به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر

فعالیت فولادنوین اهواز متوقف می‌شود؟

فعالیت فولادنوین اهواز متوقف می‌شود؟

خوزستان اسپورت- قوانین جدید فوتبال ایران فاصله زیادی بین تیم‌های اول و دوم باشگاه فولاد خوزستان ایجاد کرده است؛ فاصله‌ای که موجب می‌شود سطح فعالیت تیم فولادنوین از لیگ دسته دوم بالاتر نرود.

به گزارش خوزستان اسپورت، باشگاه فولاد خوزستان در سال 1387 و در ابتدای دوره مدیریت سیف‌الله دهکردی در این باشگاه اقدام به خریداری امتیاز تیم دسته دومی دیهیم اهواز کرد تا با راه‌اندازی تیم فولادنوین اقدام به پشتوانه‌سازی برای تیم اصلی باشگاه کند.

برنامه‌ریزی چندساله باشگاه فولاد خوزستان در پایان فصل ورزشی 93-94 نتیجه داد و تیم فولادنوین اهواز ضمن قهرمانی در لیگ دسته اول ایران، چند بازیکن مستعد خوزستانی را آماده تحویل به تیم اصلی باشگاه فولاد کرد، اتفاقی که البته هیچ‌گاه رخ نداد.

استعفای سیف‌الله دهکردی از مدیریت باشگاه فولاد خوزستان که در حدفاصل پایان فصل ورزشی 93-94 و آغاز فصل ورزشی 94-95 رخ داد، باعث شد تا باشگاه فولاد برای مدتی دچار تزلزل شود. در همین زمان بود که بازیکنان فولادنوین اهواز علیرغم هزینه چندساله باشگاه فولاد و آماده شدن برای حضور در تیم فولاد خوزستان، با نظر دراگان اسکوچیچ خط خوردند و علیرضا اژدری‌زاده نیز رضایت‌نامه بدون قید و شرط این بازیکنان را برای پیوستن به سایر تیم‌های لیگ برتر و دسته اول صادر کرد.

امتیاز لیگ برتری تیم فولادنوین اهواز نیز طبق قوانین فوتبال ایران باید به تیم دیگری واگذار می‌شد و در راستای همین قانون به تنها خریدار موجود یعنی باشگاه استقلال اهواز فروخته شد، بدون آن‌که تا امروز مبلغ مربوط به این معامله از سوی خریداران به باشگاه فولاد پرداخت شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم فولادنوین اهواز پس از این جابه‌جایی و در حالی که مربیان و حدود 90 درصد بازیکنان آن جدا شده بودند، با یک ترکیب جدید و جوان شده در سال 94 به لیگ دسته دوم رفت، با این هدف که یک سال در جدول مسابقات باقی بماند و در سال 95 برای صعود به لیگ دسته اول بجنگد. قوانین تصویب شده امسال اما حکایت از آن داشت که فولادنوین هیچ‌گاه امکان حضور مجدد در لیگ دسته اول را نخواهد یافت، چرا که لیگ دسته اول از امسال به‌عنوان یک لیگ حرفه‌ای محسوب می‌شود و باشگاه‌هایی که در لیگ برتر تیم داشته باشند، حق داشتن تیم در لیگ دسته اول را ندارند.

تصویب این قانون باعث می‌شود که سطح فعالیت تیم فولادنوین از لیگ دسته دوم بالاتر نرود و فاصله زیادی بین این تیم با تیم اصلی باشگاه فولاد ایجاد شود. در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد که ادامه فعالیت تیم فولادنوین اهواز نتیجه‌ای غیر از افزایش هزینه‌ها در باشگاه فولاد نداشته باشد و شاید مدیریت باشگاه فولاد که کاهش بودجه را در دستور کار قرار داده است، با توقف هزینه در لیگ دسته دوم، همین پول را صرف کارهای مهم‌تری کند. کارهایی نظیر گسترش فعالیت آکادمی فولاد که طی یک‌سال گذشته امکانات آن بسیار محدود شده یا خرید بازیکن کارآمد خارجی برای تقویت تیم فولاد خوزستان که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری کمبود بازیکن را احساس می‌کند. شاید نیاز به توضیح نباشد که هزینه تیم فولادنوین از بودجه سالیانه باشگاه فولاد خوزستان تأمین می‎شود، بودجه‎ای که امسال کاهش زیادی داشته است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۷
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
11
اقای دهکردی برگرده فولاد تمام مشکلات حل میشه ، اژدری لیاقت مدیریت نداره
اسكندري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
8
مسئولین کاری کنند که این تیم با نام جنوب ویا شاهین اهواز به کار خودش ادامه دهد.
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
4
4
ولله این چند سال که این تیم راه افتاده من یادم نمیاد بازیکنی ازش جذب شده باشه غیر از عبدا... ناصری فکر کنم نزدیک 5 - 6 ملیارد تا الان هزینه کردن منتها خروجی مناسبی نداشتند
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
13
بنظرم این تیم واگذار بشه به یک نهاد نظامی توی خوزستان که بازیکنهای سرباز خوزستانی برن توی این تیم نظرتون چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
5
غير منطقى بود . اسم فولاد تغيير بدن اكسين تو ليگ 2 بمونن
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
6
فولاد نوین جز ضرر هیچی برای باشگاه نداشته . اژدری حاضر نیست پول بده مهاجم بخره ولی حاضره برا فولادنوین تو دسته 2 پول خرج کنه . مطمین باشید اژدری حاضره تیم اول فولاد تعطیل بشه ولی فولاد نوین تعطیل نشه خودتون بهتر میدونید چرا !
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
4
اگر تیم رو تحویل بدن به شاهین اهواز عالیه اقلا اسم شاهین دوباره زنده میشه وقتی تیمی دسته 2 هستش و بازیکناش میدونن قهرمانم بشن نمیتونن برن دسته 1 چه انگیزه ای براشون میمونه؟
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
3
4
بنده سال گذشته و بعد از هبه کردن امتیاز فولاد نوین به اس اهواز و کادو دادن بازیکنان فولاد نوین به اس صنعتی عرض کردم که وجود فولاد نوین هیچ توجیه اقتصادی و ورزشی ندارد و هزینه کردن در شرایط سخت اقتصادی فعلی باشگاه برای این تیم عاقلانه نیست
بهترین کار انحلال این تیم و تمرکز هزینه ها روی تیم اصلی باشگاه می باشد
پاسخ ها
ایمان
| Germany |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
چقدر کلام شما تلخه. استقلال اهواز اشتباه کرده و باید پول این انتقال را بدهد چون حقه فولاده ولی این را نمیگید که چرا استقلال اهواز که قدیمی تره و ریشه دارتره چرا مثل فولاد امکانات نداره! خود همین فولاد نوین امتیاز دیهیم را خرید و این تیم قدیمی را منحل کرد. خلاصه شما بهتره کمی قانع تر باشید و خدا را شکر کنید چون روزگار بر وفق مرادتونه عزیز
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
6
اژدری مدیر نیست و توانایی مدیریت یک تیم محله ای هم نداره . دهکردی باید برگرده .
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
4
یک راه حل اینه که فولادنوین از بدنه فولاد جدا بشه و اژدری از فولاد بره فولادنوین. فکر کنم هوادارای فولاد حاضر بشن بودجه فولادنوین رو تامین کنن بشرطی که اژدری از فولاد جدا بشه و بره فولادنوین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
5
اولا آیا این قانون شامل تمام باشگاههای کشور میشود بعنی شامل پرسپولبس ب و استقلال ب و دیگر باشگاهها هم میشود یا فقط فولاد نوین . ثانیا چرا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کشور قصد حمله و نابودی باشگاههای بازیکن ساز را که بیشتر فولاد خوزستان اینچنین برنامه ها را در کارنامه خود دارد را ذارند آن از بردن بازیکنان فولاد به تراکتور و این هم از این فانون اخیرشان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
3
مسئولین باشگاه فولاد خوزستان به هیچ وجه نباید حاضر شوند که برنامه بازیکن سازی و اکادمی این باشگاه متوقف شود چون با این وضعی که ما داریم میبینیم تا چند سال آینده فقط بازیکن خوزستانی حاضر می شود در خوزستان بازی کند وخدا را شکر بچه های خوزستانی بعد از طی کردن مراحل آموزشی در این اکادمی ها بهترین بازیکن کشور میشوند.درسته که اسکوچیچ نگذاشت فولاد پارسال از ثمره فولاد نوین استفاده کند ولی خوشبختانه خوزستان توانست از این ثمره یک قهرمانی شیرین آن هم در لیگ برتر و با حداقل هزینه نصیبش شود . .
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
4
بهترین راه تعطیل کردن تیم فولادنوینه که نه اجازه صعود به لیگ یک داره نه بازیکنایی که لیگ دو بازی میکنن بدرد لیگ برتر میخورن . اگر بودجه ای که برای فولادنوین هدر میره خرج تیمهای پایه فولاد بشه خیلی بهتر هست چون بازیکن رده سنی هستند و به تیم اصلی اضافه میشند ولی بازیکنای فولادنوین رده سنی بزرگسال هستند و هیچ سودی بحال فولاد خوزستان ندارند
فوتبالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
5
در حال حاضر تنها باشگاه دارای اکادمی وبازیکن سازبطور جدی در ایران همین فولاد خوزستان میباشد..این قوانین وامثال این قانونها تازگی نداشته.وتیرنوک این پیکان قوانین من در اوری فقط فقط برای کوبیدن و نابودی.این باشگاه تحت هر عنوان می باشد مثل قضیه سریازی ...پروزه اسکوچیچ وبازیکنان مسخره اش محرومیت والی با ان مدت زمان طولانی.کاهش بودجه باشگاه .وغبره غبره ..اصل صبحت بنده این است که فوتبال خوزستان باید ضغیف ضغیف وضغیف شود.تا اقایان بتوانند در تهران و تبریز واصفهان جولان بدهند وبگو یند اگر فوتبالی هست اگر استعدادی هسن اگر توانایی هست فقط ما داریم بس... شما ملاحظه بفرمایید نفت وگاز کارخانه نیروگاه پالایشگاه ..پتروشیمی. امثالهم انوقت پولهای کلان در این فوتبال فاسد ولعنتی سر از تبریز اصغهان و تهران.در می اید وتاره اقایان قیافه حق به جانب هم می گیرند و.ضمن مظلوم نمایی به ما پز هم که می دهند هیچ هراز گاهی باوضع قانون وقوانین های که بتوانند یک چالش جدید ایجاد کننددریغ نمی کننددیگه واقها چندش اور شده این فوتبال .اقایان هیچ فکر نمی کنند که هراران هزارجوان در این استان ثرونمند ولی بدبخت وفقیر در این اب وهوای الوده الوده.با بالاترین رقم بیکاری فاجعه امیز .اب الوده .امکانات صفر شهری وهزاریک گرفتاری دیگر که اگر دچار افسردگی وسرخوردگی .و.ناامیدی شود .چه تبعات مصبت باری خدای ناکرده ممکن است به جامعه وارد کند.جامعه شریف ایران که با چه دل خونیهایودادن هزاران شهید و هزینه های سنگین در مقابل دشمنان این نظام شریف اسلامی موضع گرفته اند..اقایانی که در راس فوتبال این مملکت قرار دارید.اقایان دل سو زی که یرای فوتبال.مملکت برنامه وطرح های سازنده.می دهید دقت بفرمایید عده ایی فرصت طلب واز خدا بی خبر و خارج از دایره فوتبال وصرفا حهت منافع شخصی ومنا فع یاشگاهیشان ..متوسل به انواع حیله گری وشیادی در حهت تعضیف.استعدادها ..توانایها و قابلیتها
فولادی باتعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
0
بهترین راهکار اینه ک فولاد ب برای مدتی حذف بشه وهمینطور نونهالان باشگاه...باشگاه فقط در نوجوانان وجوانان وامیدان وبزرگسالان تیمداری کنه وفقط از بازیکنان خود اهواز تغذیه بشه ک بارمالی زیادی نداشته باشه سعی کنن حقوق بازیکنان پایه رو کمتر کنن وب اندازه تهیه البسه وکفش وایاب ذهابشون باشه تازه قراردادهاشون. ده ساله باشه ب بزرگسالان هم ک رسیدن باید قرارداداشون هفت ساله بشن
آروین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
باید تیم رو به دیهیم تغییر داد هیچ راهی ندارد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها