به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

دوم خرداد؛ فولاد خوزستان و آینده نامشخص

دوم خرداد فولاد خوزستان در راه است

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال فولاد خوزستان در حال پوست‌اندازی و آغاز مرحله جدیدی است.

به گزارش خوزستان اسپورت، دوم خردادماه در ایران یادآور یک رخداد مهم سیاسی است، روزی که محمد خاتمی در هفتمین انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید و دورانی موسوم به اصلاحات در ایران آغاز شد، دورانی که بعدها اسامی دیگری نیز به آن اطلاق گردید.

درست در همان روزهایی که تراکت‌های خاتمی، با عکس‌های فتوشاپ شده‌‌اش، دیوارهای شهر را تسخیر کرده بودند، تیمی در اهواز آماده اولین حضورش در بالاترین سطح فوتبال ایران می‌شد که بعدها خیلی از تیم‌های بزرگ و پرطرفدار را جا گذاشت و تبدیل به نقطه اشتراک و اتحاد خوزستانی‌ها شد، تیمی به‌نام فولاد خوزستان.

تیم فولاد خوزستان که از سال 76 قدم به جام آزادگان گذاشته بود، به مرور زمان در دل خوزستانی‌ها جا باز کرد و تبدیل به تیمی شد که غم و شادی مردمان جنوب، با پیروزی یا شکست این تیم گره خورد. تیمی که استارت آن برای حضور در جام آزادگان با رخداد دوم خرداد 76 مصادف شده بود، در دوم خرداد سال‌های 93 و 94، دو اتفاق مهم را تجربه کرد و حالا در آستانه دوم خرداد 95، آماده ورود به دوره جدیدی می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت، دوم خرداد 93، در یک ظهر جمعه گرم و نفس‌گیر، قرارداد دراگان اسکوچیچ به‌عنوان جانشین حسین فرکی امضا شد. فولاد بعد از سال‌ها استفاده از مربیان ایرانی و رسیدن به جام قهرمانی لیگ سیزدهم، دوره جدیدی را با مربیان کروات آغاز کرد، دوره‌ای که به فرجام نرسید. گرچه در سال اول حضور دراگان اسکوچیچ، قرار گرفتن در رده پنجم لیگ برتر باوجود مشکل سربازی بازیکنان، نتیجه‌ای قابل دفاع می‌نمود، اما در سال دوم حضور اسکوچیچ تفکرات فنی این مربی کروات در تیم فولاد جواب نداد و در نهایت وی با تیم سرخ‌پوش خوزستان وداع کرد تا فولاد در آستانه ورود به دوره‌ای جدید قرار بگیرد، دوره‌ای با تکیه بر مربیان بومی.

فولاد خوزستان اما در حدفاصل ورود و خروج دراگان اسکوچیچ، دوم خرداد مهم‌تری را نیز تجربه کرد. دوم خرداد 94، ساعاتی مانده به پایان یک روز شنبه طولانی، خوزستان اسپورت خبر اختصاصی استعفای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان را منتشر کرد، خبری که از کناره‌گیری دهکردی، صیادنژاد و فرهادیان در اعتراض به موضع مدیرعامل سابق شرکت فولاد خوزستان نسبت به باشگاه فولاد حکایت داشت. این تصمیم مهم، فرسایشی‌ترین سال حیات باشگاه فولاد را رقم زد و با اتفاقات زیادی در این باشگاه همراه شد، اتفاقاتی عموماً تلخ و آزاردهنده که مرور آن‎ها خاطر فولادی‌ها را مکدر می‌کند. اتفاقاتی که باید آن‎ها را فراموش کرد تا آینده‎ای بهتر را رقم زد.

در عین حال، در آستانه رسیدن به دوم خرداد 95، وجود مشکلاتی نظیر کاهش محسوس بودجه، کمبود نیروی انسانی در بخش بازیکنان، هدف‌گذاری مبهم باشگاه فولاد که با تکیه بر کلی‌گویی و صحبت‌هایی نظیر بومی‌گرایی و جوان‌گرایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، باعث ایجاد نگرانی و تردیدهای زیادی برای هواداران فولاد شده است، چرا که باشکاه فولاد هیچ اشاره‌ای به برنامه تدوین شده برای بازگرداندن تیم فولاد به جمع تیم‎های مدعی فوتبال ایران نداشته و همه تمرکز مسئولان این باشگاه به انتخاب سرمربی و البته کلی‌گویی درباره آینده تیم فولاد معطوف شده است.

به نظر می‌رسد که دوم خرداد پیش روی فولاد خوزستان، آغاز دوره‌ای جدید با دورنمای نامشخص در این باشگاه باشد، دوره‌ای همراه با ابهامات و تردیدهای فراوان و سئوالات پرشماری که ذهن هواداران تیم فولاد را مشغول می‌کند، مگر اینکه هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان با ارائه یک برنامه کوتاه مدت، تیم فولاد را از بن‎بست فعلی خارج سازد و سپس با یک برنامه میان مدت، این تیم را به جایگاه واقعی‎اش نزدیک کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
8
هر سال مشکلات جدیدی داریم. یه سال اسکوچیچ یه سال اژدری زاده یه سال کم کردن بودجه امسالم که کلا معلوم نیست قراره چه اتفاقی بیفته
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
1
7
انشاالاه فولادسال موفقیو تجربه کنه.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
9
اخباری که توی سایتها می خونیم خیلی نگران کنندست از یه طرف رضایتنامه ساسان انصاری که با تیم قرارداد داره مفت و مجانی بهش می دند از طرف دیگه اعلام می کنند امیر فشنگچی رو صددرصد نگه می داریم اگر قراره فشنگچی و خانزاده و بقیه دوستاشون داخل فولاد بمونند چرا میگن می خوایم بومی سازی کنیم؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
5
بودجه بودجه بودجه مهمترین فاکتور موفقیت یک باشگاهه. سال قبل یادم هست مسوولین گفتند 27 میلیارد بودجه درنظر گرفتند که با اون بودجه نتونستیم بازیکنهای بزرگی جذب کنیم. ولی امسال شایعه شده بودجه 10 میلیارد کمتر شده که اگر واقعیت داشته باشه بزرگترین ضربه رو به تیم می زنه. وقتی با بودجه 27 میلیاردی بازیکنهای بزرگ به اهواز نیومدند با کاهش بودجه که دیگه بدتر میشه.
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
1
8
مسئولان فولاد باید پاسخگوی دغدغه های هواداران باشن
ادمهای بزرگی در این باشگاه زحمت کشیدن
بازیکنهای بزرگی در این تیم بازی کردن
مربیان سرشناسی روی نیمکت فولاد نشستن
هواداران زیادی خون دل خوردن با بردهای این تیم خندیدن و با شکستهای این تیم اشک ریختن
تا فولاد فولاد شد
تا فولاد نماد زندگی و امید مردم جنوب شد
ما فولاد رو زندگی می کنیم
ما فولاد رو نفس می کشیم
اگر کسی بخواد امید و زندگی رو از ما بگیره حتما تاوانش رو پس میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
2
منم خبرای بدی شنیدم راجب فولاد خدا کنه واقعیت نداشته باشه این اژدری تا فولادو نابود نکنه ول کن نیست فکر میکنه چون استقلال خوزستان قهرمان شده میتونه فولادو با بودجه ی کم ببنده. اقای اژدری بودجه نمیخوان بدن بهتره تو هم استعفا بدی تا شاید مسولین این استان بتونن به تیم کمک کنن با این وضع فولاد یه تیم معمولی میشه ما هوادرا تحمل این شرایطو نداریم بهتره به خودت بیای رو اعصاب ماهم راه نری انگار یادت رفته فولاد سالی که سقوط کرد بخاطر کم کردن بودجه بود پس حواستو جمع کن
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
1
ذورنمای فولاد زیاد هم مبهم نیست. دورنمای ناموفقیت رو میشه دید.
این انتخاب مربی بومی هم نه اینکه بخوان تیم بومی باشه. چون بودجه نمیخوان صرف کنن و هیچ مربی مطرحی نمیارن، دارن اسم مربی بومی میارن.
خدا رحم کنه ولی چیزی که محتمل هست اینه که دوره اقتدار اون تیم پر امید فولاد با تصمیمات غلط مالکان و مدیریت تموم شده. اگه هدف واقعی اون ها البته همین نبوده باشه...
رویا خانم فولادی هشت آتیشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
2
فولاد و استقلال خوزستان گنجینه های تجربی زیادی دارند و باید از آن استفاده کنند . نباید به تجربه قبلی خود بی توجهی کنند
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
فولادی که سالها براش زحمت کشیده شد تا یکی از حرفه ای ترین تیم های ایران بشه در عرض چند ماه رو به نابودی کشونده شد! در تمام این سالها علیرضا اژدری خیره به صندلی مدیرعاملی باشگاه فولاد بود و در روزهای قحط الرجالی جای دهکردی رو گرفت! سال پیش هم ضرباتی که فولاد خورد ناشی از نابلد بودن اژدری بود ولی پایه بنیانی که از قبل به جا مونده بود فولاد رو توی لیگ نگه داشت. امسال مطمئن باشید با حضور جناب اژدری نه تنها بازیکنان خوب تیم خواهند رفت که به مانند استقلال اهواز از اواسط لیگ ، قعر جدول رو به نام خودش سند میزنه! چون امسال کلا ریش و قیچی دست ایشونه!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها