به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

آمار خارجی‎های لیگ؛ بهترین‎ها و بدترین‎ها

خارجی‎های لیگ؛

خوزستان اسپورت- هر سال پروسه خرید بازیکن خارجی حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه داشته است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، در سال‌های اخیر تجربه و سابقه نشان داده که اکثر بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ما به لحاظ فنی کیفیت بالایی نداشته‌اند یا خوش‌شانس بوده و همه پولشان را گرفته‌اند یا اینکه کار به شکایت و دادگاه CAS کشیده شده است.

جدول زیر مبلغ قرارداد آنها را که در سایت سازمان لیگ قید شده نشان می‌دهد. با نگاهی خیلی مختصر به این جدول می‌توان متوجه میزان عملکرد و تاثیرگذاری‌شان شد. در لیگ پانزدهم تمام 16 تیم از بازیکن خارجی استفاده کردند. از صبای قم، ملوان، پدیده و سایپا که یک خارجی داشتند تا بقیه تیم‌ها.

استقلال، تراکتورسازی و سیاه‌جامگان رکورددار
در میان 16 تیم حاضر در لیگ، سه تیم با استفاده از پنج بازیکن رکوددار بودند. استقلال که از جمع خارجی‌هایش کرار جاسم و ریوالدو در همان هفته‌های اول جدا شدند و اصلا به کار استقلال نیامدند. حالا چقدر گرفتند و چقدر طلبکارند احتمالا بعدها مشخص می‌شود. تراکتورسازی اما در زمان تونی از ایان رامسی و حمزه یونس استفاده می‌کرد اما با آمدن امیر قلعه‌نویی، نانگ از نفت تهران آمد. در مجموع خارجی‌های این تیم بخصوص بعد از جدایی اولیویرا موثر واقع شدند. فرهاد کاظمی هم وقتی به سیاه‌جامگان آمد داسیلوا را کنار گذاشت و میلان یووانوویچ هم که بعد از هفت بازی رفته بود. خارجی‌هایی که کاظمی به تیم اضافه کرد در اکثر بازی‌ها حضور داشتند.

قهرمان با چهار خارجی
استقلال خوزستان که در ابتدای فصل خیلی‌ها شانس زیادی را برای قهرمانی‌شان متصور نبودند با چهار بازیکن خارجی وارد لیگ شدند که از میان آنها دخسوس و کولی‌بالی از فصل قبل با تیم بودند و بسیار هم نقش تاثیرگذار و کلیدی داشتند. در عوض فیلیپه سانتوس و پریرا نتوانستند کارآیی لازم را داشته باشند. در پایان فصل، کولی‌بالی با عبدا... ویسی به سپاهان رفت.

پرسپولیس و خارجی‌های متوسط
لوکا ماریچ، لوبانوف، بنگستون و مایکل اومانیا چهار خارجی پرسپولیس در لیگ پانزدهم بودند که فقط اومانیا از فصل قبل کنار تیم مانده بود. اما در مجموع عملکردشان نه خیلی فوق‌العاده بود و نه آنقدر معمولی که انتقادهای بسیاری را به همراه داشته باشد. از میان این چهار نفر لوکا ماریچ دقایق بیشتری را در زمین حضور داشت.

ملوان و حسرت جدایی پاشنکو
ملوان فقط یک بازیکن خارجی داشت که از آن هم در چارچوب دروازه استفاده کرد. سرگئی پاشنکو برای حمید استیلی (سرمربی وقت ملوان) یک بازیکن تاثیرگذار بود. او تا زمانی که محروم یا مصدوم نمی‌شد درون دروازه قرار می‌گرفت اما در پایان نیم فصل وقتی مطالباتش را ندادند، مشکلات شخصی را دلیلی برای جدایی‌اش مطرح کرد. ملوان با از دست دادن او خیلی ضربه خورد.

حکایت جالب خارجی‌های سپاهان
سپاهان از فصل قبل موسی‌اف و پریرا را داشت. در ابتدای فصل هم پادوانی را به خدمت گرفت. اما مشکلی که در قرارداد دو برزیلی سپاهان با باشگاه‌های سابقشان به وجود آمد باعث شد تا یک نیم‌فصل بیرون باشند. فوزیل موسی‌اف اما برایشان بازی می‌کرد. با حضور استیماچ روی نیمکت سپاهان، سینادایبریچیچ هم به جمع خارجی‌ها اضافه شد اما بعد از اخراج استیماچ دیگر فرصت بازی به این خارجی نرسید.

هم خوب، هم بد برای ذوب‌آهن
در ترکیب ذوب‌آهن اصفهان هم سه بازیکن خارجی حضور داشتند. ولید اسماعیل و علی حمام که جزو نفرات اصلی یحیی گل‌محمدی بودند و بسیار هم نقش تاثیرگذاری داشتند اما سرمربی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم یک خرید جدید و البته نام‌آشنا داشت که اصلا جواب نداد. مارکو اورلیوت که سابقه بازی در صبای قم را هم دارد در پنج بازی به میدان رفت که مجموع دقایق حضورش در زمین 54 دقیقه شد و یک اخطار هم گرفت.


خارجی‎های لیگ؛

توضیح تکمیلی: نام باشگاه سرگئی پاشنکو، ملوان انزلی بوده که به اشتباه فولاد خوزستان قید شده است.

برچسب ها: فولاد خوزستان
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
3
نانگ و پریرا و چاگو برای فولاد و همچنین کولی بالی و خسوس برای استقلال خوزستان و فونی سکی برای صنعت نفت ابادان بازیکن های خوب و موثری بودن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
3
البته جانواریو .پادوانی .عمادرضا .ابوالهیل .کارلوس البرتو(دروازه بان)ازبهترین بازیکنای خارجی که فولاد اوردشون ولی همشون بعدش یا به تیمای تهرانی رفتن یا سپاهان ???
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها