به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر فوتبال خوزستان

ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر فوتبال خوزستان

وصال روحانی
خوزستان پیش‌تر دو بار هم با تیم فولاد قهرمان لیگ برتر کشور شده بود اما اگر مزیتی بر قهرمانی جدید استقلال خوزستان متصور و موجود باشد، کسب افتخاری مشابه با ابزار و وسایل کمتر و بودجه‌ای پایین‎تر است.

تفاوت‌های شگرف
قیاس بین ترکیب فولاد در سال سرمربیگری ملادن فرانچیچ کروات که برای اولین بار به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید و آرایش همین تیم در سال سرمربیگری حسین فرکی که دومین قهرمانی را نصیب استان خوزستان کرد، با آرایش استقلال خوزستان در فصل تازه پایان یافته لیگ برتر با هدایت عبدا... ویسی نشانگر تفاوت‌های موجود است.
امثال ایمان مبعلی، میرزاپور، منتظری، بداوی و کاملی‎مفرد، فولاد را در سال نخست قهرمانی‌اش در لیگ برتر همراهی و شارژ می‌کردند و در مرتبه قهرمانی دوم نیز جماعتی، شریفات، رفیعی، رحمانی، والی و کرمی با پیراهن فولاد به میدان می‌آمدند.
استقلال خوزستان اما امسال با ترکیبی قهرمان شد که اکثر نفراتش بازیکنانی تازه‌وارد بودند و شماری چشمگیر از «لیگ یک» آمده بودند.

قهرمانی بدون هزینه بالا
صرف‎نظر از مسئله فوق، قهرمانی درخشان استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم نشانگر این نکته مهم است که اگر کار و برنامه داشته باشید و تلاش کنید و ناامید نشوید، احتمال و امکان قهرمانی‌تان وجود دارد.
سال‌ها این باور نسبتا استوار در فوتبال ما رایج بوده که تا 20 میلیارد تومان خرج نکنید و ستاره‌ها را متجمع نسازید راهی برای قهرمانی‌تان در بالاترین دسته لیگ فوتبال کشور وجود ندارد اما حضور و تلاش آبی‌های خوزستانی در لیگ امسال و محصول و نتیجه عالی آن ناقض این باور و نفی‌کننده این برداشت است و می‌گوید که با مخارج معقول و بدون تکیه صرف بر ستاره‌ها هم می‌توان قهرمان شد، به شرط اینکه تیمی یکدست و مبارز داشت و ماه‌ها جنگید و از هیچ میدانی پا پس نکشید و فرصت‌ها را شناخت و امکانات اندک موجود را از دست نداد.

پاسخ به یک باور نادرست
این هم یک باور پرطرفدار است که تقسیم شدن قوای فوتبال خوزستان بین 3 تیم در لیگ امسال باعث سقوط یکی (استقلال اهواز) و ابقای دشوار دیگری (فولاد) در جدول شد اما بالانشینی طولانی‌مدت و در نهایت قهرمانی استقلال خوزستان نشانگر این بود که هر تیمی که تلاش کند و واقعا متحد باشد شانس پیروزی دارد و دو تیم ناکام خوزستانی، خود در این زمینه مشکلاتی داشته‌اند و قضایای آنها فقط به تقسیم شدن نیروهای موجود در استان به سه تیم متفاوت مربوط نمی‌شود.
به واقع فوتبال خطه زرخیز خوزستان آنقدر قوی و ظرفیت‌های آن چنان زیاد است که می‌تواند حتی به بیش از 3 تیم نیز سرویس بدهد و توان بخشد و پای ثابت و محکم قهرمانی‌ها هم باشد که پیروزی جدید استقلال خوزستان سند روشن و زنده آن است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
7
قهرمانی اس خوزستان تو فوتبال
قهرمانی پتروشیمی تو بسکتبال (نایب قهرمانی نفت ابادان)
قهرمانی پتروشیمی تو پینگ پنگ
قهرمانی فولاد در لیگ نوجوانان
قهرمانی شهرداری دزفول در لیگ دسته یک بسکتبال
و
.
.
.
انشالله که فردا صنعت نفت هم تکمیل کنه
خوزستان قطب اول ورزش ایران
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها