به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

تکرار/پنج قاب ماندگار در تاریخ فوتبال خوزستان

5 روز ماندگار در تاریخ فوتبال خوزستان

جمعه 24 تیرماه 1339 - استادیوم پهلوی ساری
خوزستان اسپورت- شاهین آبادان، نماینده خوزستان در اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران، جام قهرمانی را در شمال تصاحب کرد.
به گزارش خوزستان اسپورت، آخرین بازی از اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران بین شاهین آبادان و فرهنگ قزوین برگزار می‌شد. شاهین آبادان با یک مساوی به قهرمانی می‌رسید و تیم فرهنگ قزوین که بازیکنانی مثل ایرج دبیرسیاقی، حمید شیرزادگان و همایون بهزادی را در ترکیب داشت، برای قهرمانی باید شاهین آبادان را شکست می‌داد.
بازی در نیمه اول مساوی شد. این نتیجه شاهین را به قهرمانی می‌رساند اما تیم قزوین در همان ابتدای نیمه‌ی دوم قفل دروازه‌ی شاهین آبادان را باز کرد. شاهین سراپا حمله شد و در دقایق باقی مانده از نیمه‌ی دوم، دو بار دروازه‌ی تیم فرهنگ قزوین را با ضربات پرویز دهداری گشود تا با اقتدار به قهرمانی اولین دوره مسابقات باشگاهی ایران برسد. غلامرضا پهلوی جام قهرمانی را تحویل پرویز دهداری داد و آبادانی‌ها کاپیتان تیم را روی شانه‌های خود گذاشتند و دور افتخار زدند.

5 روز ماندگار در تاریخ فوتبال خوزستان

جمعه 18 فرودین 1368 – استادیوم تختی اهواز
بازیکنان شاهین اهواز که بازی دور رفت فینال جام حذفی را با حساب سه بر یک به ملوان انزلی باخته بودند، در بازی برگشت و در غیاب مسعود نوروزی کاپیتان مصدوم تیم‎شان، نیاز به کسب پیروزی دو بر صفر داشتند.
به گزارش خوزستان اسپورت، شاهینی‎ها که به پاس احترام تیم میهمان از رنگ دوم لباس خود در مسابقه برگشت استفاده می‌کردند، در استادیوم مملو از تماشاگر تختی اهواز، با نتیجه چهار بر صفر مقابل ملوان پیروز شدند تا اولین تیم باشگاهی از شهر اهواز باشند که فاتح فوتبال ایران می‎شوند.
بازیکنان شاهین در همان 16 دقیقه ابتدایی آن فینال تماشایی کار را تمام کردند و دو ارسال از سیاوش و داریوش بختیاری‎زاده با ضربات فرزاد آهک‎پور و نصیر طالبی به‎تور دروازه ملوان بوسه زد. کورش بختیاری‎زاده هم در دقیقه 32 روی ارسال عبدالله ویسی با ضربه سر سومین گل شاهین را زد تا نیمه اول سه بر صفر تمام شود.
یاران شاهین در نیمه دوم با حمایت خیل عظیم تماشاگران خوزستانی به حفظ نتیجه پرداختند ولی سعید سلامات هافبک آبادانی تیم شاهین که در اواسط نیمه دوم به‎عنوان بازیکن تعویضی به‎جای نعیم عبادیان وارد میدان شده بود، در دقیقه 90 برای چهارمین بار دروازه محمد حبیبی دروازه‎بان ملوان را گشود تا جشن فوتبال خوزستان در ساحل کارون تکمیل شود.

5 روز ماندگار در تاریخ فوتبال خوزستان

یک‌شنبه 22 خرداد 1384 – استادیوم عضدی رشت
فولاد خوزستان در فاصله یک‌هفته مانده به پایان لیگ چهارم قهرمانی‌اش را در شمال ایران تثبیت کرد.
به گزارش خوزستان اسپورت، یاران فولاد خوزستان از لحظه‌ای که محسن ترکی سوت آغاز بازی مقابل پگاه گیلان را به‌صدا در آورد، برتری خود را بر تیم میزبان دیکته کردند و در دقیقه 15 با ضربه ایستگاهی ایمان مبعلی دروازه پگاه را گشودند. این گل پایان کار نبود و مهندس خط میانی فولاد در دقیقه 42 از روی نقطه پنالتی دومین گل خود و تیمش را به‌ثمر رساند تا سرخ‌پوشان اهواز در استادیوم عضدی رشت به شادمانی و پایکوبی بپردازند.
جشن اصلی اما یک هفته بعد از این بازی در استادیوم تختی اهواز برگزار شد. فولاد خوزستان در دیدار تشریفاتی مقابل پاس تهران به برتری دو بر یک رسید تا با اقتدار تمام و با 64 امتیاز از 30 مسابقه فاتح چهارمین دوره لیگ برتر شود و در استادیوم تختی اهواز دور افتخار بزند.

5 روز ماندگار در تاریخ فوتبال خوزستان

جمعه 22 فروردین 1393 – استادیوم یادگار تبریز
فولاد خوزستان در غیاب بختیار رحمانی و عبدالله کرمی باید گسترش‌فولاد تبریز را شکست می‌داد تا با جام قهرمانی به اهواز برگردد.
به گزارش خوزستان اسپورت، شاگردان حسین فرکی بازی را محتاطانه آغاز کردند و پس از سپری شدن 15 دقیقه بر توپ و میدان مسلط شدند تا اینکه دقیقه‌شمار بازی به عدد 37 رسید. مهرداد جماعتی ستاره چپ‌پای فولادی‌ها توپ را در گوشه محوطه جریمه گسترش دریافت کرد و پس از جا گذاشتن مدافعان حریف ضربه نهایی را به تور دروازه محسن فروزان دوخت تا قهرمانی فولاد را تثبیت و شادی را به خوزستانی‌ها هدیه کند.
کاروان فولاد خوزستان یک روز بعد از این بازی در میان استقبال خیل عظیم جمعیت وارد فرودگاه اهواز شد و مردم جنوب استقبال بی‎نظیری از فولاد مردان به‌عمل آوردند.

پنج روز ماندگار در تاریخ فوتبال خوزستان

جمعه 24 اردیبهشت 1395 – استادیوم غدیر اهواز
استقلال خوزستان، پدیده فصل جاری لیگ برتر ایران، با فتح جام قهرمانی لیگ پانزدهم شادی را خانه‎های مردم زجرکشیده خوزستان هدیه کرد.
به گزارش خوزستان اسپورت، در فصلی که فولاد خوزستان انتظارات فوتبالدوستان این استان را برآورده نکرد، جوانانی برخاسته از زمین‌های خاکی جنوب و جنوب‌غرب ایران، در قالب تیمی به‌نام استقلال خوزستان، فصل جدیدی را در تاریخ فوتبال این دیار رقم زدند. آن‌ها نشان دادند که در لیگ ایران هم می‌توان در مسیر سالم حرکت کرد و با فوتبال پاک به جام قهرمانی رسید.
این تیم دوست‌داشتنی، این مربی پرحرارت و این باشگاه صبور و بابرنامه که سه‌سال پای سیاست‌هایش ایستاد تا ثمره آن را ببیند، لایق‌ترین تیم لیگ پانزدهم برای کسب جام قهرمانی بودند.
قهرمانی تیم آبی‎پوش خوزستان، نه فقط قهرمانی عادی یک تیم فوتبال، بلکه قهرمانی یک جریان سالم در فوتبال کشوری است که اکثریت جمعیت فوتبالدوست آن، در پس هر قهرمانی، میزان تأثیرگذاری دست‌های پشت‌پرده را در رقم خوردن آن قهرمانی جست‌وجو می‌کند.
قهرمانی استقلال خوزستان، قهرمانی فوتبال پاک، در آشفته‎بازار فوتبال ایران است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
فابرگاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
22
سلام دوستان ضمن تبریک مجدد قهرمانی استقلال (اتحاد) خوزستان. اما قسمت جالب ماجرای امروز حضور پرشور هواداران فوتبال خوزستان در استادیوم الغدیر, از جای جای استان بود, شاید 99درصد کسانی ک امروز عبدالله گواردیولا و بازیکنان غیورش رو حمایت کردن, سال پیش همین موقع وقتی استقلال صنعتی در بازی پلی آف ماندن در لیگ برتر مس کرمان رو برد ودر لیگ ابقا شد, بقا ویا متلاشی شدن آن تیم اهمیت چندانی برایشان نداشت, اما امروز همه ی خوزستانی ها از جمله من ک هوادار فولاد اهوازم از شادی در پوست خود نمی گنجیدیم.
اما چرا؟؟؟ برای اینکه قهرمانی امروز استقلال صنعتی برای ما فراتر از قهرمانی یک تیم فوتبال در لیگ سراسری کشور بود, زیرا این قهرمانی ک ب وسیله ی یک تیم تمام بومی رقم خورد از مدیرعامل بی حاشیه وفوتبالی تیم سید جواد نعمتی ک یک عرب خوزستانی است تا عبدالله گواردیولا ک یک بختیاری از شهر رامهرمز است و تمامی بازیکنانی ک همگی بچه های خوزستان بودن ب استثناء تعداد اندکی, رقم خورد, حاوی پیام مهمی از سوی ما خوزستانی ها بود و آن این است ک ما می توانیم اگر بگذارند, ما ثابت کردیم با دستان خالی و علیرغم تمامی تبعیض ها وظلم و کارشکنی ها توان انجام کاری را داریم کارستان, بنابراین ما خوزستانی ها نه تنها طبق ادعای بدخواهانمان نالایق نیستیم بلکه بیش از آنچه تصور می کنند در توان داریم....احمد ساعدی (Fabregas )
ناشناس
|
Norway
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
18
هله هله بیخودی اسمش خوزستان نشده خونها ریخته شده گلها روییده شده و گلاه زده شده اون هم زیر طاق مثل گل اول زهیوی
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
5
سلام سلام تبریک تبریک تبریک اول تبریک ب مردم خوزستان ک باورکردن این تیم لایق قهرمانیس بعد تبریک ب تماشاگران ک نشون دادن ازهرقومی ک باشن حامی جوانان این استانن بعد تبریک ب بازیکنان بی حاشیه وبااستعداداستانم انشالله ک همیشه سربلند باشین قهرمانان!حق ب حقدار رسید هرچقدک تیم فولادازاس تهران گل خورد وتیم فراز ازپرسپولیس اما آخرش جام اومد تواستانمون بمیرد تبانی!تبریک ب اعراب استانم ک اکثریت این تیم ازشیرمردهای عرب بود ودرپایان تبریک ب لرهای استانم بخصوص ایل بزرگ بهمئی آقای ویسی وفرشاد جانفزا وایل بهمئی ب شما افتخارمیکند
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
5
خدایا شکرت به خاطر گریه های شادی.
فروداهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
5
آفــــــــــــــــــرین،آفـــــــــــــــــــــرین به استقلال خوزستان و فوتبال خوزستان ومردم لایق خوزستان،بختیاری،شوشتری ،دزفولی و عرب
مهدیار
|
United States of America
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
5
این قهرمانی تقدیم به روح بزرگ و نجیب شهدای خوزستان"واون هواداری که دیروز تو ورزشگاه به عشق استقلال و فوتبال خوزستان جان داد "الفاتحه"
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
6
درخواست داریم هر چه زوتر اسکوچیچ برکنار شود و آقای فرکی به فولاد برگرده .سایت محترم قراداد اسکوچیچ برای سال دوم ثبت نهایی شده ؟آیا عدم توافق با اسکوچیچ موجب خسارت میشود ؟
مدیر پایگاه سلام
قرارداد سال دوم هنوز ثبت نشده ولی باید تعیین تکلیف شود.

داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
7
این مطلبی بود که عصر ایران نوشت؛ احسان محمدی:
فرناندو ده خسوس، محمد طيبي، موسي كوليبالي، عقيل كعبي، دانيال ماهيني، فرشاد سالاروند (روح الله سيف الهي 65)، ميثم دورقي (فيليپه برتولدو 42)،حكيم نصاري، فرشاد جانفزا (پيمان شيرزادي 74)، حسن بيت سعيد و رحيم زهيوي ... اینها بازیکنان استقلال خوزستان در بازی نهایی بودند. چند نفر از آنها را اگر در خیابان ببینید می شناسید؟ تیمی این همه بی ادعا اما موفق شایسته تحسین نیست؟ آنها را ایستاده تشویق کنید و تا اطلاع ثانوی؛ هلل یوس هل یوسه!
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
2
خوزستان قطب اصلی فوتبال ایران نه فقط تو فوتبال بلکه از همه جهات حق بزرگی بر گردن هموطنهای خودشون دارن ، خوزستان قهرمان با پرورش دلیران و جوونهایی که برخاسته از این خاک مقدس و قهرمان پرور هستن نشون داده حتی خون قرمز جاری تو رگهای مردمانش و خون سیاه جاری تو رگهای سرزمینشو بدون ذره ای منت با تموم وجود فدای مردم سرزمینش میکنه ، من اصالتم گیلک هست اما به پاس ارزش گذاشتن به همه ی دلاوریهای این مردم دلیر و این سرزمین دلیر پرور مقابلشون می ایستم ، خم میشم و تعظیم میکنم ، شیر مادر حلالتون. عرب ، عجم و بختیاریهای خوزستان
مدیر پایگاه با سلام و سپاس از شما هموطن عزیز
سوسنگردیم
|
Seychelles
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
2
خداوندا : خوشحالی و شادی را همیشه و در تمام زمینه نصیب مردم خوزستان فرما . یا مجیب الدعوات
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها