به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 18
کد خبر: ۱۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

عملکرد استقلال خوزستان از دریچه آمار و ارقام

عملکرد استقلال خوزستان از دریچه آمار و ارقام

جعفر برزگر
بدون شک اگر قبل از شروع لیگ قرار بود کارشناسان فوتبال و رسانه‌ها شانس‌های قهرمانی را پیش‌بینی کنند خیلی‌ها (شما بخوانید همه آن‎ها) از استقلال خوزستان اسم نمی‌آوردند. تیمی که یک ملی‌پوش را در اختیار نداشت. زمانی هم که در هفته اول به سپاهان باختند دیگر کسی روی آنها حساب نمی‌کرد اما پیروزی خانگی مقابل پرسپولیس در هفته دوم شروع روزهای خوبشان بود.

شاگردان عبدا... ویسی‌ تمام معادلات را به هم زدند. هر چند که در پایان نیم‌فصل خیلی‌ها مدعی بودند که این تیم در نیم‌فصل دوم افت خواهد کرد. اما اینگونه نشد و در نهایت هم جام قهرمانی را به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس به دست آوردند.

خسوس؛ بهترین بازیکن
استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم بازیکن خوب کم نداشت. حسن بیت سعید 9 گل زد و پنج پاس گل داد. رحیم زهیوی هفت گل زد و یک پاس گل. مهدی زبیدی هم تا قبل از مصدومیت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت اما در میان همه آنها فرناندو خسوس دروازه‌بان برزیلی‌شان یک سر و گردن از بقیه بالاتر بود. او در تمام 30 مسابقه بازیکن ثابت تیمش بود که 14 گل دریافت کرد. یعنی هر دو بازی کمتر از یک گل. یکی از گل‌های دریافتی استقلال خوزستان هم از روی نقطه پنالتی بود. دخسوس در 17 بازی دروازه‌اش را بسته نگاه داشت.

مثلث خط حمله
رحیم زهیوی، حسن بیت‌سعید و مهدی زبیدی سه بازیکن استقلال خوزستان مثلث معروفی را به نام خود تشکیل داده بودند اما پارگی رباط مهدی زبیدی این مثلث را از بین برد و برای بعضی‌ها این تصور به وجود آمد که این تیم به مشکل خواهد ‌خورد اما این اتفاق نیفتاد. زبیدی هشت بازی اول نبود اما در 9 مسابقه بعدی سه گل زد و 2 پاس گل داد.

حذف در اولین بازی حذفی
قهرمان لیگ، خیلی زود از جام حذفی کنار رفت. آنها در اولین بازی میهمان راه‌آهن تهران بودند. روز 28 شهریورماه راه‌آهن با تک گل سباستین استرندوال در دقیقه 35 حریف اهوازی‌اش را شکست داد. آنها اگر برنده از زمین خارج می‌شدند به مصاف راه‌آهن می‌رفتند اما راه‌آهن حریف تیم اصفهانی شد و با دو گل شکست خورد.

12+15 هفته بدون باخت
یکی از دلایل قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم شکست‌ناپذیری آنها در 27 بازی بود. شاگردان عبدا... ویسی در نیم‌فصل اول از هفته دوم تا شانزدهم باخت نداشتند. آنها پس از دو شکست متوالی مقابل پرسپولیس و فولاد در هفته‌های هفدهم و هجدهم دیگر رنگ شکست تا پایان فصل به خود ندیدند. به هرحال 27 هفته نباختن به هیچ‌وجه اتفاقی نبوده است.

15 دقیقه‌های پرگل
بررسی 15 دقیقه‌های بازی‌های استقلال خوزستان نکات جالبی را همراه دارد. این تیم در 15 دقیقه ابتدایی یک گل دریافت کرده و یک گل هم زده است اما هر چه از دقایق بازی می‌گذشت تعداد گل‌های این تیم بیشتر می‌شد. آنها در هر 15 دقیقه 7-6 گل زده‌اند. شاگردان ویسی در 15 دقیقه پایانی هم 6 گل دریافت کرده‌اند. جالب اینکه آنها 22 گل از 33 گل‌شان را در خانه زده‌اند یعنی دقیقا دو برابر.

داوران بازی‌های خانگی:
محسن ترکی(3)، بیژن حیدری(2)، محمدرضا فغانی، رحیم زاده، زاهدی فر، زرگر، اکبریان، سیدمهدی سیدعلی، پیام حیدری، اشکان خورشیدی، حاج ملک و علیرضا فغانی

کمک داوران بازی‌های خانگی:
علی‌اکبر نوری، مهدی الوندی(3) یعقوب سخندان، عیوض محمدی، قاسمی، شعرانی(2)طالقانی، مروجی، حاج‌محمد، دودانگه، امینی، ذورقی، عباسقلی‌زاده،، مدیرروستا، سلیمی، رحیمی‌پور، سعید علی‌نژادیان، اسعدی، کنعانی، ابوالفضلی، عالیقدر، طوسی

نحوه بیشترین گل‌های زده:
پاس در عمق: 7 تا ارسال از چپ: 6 تا کرنر: 5 تا ارسال از سمت راست: 4 تا شوت و پنالتی: هر کدام 3 تا

نحوه بیشترین گل‌های خورده:
از سمت چپ: 4تا عمق و از سمت راست: 3 تا

تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های زده در دقایق اضافه نیمه دوم: 1

تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه اول: صفر
تعداد گل‌های دریافتی در دقایق اضافه نیمه دوم: 1

تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی: 99250 نفر
برای بازی‌های قهرمان لیگ در نیم‌فصل اول تماشاگران بسیار کمی به ورزشگاه آمدند. (10250نفر) اما در نیم‌فصل دوم استقبال فوق‌العاده بهتر شد و به عدد99250 نفر رسید. یعنی برای هر بازی خانگی 66116 نفر. جالب اینکه از این تعداد حدود5500 نفر به بازی هفته دوم با پرسپولیس، 30 هزار نفر به بازی بیست و چهارم با استقلال، 10هزار نفر به بازی بیست و ششم با نفت تهران و 35 هزار نفر به بازی آخر با ذوب‌آهن مربوط می‌شود. (آمار تماشاگران براساس آمار رسمی سازمان لیگ است).

تعداد بازی و دقایق حضور بازیکنان تیم فوتبال استقلال خوزستان در مسابقات دوره پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران را مشاهده کنید:

عملکرد استقلال خوزستان از دریچه آمار و ارقام

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
رضا
|
Australia
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
1
سلام
ضمن خسته نباشید آمار جدول درخصوص آقای خسوس باید بگم که ایشان دو پاس گل هم داشتن خواهشا اصلاح فرمائید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها