به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بحران دفاع وسط در لیگ پانزدهم

اکثر تیم‎های لیگ برتری در فصل نقل‎وانتقالات به دنبال دفاع وسط مطمئن هستند.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نود، در لیگ برتر ایران قیمت مدافعان وسط کمتر از مهاجمان گلزن نیست، حداقل در فصل گذشته این‎گونه بوده است.

با مراجعه به سایت سازمان لیگ و ارزش قرارداد بازیکنان متوجه می‎شویم بخش عمده‎ای از بازیکنان گران‎قیمت لیگ را مدافعان وسط تشکیل می‎دهند. جالب اینکه اکثر این مدافعان گران‎قیمت فصلی ناموفق را پشت سر گذاشتند.

عبدالله کرمی و هادی عقیلی دو دفاع وسط صاحب نام سپاهان گران‎ترین مدافعان لیگ بودند که قراردادی بالای یک میلیارد داشتند اما هر دو فصلی ناموفق را پشت سر گذاشتند.

در سایر تیم ها هم وضعیت خیلی متفاوت نبود. محسن بنگر (۹۵۰ میلیون) و رضا نورمحمدی (۸۵۰ میلیون) جزو بازیکنان برتر تیم‎شان نبودند. مایکل اومانیا که گران‎ترین بازیکن قرمزهاست هم در بیشتر بازی‎ها نیمکت‎نشین بود.

در جمع آبی‎ها هم حنیف عمران‎زاده و امین حاج‎محمدی، مدافعان ۹۰۰ میلیونی چهره‎های شاخص تیم نبودند.حاج‎محمدی مخصوصا نباید از عملکرد خود راضی باشد.

کارلوس سانتوس و لئوناردو مساریچ دو مدافع گران قیمت خارجی که قراردادی حدود ۹۰۰ میلیون داشتند هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. مساریچ که در فولاد خوب نبود، سانتوس هم در میانه فصل نفت را ترک کرد. حتی محمد نصرتی هم در گسترش فولاد جزو بازیکنان برتر تیمش نبود.

در رده‎بندی مدافعان وسط بازیکنی که انتظارات را برآورده کرد، سید جلال حسینی بود. این مدافع ملی‎پوش از بهترین مدافان وسط لیگ پانزدهم بود. محمد طیبی و موسی کولیبالی( استقلال خوزستان)، هرایر مگویان، شجاع خلیل‎زاده، لوکا ماریچ و امیرحسین صادقی دیگر مدافعان موفق لیگ بودند.

بی‎دلیل نیست که فصل نقل‎وانتقالات خرید دفاع وسط اولویت اکثر تیم‎هاست. سپاهان خیلی زود کولیبالی را خرید. محمد طیبی چند مشتری داشت و سر جذب خلیل‎زاده کشمکش ایجاد شده است. سیدجلال حسینی هم یکی از شاه ماهی‎های نقل‎وانتقالات به شمار می‎رود.

برچسب ها: لیگ برتر
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
1
کولی بالی حیف بود استقلال خوزستان باید ضمن حفظ بازیکن های باقیمانده ،بفکر جایگزین مناسب بجای خسوس و کولی بالی باشه ضمنا بخاطر تعداد بازی های سنگین در لیگ برتر و جام حذفی و لیگ اسیا باید دنبال جذب بازیکن های مستعدد دیگه ایی باشد.که در این راه خود پورموسوی باید بدون واسطه با سفر به برزیل یا مالی یا تیم های پایه و لیگ یک خوزستانی عمل کند.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها