به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

فصل دروازه‎بان‎های بدون تیم در لیگ برتر ایران

فصل دروازه‎بان‎های بدون تیم در لیگ برتر ایران

ارسام پورحسینی
چند فصل قبل سازمان لیگ قانونی مصوب کرد که طبق آن هیچ تیم لیگ برتری نمی‌توانست دروازه‌بان خارجی به خدمت بگیرد. این مساله هم پیامدهای مثبت داشت و هم پیامدهای منفی. از یک طرف دروازه‌بان‌های زیادی به فوتبال ایران معرفی شدند اما از طرف دیگر دروازه‌بان‌هایی که جزو باتجربه‌ها محسوب می‌شدند، ناگهان قیمت قرارداد خود را به صورت نجومی بالا بردند.

این اتفاقات باعث شد سازمان لیگ بعد از مدتی کم، قانون منع حضور دروازه‌بان خارجی در لیگ برتر را منتفی اعلام کند تا تیم‌ها بتوانند با خیال راحت به سراغ دروازه‌بان‌های خارجی بروند. اتفاقا دروازه‌بان‌های خارجی که وارد ایران شدند، عملکرد نسبتا خوبی داشتند و حتی بعضی از آنها نقش مهمی در موفقیت تیمشان ایفا کردند. دروازه‌بان‌هایی مثل فرناندو خسوس برزیلی که خیلی‌ها نقش او را در قهرمانی استقلال خوزستان پررنگ می‌دانستند.

همین یک مورد مشخص، باعث شد تیم‌های زیادی به سراغ دروازه‌بان‌های خارجی بروند. دروازه‌بان‌هایی که شاید بتوانند مثل خسوس برایشان موفقیت بیافریند. به همین دلیل این بار تیم‌های ایرانی از آن طرف بوم افتادند و دروازه‌بان‌های ایرانی زیادی بی‌تیم شدند. این در حالی بود که عملکرد آنها در فصل قبل بد نبوده و حتی در بسیاری موارد نقش ستاره را برای تیم‌هایشان بازی کردند. به هر حال با لیست‌های مازادی که تیم‌ها اعلام کردند می‌بینیم در حال حاضر گلرها بیشتر از بازیکنان هر پستی بی‌تیم و سرگردان شدند.

دروازه‌بان‌هایی مثل حامد لک، داود نوشی‌صوفیانی، وحید شیخ‌ویسی، شهاب گردان و رحمان احمدی که در بعضی از بازی‌های تیم‌هایشان در نقش ستاره ظاهر شدند و به بسته ماندن دروازه تیمشان خیلی کمک کردند.

در کنار این‎ها دروازه‌بان‌های دیگری هم حضور دارند. دروازه‌بانی مثل علیرضا سلیمی یا محمدباقر صادقی که روزی دروازه‌بان اول و مطمئن ذوب‌آهن بود اما محمدرشید مظاهری با درخشش درون دروازه‌ ذوبی‌ها، جای او را گرفت تا صادقی به نیمکت‌نشین مطلق تبدیل شود یا مسعود همامی که با امید و آرزوهای زیادی به تراکتور رفت تا بلکه در این تیم بدرخشد و به روزهای خوبش برگردد اما اخباری با بازی‌های خوبی که انجام داد، اجازه نداد فرصت به همامی برسد.

به این نفرات، محسن فروزان را هم باید اضافه کرد. دروازه‌بانی که اگرچه یکسری مشکلات در فصل قبل داشت اما بازی‌های خوبی انجام داد. مخصوصا در بازی با پرسپولیس که باعث شد قهرمانی به قرمزهای پایتخت نرسد و حرف و حدیث ایجاد نشود. البته فروزان کمی خوش‌شانسی آورد و دوشنبه با صبا قرارداد امضا کرد تا در تیم دایی حضور داشته باشد.

اگر به این نفرات، دروازه‌بان‌هایی مثل مرتضی قدیمی‌پور و علی محسن‌زاده را هم اضافه کنیم، می‌بینیم دروازه‌بان‌های بدون تیم، در حال حاضر بیشتر از نفرات اصلی یک تیم می‌شوند. البته تعدادی از این گلرها، پیشنهاد دارند اما به نظر نمی‌رسد همه آنها بتوانند در لیگ برتر تیمدار شوند. چرا که تعداد آنها از تعداد تیم‌های متقاضی دروازه‌بان بیشتر است.

در حال حاضر تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان که گفته می‌شود با وحید شیخ‌ویسی به توافق رسیده، فولاد خوزستان که احتمالا به دنبال دروازه‌بان‌های سابق تیم‌های اصفهانی است، نفت تهران که همچنان بلاتکلیف است، احتمالا سیاه‌جامگان بتوانند تعدادی از این گلرها را جذب کنند اما در کل بیشتر آنها به احتمال زیاد در لیگ برتر بدون تیم خواهند ماند.

جدول عملکرد 36 دروازه‎بان لیگ برتر (فصل 94-95)
فصل دروازه‎بان‎های بدون تیم در لیگ برتر ایران

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها