به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

توضیحات فرماندار اهواز درباره حوادث استادیوم تختی

توضیحات فرماندار اهواز درباره حوادث استادیوم تختی

خوزستان اسپورت- فرماندار و رییس شورای تامین اهواز درخصوص صحبت‎های مطرح شده از سوی رییس سازمان لیگ و رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: شورای تامین هیچ‎گونه اختیار قانونی جهت تعیین ورزشگاه ندارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، اسماعیل ارزانی‌بیرگانی اظهار کرد: بر اساس قانون، هیات فوتبال استان مسوول تعیین زمین برگزاری مسابقه است و ما به عنوان شورای تامین چنانچه مساله‎ای امنیتی دیدیم و یا احساس کنیم قرار است اتفاقی بیافتد، در آن صورت می‌‌توانیم محل برگزاری بازی را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: برای این موضوع هم باید دلیل امنیتی وجود داشته باشد وگرنه ما نمی‎توانیم تعیین تکلیف کنیم.

رییس شورای تامین اهواز در واکنش به صحبت‎های عبدالکاظم طالقانی (رییس هیات فوتبال خوزستان) که در مصاحبه‎ای عنوان کرده بود، ورزشگاه تختی با نظر مثبت شورای تامین برای برگزاری این مسابقه تعیین شده است، گفت: شورای تامین چرا باید چنین چیزی را مصوب کند؟ آیا منطقی پشت این موضوع است که شورای تامین بگوید بازی در کدام ورزشگاه برگزار شود؟

وی افزود: این صحبت‎هایی که اینک مطرح می‎شود برای این است که مسوولان هیات فوتبال می‎خواهند خودشان را نجات دهند وگرنه در جلسه‎ای که شورای تامین برای این مسابقه برگزار کرد، هم مدیران عامل و سرپرستان دو باشگاه، هم رییس هیات فوتبال و هم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان حضور داشتند و آن‎ها گفتند ما می‎خواهیم در تختی بازی کنیم؛ ما نیز وقتی این افراد ورزشگاهی را تعیین می‎کنند، وظیفه‎مان تامین امنیت است؛ اتفاق ورزشی نیز در همه ورزشگاه‎ها می‎افتد ولی این که آقایان این اتفاق را گردن دیگران می‎اندازند، دور از اخلاق ورزشی است.

وی با بیان این‎که تعیین محل برگزاری مسابقه از حیطه اختیارات شورای تامین خارج است، عنوان کرد: به عنوان مثال ما می‎توانیم کسی را بازداشت کنیم ولی نمی‎توانیم بی‎دلیل این کار را انجام دهیم. ما می‎توانیم بگوییم بازی را در جای دیگری برگزار کنیم ولی به شرطی که یک سری شرایط امنیتی بوجود آمده باشد.

ارزانی‌بیرگانی با اشاره به تغییر ساعت برخی بازی‎ها نیز ادامه داد: ساعت برگزاری مسابقه نیز در اختیار ما نیست؛ ولی زمانی پیش می‎آید که ما تشخیص می‎دهیم اگر بازی به عنوان مثال در شب برگزار شود، احتمال خطر وجود دارد و امنیت مردم در تاریکی به خطر می‎افتد. در چنین شرایطی می‎توانیم ساعت بازی را تغییر دهیم.

وی توضیح داد: تختی، ورزشگاه اختصاصی استقلال اهواز است. اگر هم به برنامه لیگ نگاهی بیاندازیم، می‎بینیم که از شش ماه پیش در تمام سایت‎ها ذکر شده است که بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در ورزشگاه تختی است و ما نمی‌توانیم بی‎دلیل، ورزشگاه را تغییر دهیم.

فرماندار اهواز با بیان این‎که آقای تاج و هر کس دیگری باید بر اساس قوانین صحبت کنند، تصریح کرد: این درست نیست که عنوان می‎شود شورای تامین نظرش برگزاری بازی در تختی بوده است. هر کس باید بر اساس قانون حرف بزند. تمام افرادی که پیش از این نام بردم، در جلسه شورای تامین جهت برگزاری این بازی حضور داشتند و صورت جلسه مکتوب آن نیز در شورا وجود دارد. حتی آقای تاج هم در زمینه برگزاری بازی نمی‎تواند تصمیم‌گیرنده باشد بلکه برگزاری مسابقه و تعیین ورزشگاه با هیات فوتبال استان است.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، هیات فوتبال باید در رابطه با محل برگزاری بازی تصمیم بگیرد که در این مورد نیز آن‎ها تصمیم گرفتند بازی در تختی باشد. آیا اگر هیات فوتبال ورزشگاه غدیر را انتخاب می‎کرد، ما جلوی آن‎ها را می‌گرفتیم؟ آیا اصلاً منطقی است؟ این بحث‎هایی که مطرح شده است کاملا فرافکنی است، چرا که الان اتفاقی افتاده است و همگی جا خورده‎اند و به دنبال این هستند که تقصیرها را بر گردن شورای تامین بیاندازند.

ارزانی‌بیرگانی در خصوص صحبت‌های روز گذشته حسنی‎خو (مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان) مبنی بر این که پیش از مسابقه به مسوولان استان خوزستان جهت برگزاری بازی در ورزشگاه تختی هشدارهای لازم داده شده بود و گزارش اتفاقات را به زودی به وزیر گزارش خواهند کرد، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و هیچ هشداری به ما نداده بودند. اگر این چنین است، پس چرا ورزشگاه را تغییر ندادند؟ مگر ما مسوولان استان می‎توانیم دخالت کنیم؟ کجای قانون نوشته شده است، شورای تامین باید زمین بازی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: چطور آقایان سایر مسابقات را بدون هماهنگی ما در شهرهای مختلف جابه‌جا کرده‎اند و الان که این اتفاقات رخ داده است، گردن شورای تامین می‎اندازند؟ اگر هیات فوتبال ورزشگاه را تغییر می‎داد، مطمئن باشید هیچ‎کس از جمله ما کاری با آن‎ها نداشت، چرا که نمی‎توانیم دخالت کنیم.

رییس شورای تامین اهواز نظرش درباره پیشنهاد مشاور وزیر برای اعزام تیمی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‎های ورزش و کشور به اهواز جهت بررسی همه‎جانبه اتفاقات ورزشگاه تختی را نیز این‎گونه بیان کرد: بیایند و بررسی کنند. ما از خدای‌مان است!

فرماندار اهواز در پاسخ به این پرسش که آیا دستوری از جانب وی برای پیگیری اتفاقات بازی صادر شده است؟ عنوان کرد: بله، دستور صادر شده و در حال بررسی نیز هستیم ولی بحث ما این است که مگر چه اتفاقی در حال حاضر افتاده است که تاکنون در هیچ جا رخ نداده است؟ مگر همین اتفاقات قبلاً در ورزشگاه غدیر رخ نداده بود؟ مگر در بازی‎های آسیایی یک ماشین نیروی انتظامی به آتش کشیده نشد؟ چرا کسی آن موقع این مسایل را پیگیری نکرد و در حال حاضر این موضوع بزرگ شده است؟

وی خاطرنشان‌ کرد: به جرات می‎گویم بعد از بازی استقلال اهواز و پرسپولیس حتی یک نفر هم در خیابان آسیب ندید و هواداران استقلال به جز یکی دو مورد سنگ‎پرانی، هیچ مورد خاصی پیش نیاوردند و به راحتی ورزشگاه را ترک کردند.

ارزانی‌بیرگانی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با تاکید بر این که شورای تامین هیچ‎گونه اختیار قانونی جهت تعیین ورزشگاه ندارد، افزود: شورای تامین ابزاری امنیتی است و تا یک جایی نیز از چهار سوی قانون فراتر است ولی در عوض پاسخگو نیز است. ما نمی‌توانیم بدون دلیل به یک نفر بگوییم بازداشت هستی.

فرماندار اهواز اظهار کرد: ما برای برگزاری این مسابقه هیچ‎گونه احساس خطر یا مشکل امنیتی نکردیم که بخواهیم ورزشگاه را تغییر دهیم و بنابراین دخالتی در محل برگزاری مسابقه صورت ندادیم.

وی عنوان کرد: در این بازی آن چنان درگیری نیز رخ نداد، چرا که درگیری به این معنا است که بین دو نفر مجادله رخ دهد. فقط چند مورد سنگ‎پرانی بود که ابتدای بازی از سوی استقلالی‎ها بود و سپس تا پایان بازی، پرسپولیسی‌ها این کار را کردند و حتی در صحنه‌ای نیز عادل کلاه‌کج را زدند.

ارزانی‌بیرگانی در واکنش به ادعای مطرح‎شده از سوی برانکو ایوانکوویچ که گفته بود وی بعد از بازی، در رختکن پرسپولیس حاضر شده و تهدید کرده است چنان‎چه سرمربی پرسپولیس به کنفرانس خبری نرود، اجازه اسکورت نیروی انتظامی را به همراه اتوبوس قرمزپوشان نمی‎دهد، اظهار کرد: بهترین شاهد این موضوع محمود خوردبین است و اصلا چنین چیزی صحت ندارد. من فقط در رختکن با محمود خوردبین صحبت کردم. از برانکویی که این را مطرح کرده بپرسید اصلاً فرماندار اهواز را دیده و اگر دیده چه شکلی است؟! به نظر من تیم‎های پرسپولیس و استقلال تهران متاسفانه خودشان را فراتر از قانون می‎بینند. قانون این اختیار را به میزبان داده است که بازی را در ورزشگاه خودش برگزار کند، استقلال اهواز نیز دوست داشته بازی‎اش را در تختی برگزار کند و کسی نمی‎تواند برای آن‎ها تصمیم‎گیری کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
8
درود به فرماندار باغیرت اهواز واقعا حرف حساب زدید و از تیم شهرمون بخوبی دفاع کردید. پرسپولیسیها و بعضی از سایتهای تحت امرشون عقده 17 ساله داشتن حالا که با زور و جنجال یه برد اوردن دارن عقده شونو اینجوری خالی میکنن که سالای بعد اگه اومدن اهواز تیمای خوزستانی از طرف فدراسیون محروم بشن.
استقلال اهوازی
|
Germany
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
9
با تشکر از جناب آقای ارزانی فرماندار محترم و متعهد و منطقی اهواز
ایشان حرف دل ما را زدند. استقلال تهران و پرسپولیس خودشان را تافته جدا بافته و فراتر از قانون میدانند.الان ببینید با اینکه بازی را بردند چه جنجالی شده.یک کاری میکنند که ما دیگه زمین و محل برگزاری مسابقه که هیچ بلکه اگر خواستیم دست به تغییر در ترکیب تیممون هم بزنیم باید از سرخابی ها اجازه بگیریم.متاسفانه این دو تیم به واسطه حمایتهای رسانه های بیشمار و غیر منطقی و بی تعهد راحت حرفشان را به کرسی مینشینند.
سيد سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
3
مطالب واقعى زيبا پر معنا و بدور از ريا.
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
2
حرف ها منطقی است
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها