به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

ورزشگاه خاطره‌ساز اهواز 50 ساله شد

ورزشگاه قدیمی اهواز 50 ساله شد

خوزستان اسپورت- ورزشگاه تختی اهواز، 50 سال قبل در چنین روزهایی، به‌صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خوزستان اسپورت، قدمت ورزشگاه تختی اهواز به 55 سال پیش می‌رسد، به زمانی که یک زمین فوتبال خاکی در مجاورت سیلوی اهواز درست شد تا مسابقات مهم فوتبال این شهر از زمین کلوب واحدی به این زمین جدید منتقل شود.

مراحل کاشت و بهره‌برداری از اولین زمین چمن فوتبال اهواز، در سال 44 شمسی خاتمه پیدا کرد. پس از نصب نورافکن‌ها و نرده‌کشی اطراف ورزشگاه، سرانجام در نوروز سال 45 شمسی، محمودرضا پهلوی برادر ناتنی شاه ایران در حالی که از سوی عبدالرضا انصاری استاندار خوزستان، حسین‌علی مبشر رئیس فدراسیون فوتبال و هوشنگ گنجی رئیس تربیت بدنی خوزستان (که برای راه‌اندازی اولین زمین چمن فوتبال در اهواز زحمات بسیاری کشید) همراهی می‌شد، به‌صورت همزمان مراسم رسمی افتتاح ورزشگاه اهواز و مسابقات قهرمانی فوتبال ایران را انجام داد.

منتخب خوزستان در بازی افتتاحیه ورزشگاه مملو از تماشاگر اهواز که در نوروز سال 45 انجام شد، روبروی منتخب تهران قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک مغلوب شد، در مسابقه‌ای که با جنجال و درگیری بازیکنان دو تیم همراه بود.

استادیوم قدیمی اهواز که پس از پیروزی انقلاب از «ولیعهد» به «جهان پهلوان تختی» تغییر نام داد، طی نیم قرن گذشته، میزبان بسیاری از مسابقات مهم داخلی و بین‌المللی بوده و خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای فوتبالدوستان خوزستان در این ورزشگاه رقم خورده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، استادیوم تختی اهواز، شاهد برپایی جشن قهرمانی شاهین اهواز در جام حذفی ایران در بهار سال 68 و جشن قهرمانی فولاد خوزستان در سال 84 بوده است. این ورزشگاه همچنین، مسابقات تیم شاهین اهواز در مرحله اول جام باشگاه‌های آسیا در سال 89 میلادی و مسابقات خانگی تیم جنوب اهواز در رقابت‌های جام‌درجام‌ آسیا در سال 94 میلادی را میزبانی کرده و دو بار میزبان فینال جام حذفی فوتبال ایران بوده است.

ورزشگاه تختی تا قبل از راه‌اندازی استادیوم غدیر اهواز، بزرگ‌ترین ورزشگاه خوزستان به‌شمار می‌رفت و علاوه بر میزبانی مسابقات خانگی تیم‌های خوزستانی در لیگ‌های تخت جمشید، قدس، آزادگان و لیگ برتر فوتبال ایران، میزبان چندین تیم ملی و باشگاه خارجی، در مسابقات دوستانه و تورنمنت‌های بین‌المللی، بوده است.

ورزشگاه تختی اهواز که در زمان حاضر میزبان مسابقات خانگی تیم استقلال اهواز است، در سال 84 مورد بازسازی قرار گرفت و بیش از 15 هزار صندلی در آن نصب شد تا گنجایش تماشاگر در این ورزشگاه، نسبت به قبل از بازسازی آن، کاهش زیادی پیدا کند.
 
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
خسرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
16
استادیوم پیر تختی قبل از انقلاب میزبان مسابقات تیم نیروی اهواز در لیگ سراسری با نام جام تخت جمشید و مسابقات بین المللی جوانان بود که هر سال با حضور دوتیم ملی جوانان ایران و تیم جوانان خوزستان وچندین تیم بزرگ اروپایی و برزیل برگزار میشد بود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
12
یادش بخیر دهه 70 چه حال و هوایی داشت
فولاد خورشید جنوب
|
United States of America
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
11
ورزشگاه تختی به تعبیری موزه فوتبال خوزستانه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
0
8
رفیق عزیز فوتبال خوزستان سالهای زیادی قدمت داره و نباید به یه ورزشگاه پنجاه ساله بگیم موزه فوتبال خوزستان
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
0
6
ورزشگاه تختی با وجود تاریخ درخشانش ولی واقعا زمین چمن بدی داره و این واسه تیم های خوزستانی که روی زمین بازی میکنه باعث ضررمیشه ‏،امیدوارم مسؤلان به وضعیت ورزشگاه تختی علی الخصوص زمین چمنش رسیدگی کنند در ضمن ورزشگاه غدیر هم زمین چمنش خوب نیست به حال چمن اون ورزشگاه هم باید فکری بشه
نادر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
1
لعنت بر کسانی که بر علیه شاهین اهواز توطئه کردند و نام آنها مشخص و در تاریخ ورزشی خواهد ماند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها