که نتواند شایستگی خودش را نشان دهد. به هر حال خدا را شکر وضعیت خوبی دارد و به خوبی تمرین می کند و امیدوارم که او در المپیک بتواند کشتی های خیلی خوبی بگیرد.

وی در ارزیابی از وضعیت حبیب‌الله اخلاقی، کشتی گیر وزن 85 کیلوگرم هم گفت: او از کشتی گیران پر تلاش، صبور و با استقامت ایران است. در این مدت دو مدال برنز را در مسابقات جهانی کسب کرد و البته سال گذشته حق او کسب نشان طلای رقابت های جهانی بود نه مدال برنز. او از کشتی گیران با انگیزه است و باتوجه به این که پایان کشتی او است، خیلی انگیزه دارد تا به آن چه که لیاقتش را دارد، دست پیدا کند و امیدوارم در المپیک پیش رو خوب ظاهر شود و خوب کشتی بگیرد و ناکامی المپیک لندن را جبران کند.

مربی تیم‌ملی کشتی فرنگی بیان کرد: قاسم رضایی را هم در وزن 98 کیلوگرم داریم که از کشتی گیران خیلی خوب کشورمان است و هر ساله در مسابقات موفق به کسب مدال شده است. او از کشتی گیران مطرح وزن 98 کیلوگرم دنیا محسوب می شود و چهار سال پیش نیز در لندن قهرمان شد و اکنون هم از کشتی گیران پر امید ما برای کسب مدال طلا است. ان‌شاءالله روز مسابقه‌اش، روز خوب و زیبایی برای او باشد و بتواند به خوبی کشتی بگیرد و آن انتظاری که کادر فنی از او دارد را برآورده کند.

وی عنوان کرد: در وزن 130 کیلوگرم هم بشیر باباجان‌زاده حضور دارد؛ در این 10 ماه، امیر قاسمی‌منجزی را هم در کنار او داشتیم که پا به پای هم خیلی خوب پیش آمدند و هر دو نفر روز به روز خیلی خوب کشتی گرفتند ولی در نهایت باباجان‌زاده برای المپیک انتخاب شد. باباجان‌زاده از کشتی‌گیران جنگنده در سنگین وزن محسوب می شود و در المپیک لندن هم می توانست به مدال برسد ولی متاسفانه یکسری شرایط پیش آمد که موفق نشد. امیدوارم در المپیک ریو علاوه بر این که بتواند خوب کشتی بگیرد، مدال خوش رنگی را هم کسب کند.

اسفندیاری‌فر گفت: تمام تیم‌هایی که در المپیک شرکت می کنند، پروسه چهار ساله را طی می کنند تا برای المپیک آماده شوند و به نظرم تیم های شرکت کننده شاید از نظر آمادگی جسمانی شرایط نزدیک به هم داشته باشند. خدا را شکر وضعیت جسمانی بازیکنان ما هم روز به روز در حال بهتر شدن است و امیدوارم با روحیه بالا، فعل خواستن را در المپیک صرف کنند.

وی ادامه داد: تمام کارهای آماده سازی که در این 10 ماه انجام داده ایم، قرار است در یک روز نتیجه اش مشخص شود و ان‌شاءالله با دعای خیر مردم و تلاش کشتی‌گیران، آن روز، روز زیبایی برای ما باشد. مسوولان هم در راستای حمایت از تیم در حد توان شان تلاش کرده اند و ان‌شاءالله که جوابگوی آن ها باشیم.

اسفندیاری‌فر گفت: چهار سال پیش در لندن هم گفتیم که در شش وزن شانس کسب مدال را داریم و اکنون هم این شانس را در المپیک ریو داریم ولی این که بگوییم کدام نفرات به مدال می رسند، خیلی سخت است، چرا که قرعه و شرایط مسابقه می تواند در کسب مدال خیلی مهم و تاثیرگذار باشد.

وی افزود: حدود 10 ماه حضور شبانه‌روزی در اردوها و همچنین مشکلاتی که بود را پشت سر گذاشتیم و البته اگر هم مشکلات نباشد، آن نتیجه مطلوب کسب نمی‌شود. به هر حال کار خیلی سختی در المپیک داریم ولی امیدوارم باتوجه به شناختی که از کشتی‌گیران‌مان سراغ داریم، بتوانیم کار زیبایی در ریو انجام دهیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
بیژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
به امید طلایی شدن خوزستان در المپیک.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها