به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

بنی‎تمیم: حذف صاحب از المپیک خبر ناگواری بود

بنی‎تمیم: حذف صاحب از المپیک خبر ناگواری بود

خوزستان اسپورت- دبیر فدراسیون کشتی با ابراز تاسف از حذف نام اردوان صاحب، داور المپیکی خوزستان و ایران از رقابت‌های المپیک ریو، گفت: حذف نام این داور از المپیک ریو، خبر ناگواری بود.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، حمید بنی‌تمیم در مجمع سالانه هیات کشتی استان که امروز (یکشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد با تسلیت به مناسبت درگذشت ارجمندپور، پیشکسوت کشتی کشور و خوزستان اظهار کرد: هر چند مدتی است که از برگزاری و میزبانی مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی در خرمشهر گذشته است اما وظیفه دارم از تمام زحماتی که بابت این میزبانی کشیده شد، قدردانی کنم علی‌رغم اینکه زیرساخت‌های شهرستان خرمشهر مانند استان فارس نبود. ما برای این میزبانی روزهای سختی را متحمل شدیم اما همه دست به دست هم دادند تا این مسابقات به خوبی برگزار شود و آقای خادم نیز هر زمان صحبت از مردم خرمشهر و منطقه آزاد اروند می‌شود، مردمان آن را منحصر به فرد و علاقه‌مند به ورزش قلمداد می‌کند و می‌گوید علاقه‌مندی این مردمان به ورزش را در هیچ جای دنیا ندیده است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت در رشته‌هایی چون آلیش، ساحلی و گراپلینگ خاطرنشان‌کرد: زمانی که  بحث حذف کشتی از المپیک جدی شد یکی از ایرادهایی که به آن وارد بود این بود که کشتی نمی‌تواند اسپانسر را وارد کند و همچنین نمی‌تواند ایجاد زیبایی داشته باشد. البته آقای خادم با راه‌اندازی مسابقات لیگ باشگاه‌های جهان و جا انداختن این موضوع، در حال جهانی کردن این مسابقات است و می‌توان گفت تا حدودی ایرادهای وارد شده در حال رفع شدن هستند. به هر حال با حذف کشتی از المپیک هیچ کشوری به اندازه ایران متضرر نخواهد شد و حتی هیچ استانی به اندازه خوزستان ضرر نخواهد کرد.

دبیر فدراسیون کشتی ادامه داد: بنابراین با سیاستی که به وجود آمد قرار است تا المپیک 2020 دو وزن از کشتی آقایان و دو وزن از کشتی بانوان در هر دو رشته فرنگی و آزاد کم شود و دو رشته سنتی به مسابقات المپیک اضافه شود و در این جا نیز هر کشور سعی می‌کند رشته خود را در بخش سنتی وارد المپیک کند.

وی در ادامه با اشاره به تنگناهای مالی بسیار در سال 94، گفت: یک ماه و نیم پیش جهت میزبانی ترکمنستان و بازدید از زیرساخت‌های این کشور جهت برگزاری مسابقات سنتی به ترکمنستان رفتیم و باید بگویم چنان زیرساخت‌هایی در این کشور فراهم شده است که جای تاسف دارد که ما امکانات و زیرساخت‌های لازم را نداریم و از کشوری مانند ترکمنستان عقب هستیم. باید بگویم در بخش برگزاری مسابقات سنتی، ما به دنبال گرفتن بخشی از میزبانی در برخی رشته‌ها هستیم.

بنی‌تمیم خاطرنشان‌کرد: اگر الان حرفی برای گفتن در کشتی داریم، زمانی که این رشته را در المپیک نداشته باشیم واقعا متضرر می‌شویم؛ بنابراین دوستان باید همگی همراه فدراسیون باشند. البته این فشار تا المپیک ریو یعنی جایی که قرار است در خصوص المپیک آتی تصمیم‌گیری شود وجود دارد و امیدوارم با برنامه‌هایی که صورت گرفته است، بتوانیم رشته سنتی را به المپیک 2020 اضافه کنیم.

وی درباره اجاره اماکن ورزشی نیز گفت: به دنبال این هستیم که نام خانه‌های کشتی را از لیست اماکن‌های قابل واگذاری حذف کنیم و اگر خبر خوشی در این زمینه به ما برسد، حتما آن را به استان خوزستان خواهیم داد.

دبیر فدراسیون کشتی با تاکید بر عدم تک قطبی شدن کشتی در برخی شهرستان‌های استان‌ها بیان کرد: اگر به زیرساخت‌ها و راه‌اندازی کشتی در شهرستان‌هایی که علاقه‌مندی و زیرساخت‌های لازم را دارند، کمک نکنیم حیف است. نباید کشتی به یکی دو شهرستان محدود شود و این نمی‌تواند به نفع ما باشد و قطعا جذابیت‌ها از بین خواهد رفت.

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: در سال 94، 57 اعزام برون مرزی داشتیم و به همین دلیل نتوانستیم کمک مالی به هیات‌های استانی داشته باشیم اما از نظر تجهیزاتی در سال 94 باید بگویم بیشترین کمک را به استان خوزستان داشتیم. همچنین قرار است تا پایان سال کمک‌های مالی مربوط به سال‌های 94 و 95 را پرداخت کنیم.

بنی‌تمیم با ابراز ناراحتی و تاسف بابت حذف نام اردوان صاحب، داور المپیکی خوزستان و ایران از رقابت‌های المپیک ریو، گفت: حذف آقای صاحب از این مسابقات واقعا حیف است و خبری ناگوار بود. ما توقع داشتیم نام آقای امامی هم به لیست داوران المپیکی اضافه شود ولی متاسفانه با زد و بندهایی که صورت گرفت، نام آقای صاحب نیز از این لیست حذف شد، در حالی که صاحب می‌توانست در المپیک، کمک بسیاری به کشتی ایران کند، البته فدراسیون در حال تلاش است تا نام او در این لیست قرار بگیرد، هر چند که شانس ما ضعیف شده است. به هر حال من از این اتفاق متاسف هستیم.

وی در خصوص زمان ابلاغ آیین‌نامه فدراسیون به هیات‌های استانی، عنوان کرد: پیش‌نویس آیین‌نامه آماده شده است و اگر به تایید اعضا برسد، پس از چکش‌خوری و اصلاحات لازم، به مرحله اجرا در می‌آید و به هیات‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

دبیر فدراسیون کشتی با بیان این‌که پرداخت هزینه ایاب و ذهاب کشتی‌گیران برای اردوها کار بسیار سختی است، گفت: ما در اردوهایی که داریم ممکن است 250 کشتی‌گیر را صبحانه، ناهار و شام بدهیم و اگر بخواهیم هزینه ایاب و ذهاب این تعداد را هم پرداخت کنیم، واقعا هزینه هنگفتی است و بعید می‌دانم که این موضوع علمیاتی شود.

وی با اشاره به پرداخت حقوق ماهیانه دو میلیون تومانی به کشتی‌گیران المپیکی و ثابت تیم‌ملی، گفت: همچنین سه مربی برتر آزاد، فرنگی و سنتی، حقوق‌های ماهیانه خود را دریافت می‌کنند و این از کارهای جدیدی است که فدراسیون آغاز کرده است و امیدوارم به خادم مجال داده شود تا برنامه‌هایش را پیاده کند.

بنی‌تمیم بیان کرد: قرار است لیست تیم‌ملی جهت اعزام به المپیک، 15 روز قبل از این رقابت‌ها اعلام شود و امیدوارم سه خوزستانی به نام‌های عبدولی، اخلاقی و قاسمی‌منجزی در این لیست قرار بگیرند، هر چند که از خوزستان حداقل دو المپیکی را خواهیم داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: یک شرکت تعاونی تشکیل شده است که می‌تواند خیلی از کارهای اجرایی از جمله مسکن را انجام دهد. همچنین یک هتل در حال ساخت داریم که علاوه بر اسکان ورزشکاران‌مان این ظرفیت را دارد که به افراد عادی نیز خدمات‌دهی داشته باشد که در این زمینه می‌تواند یک منبع درآمد برای ما باشد.

دبیر فدراسیون کشتی خطاب به اعضای مجمع، بیان کرد: خدمتگزاران شما در فدراسیون بسیار مصمم هستند تا در راستای شان و منزلت ورزش اول کشور، انجام وظیفه کنند و باید بگویم این آمادگی را داریم که در راستای پیشرفت کشتی آزاد خوزستان، یک مدرس را به این استان برای مدت یک هفته اعزام کنیم. همچنین خوزستان می‌تواند برای سه اردوی کشتی آزاد نوجوانان، سه مربی جوان خود را به ما معرفی کند تا از آن‌ها دعوت کنیم در کنار مربیان تیم‌ملی کار کنند. من به عنوان یک خوزستانی، مدیون این استان هستم و می‌خواهم به خوزستان ادای دین کنم و امیدوارم بتوانم آن چه حق خوزستان و کشتی آن است را ادا کنم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها