به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

ستاره سابق پتروشیمی و مبارزه علیه داعش

ستاره سابق پتروشیمی و مبارزه علیه داعش

خوزستان اسپورت- ابراهیم جابر یکی از بهترین و خاص‌ترین بسکتبالیست‌های خارجی تاریخ لیگ برتر ایران به شمار می‌رود. او در یک سری فینال برای پتروشیمی بندرامام بازی کرد اما شخصیت جالبش او را برای همیشه در تاریخ بسکتبال ایران جاودانه کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نود، "ابراهیم محمد هشام جابر" اولین بار سال ۲۰۱۳ و در بسکتبال اروپا مطرح شد. او که سابقه نسبتا خوبی در لیگ کالج‌های آمریکا داشت بعد از چند بار تلاش ناموفق برای حضور در NBA، راهی تیم زالگریس لیتوانی از تیم‌های مطرح اروپا شد. او در جریان فصل ۱۳-۲۰۱۲ با انتشار نامه‌ای اعلام کرد به دلایل "شخصی و حرفه‌ای" نمی‌تواند برای این تیم بازی کند و با پرداخت غرامت جدا شد. او در بخشی از نامه‌اش دلیل این تصمیم را اینطور توضیح داد: نمی‌توانم کنار زمین بایستم و حرکاتی که با دین و اعتقادات من منافات دارند (برنامه‌های سرگرمی که در زمان توقف بازی‌های بسکتبال در اروپا و آمریکا برگزار می‌شود) را تماشا کنم.

ستاره سابق پتروشیمی و مبارزه علیه داعش

این تصمیم "جابر ابراهیم" سروصدای زیادی در بسکتبال اروپا ایجاد کرد. او بعد از این اتفاق تصمیم گرفت دیگر در بسکتبال اروپا بازی نکند. چند ماه بعد از این اتفاقات این بازیکن به خوزستان آمد و با پتروشیمی بندرامام قرارداد امضا کرد. "جابر ابراهیم" در سری فینال فصل ۹۲-۹۱ نمایش درخشانی داشت. او به پتروشیمی کمک کرد درحالی که سری را با ۲ شکست آغاز کرد، ۳ بازی متوالی پیروز و قهرمان لیگ برتر شود.

آمریکایی ویژه
"جابر ابراهیم" از منظر یک بازیکن بسکتبال، بسیار برجسته بود. تصویر شوت لحظه پایانی این بازیکن در بازی دوم سری فینال، درحالی که بازی ۹۳-۹۳ مساوی بود هرگز از یاد هواداران پتروشیمی نمی‌رود. "جابر ابراهیم" با خونسردی بی‌نظیرش ۳۵ امتیاز در آن بازی کسب کرد و به نماینده بسکتبال خوزستان کمک کرد به یکی از مهمترین پیروزی‌های تاریخش برسد.
"ابراهیم" البته بیشتر از منظر یک انسان در بسکتبال ایران به خاطر آورده می‌شود. از همان روزی که او وارد ایران شد، بازیکنان و اعضای تیم پتروشیمی فهمیدند او با همه آمریکایی‌هایی که تا آن روز به ایران آمده بودند متفاوت است.
داستان‌های جالبی درباره رفتارهای "ابراهیم" نقل شده. از نماز شب و نماز جمعه‌ خواندنش تا تاکید بر اقامه دو رکعت نماز شکر بعد از هر پیروزی. "ابراهیم" بعد از هر پیروزی قرآن می‌خواند و با همسرش در آمریکا صحبت می‌کرد.

خداحافظی از بسکتبال حرفه‌ای به خاطر اسلام
"ابراهیم" بعد از پایان دوره‌اش در ، به آمریکا برگشت اما تصمیم نداشت بسکتبال بازی کند. او که پیشنهادهای مالی نسبتا خوبی هم داشت، بسکتبال را کنار گذاشت تا به جوانان مسلمان آمریکایی کمک کند. "ابراهیم" بنیاد خیریه‌ای با نام Color Me Muslim تاسیس کرد. او در سایت این بنیاد درباره خودش نوشته: تصمیم گرفتم از بسکتبال حرفه‌ای کنار بروم، برای دین زندگی کنم و هدف مهمتری داشته باشم: نجات و تقویت جوانان مسلمان. "ابراهیم جابر" چند کتاب درباره اسلام و قرآن نوشته که در آمریکا، انگلیس، آلمان و آسیا ترجمه شده.

ستاره سابق پتروشیمی و مبارزه علیه داعش

"ابراهیم جابر" یک سخنران قهار است. او در سراسر آمریکا جلسات سخنرانی برگزار می‌کند. او شعرهای زیادی درباره دستورات اسلام دارد و چند شعرش را هم به آهنگ‌ها رپ تبدیل کرده؛ "ابراهیم" خودش این آهنگ‌ها را می‌خواند.
مشهورترین آهنگ رپ او "شستشوی مغزی کامل شد" نام دارد. "ابراهیم" در این آهنگ به سیاست‌های اسلام هراسی در اروپا و آمریکا می‌تازد.
بنیاد خیریه "ابراهیم جابر" تا امروز ۶۶۷ پروژه انسان دوستانه در ۵۰ کشور دنیا انجام داده. این بنیاد ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار سرمایه از طریق خیرین سراسر دنیا جمع‌ آوری کرده.

ستاره سابق پتروشیمی و مبارزه علیه داعش

از زمان تاسیس گروه تروریستی داعش، "ابراهیم جابر" و بنیاد خیریه او علیه این گروه فعالیت می‌کنند. او انجمنی به نام "مسلمانان علیه داعش" تاسیس کرده. این انجمن فعالیت‌های گسترده‌ای علیه گروه تروریستی داعش دارد. او با سازماندهی گروه‌های جوان در فضای مجازی با تبلیغات داعش مبارزه می‌کند. انجمن "مسلمانان علیه داعش" چندین آهنگ رپ با موضوع "زیبایی اسلام" ساخته‌اند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
3
احسنت
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
4
عجب بازیکنی بود دمش گرم کارش درسته
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
3
عمر قهرمانی کوتاهه اما پاداش های این کارش جاودانه خواهد ماند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها