به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

خوزستان اسپورت- ورزش خوزستان در سال 94 تعدادی از یارانش را از دست داد؛ مردانی که در لحظه تحویل این سال در جمع ما بودند ولی اکنون فقط یاد و خاطره آنان باقی مانده است. در ساعات آخر سال 94 یادی می‌کنیم از یارانی که در این سال از بین ما رفتند. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

عبدالرضا سعدی
عبدالرضا سعدی، بازیکن اسبق تیم های جنوب و استقلال اهواز، پس از ماه‌ها تحمل یک بیماری سخت، روز چهاردهم خرداد 94 در بیمارستان گلستان اهواز دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

عبدالرضا سعدی، در ابتدای بهمن 93 به دلیل احساس درد از ناحیه گلو به تهران منتقل و در بیمارستان عرفان بستری شد. پس از انجام چند عمل جراحی و چند ماه شیمی درمانی در تهران، این پیشکسوت فوتبال خوزستان به اهواز انتقال یافت و در ساعات ابتدایی روز چهاردهم خرداد 94 در بیمارستان گلستان این شهر جان به جان آفرین تسلیم کرد.

عبدالرضا سعدی، سال ها با پیراهن شماره 16 تیم های جنوب و استقلال اهواز، به عنوان مدافع راست بازی می‌کرد و در دهه‌های 60 و 70 شمسی از بازیکنان نخبه فوتبال خوزستان به شمار می‌رفت.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

علی هویسی
علی هویسی از عکاسان خبری زبده و فعال خوزستان بامداد روز شنبه سوم مرداد 94 بر اثر سانحه تصادف در جاده باغملک - هفتکل به رحمت ایزدی پیوست.

هویسی عکاس جوان و باآتیه خوزستانی علاوه بر کسب عناوین برتر در جشنواره های مختلف عکاسی، دانشجوی ترم آخر رشته عکاسی دانشکده خبر اهواز بود. آن مرحوم یکی از عکاسان باانگیزه و جوان خوزستان بود که اساتید عکاسی استان آینده درخشانی را برای او پیش بینی کرده بودند.

علی هویسی همچنین در زمینه عکاسی از مسابقات ورزشی فعالیت داشت و تصاویر زیبایی را برای علاقمندان به ورزش تهیه می‌کرد.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

تیمور زبده
تیمور زبده بازیکن سابق تیم های شاهین و استقلال اهواز در دهه های 60 و 70 شمسی و یکی از بازیکنان اصلی تیم منتخب خوزستان در لیگ سراسری قدس، روز هجدهم مرداد 94 بدلیل سکته قلبی در بیمارستان مهر اهواز دار فانی را وداع گفت.

این فوتبالست ارزنده خوزستانی که متولد سال 39 شمسی بود، بواسطه بازی در پست های مختلف، جزو بهترین بازیکنان ایران در دهه 60 به شمار می​رفت ولی بدلیل کم توجهی به بازیکنان شهرستانی در آن دوره، راهی به ترکیب تیم ملی پیدا نکرد.

تصویر فوق مربوط به دیدار دوستانه تیم منتخب خوزستان در برابر تیم ملی فوتبال کره شمالی در اواخر سال 63 شمسی است که در استادیوم تختی اهواز برگزار شد و در اوج جنگ ایران و عراق ورزشگاه لبریز از تماشاگر بود. تیمور زبده (نفر دوم نشسته از سمت چپ) در این عکس دیده می‌شود.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

محمدرضا صفاریان (رضا چاچا)
 محمدرضا صفاریان معروف به رضا چاچا، هوادار قدیمی فوتبال خوزستان که سال ها با حرکات نمایشی در زمین چمن استادیوم تختی اهواز، گرمابخش سکوهای این ورزشگاه می‌شد، روز دوم دی 94 در سن 72 سالگی درگذشت.

وی پس از عارضه‌ای که در قلب او ایجاد شد، در منزل خود درگذشت و برای انجام امور پزشکی به بیمارستان گلستان شهر اهواز منتقل شد.

رضا چاچا که بیش از نیم قرن را در کنار تیم های خوزستانی سپری کرد و در جام جهانی 78 آرژانتین عضو کاروان اعزامی تیم ملی ایران به این مسابقات بود، طی چند سال اخیر با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و در نهایت روز چهارشنبه دوم دی 94 دار فانی را وداع گفت.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

فیصل منابی
فیصل منابی بازیکن اسبق فوتبال خوزستان به دلیل ایست قلبی در روز دوم بهمن 94 در سن 56 سالگی درگذشت.

فیصل منابی، متولد فروردین سال 38 شمسی در حمیدیه، از بازیکنان مطرح فوتبال خوزستان در دهه های 50 و 60 شمسی بود. شادروان منابی همچنین دو تیم فوتبال ارشاد و استقلال حمیدیه را تأسیس کرد که تیم استقلال بعدها توسط برادرش، راهی منابی، اداره شد و هم اکنون در لیگ برتر استان خوزستان با نام آبی پوشان حمیدیه بازی می‌کند.

فیصل منابی ضمن حضور در میادین سبز فوتبال به نویسندگی روی آورد و چند کتاب در زمینه ورزش تألیف کرد.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

کریم بشکار
کریم بشکار بازیکن اسبق فوتبال خوزستان که در جام تخت جمشید با پیراهن تیم رستاخیز خرمشهر بازی می‌کرد، روز سوم بهمن 94 در سن 62 سالگی در بیمارستان رازی اهواز دار فانی را وداع گفت.

کریم بشکار، برادر بزرگ تر مجید بشکار بازیکن اسبق تیم ملی ایران، ابتدا در تیم تاج خرمشهر حضور داشت و سپس به تیم رستاخیز منتقل شد و در آخرین دوره جام تخت جمشید همراه با سایر بازیکنان مطرح خرمشهر برای تیم رستاخیز بازی کرد.

بشکار با شروع جنگ در کنار شهید محمدعلی جهان آرا از اولین مدافعان خرمشهر بود و از جانبازان جنگ به شمار می‌رفت. وی به دلیل انتقال محل کارش به شهرهای شادگان و اهواز، در تیم های مهاجرین خوزستان و ابوذر اهواز هم بازی کرد و تا زمان وفات در اهواز اقامت داشت.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

فاروق فتاحی
فاروق فتاحی، گزارشگر و پیشکسوت فوتبال آبادان، بامداد روز پنجشنبه 15 بهمن 94 بعد از مدت‌ها تحمل درد و رنج ناشی از بیماری، جان به جان آفرین سپرد.

شادروان فتاحی در دهه 30 و 40 شمسی دروازه‌بان تیم‌های شاهین آبادان و شاهین تهران بود و سال 39 همراه با شاهین آبادان فاتح اولین دوره مسابقات باشگاهی فوتبال در ایران شد. فتاحی سپس به مربیگری روی آورد و هدایت چند تیم فوتبال را در آبادان و خرمشهر به عهده گرفت. وی همچنین از سال 48 شمسی به استخدام رادیو و تلویزیون آبادان در آمد و گزارش مسابقات ورزشی را آغاز کرد.

گزارش‌های اجتماعی فاروق فتاحی از مشکلات و کمبودهای شهرهای آبادان و خرمشهر در سال های پس از خاتمه جنگ، با استقبال مخاطبان تلویزیون مواجه شد و او را به یک چهره محبوب رسانه‌ای مبدل ساخت.

فاروق فتاحی 17 خردادماه امسال تحت عمل جراحی باز قلب قرار گرفت و با وجود این‌که عمل موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت اما در دوران نقاهت دچار سکته مغزی شد و سرانجام بامداد روز پنجشنبه 15 بهمن 94 در سن 75 سالگی در تهران، جان به جان آفرین تسلیم کرد.


یادی از درگذشتگان ورزش خوزستان در سال 94

علی‌محمد قربانی
علی‌محمد قربانی رئیس سابق هیئت فوتبال اندیمشک، مؤسس و مدیرعامل باشگاه یادآوران دوکوهه اندیمشک که از مربیان سازنده و خوشنام فوتبال خوزستان محسوب می‌شد، در کشور سوریه به شهادت رسید.

شهید علی‌محمد قربانی که جزو رزمندگان جنگ هشت ساله بود، در سالیان پس از جنگ مشغول خدمت به فوتبال اندیمشک شد و ضمن اینکه مسئولیت هیئت فوتبال این شهرستان را به مدت هشت سال در اختیار داشت، اقدام به راه‌اندازی باشگاه یادآوران دوکوهه اندیمشک کرد.

مدرسه فوتبال باشگاه یادآوران دوکوهه به مدت 5 سال متوالی عنوان مدرسه فوتبال نمونه استان و کشور را کسب کرد و بازیکنانی چون رضا درویشی، یوسف وکیا و علیرضا بیرانوند مراحل ابتدایی فوتبال را زیر نظر شهید قربانی و فرزین مرادی مربی ارزنده فوتبال اندیمشک در این مدرسه فوتبال آموختند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
خسرج
|
United States of America
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
11
تا که بودیم نبو دیم کسی...کشت ما را غم بی هم نفسی ...تا که رفتیم همه یار شدند....خفته ایم همه بیدارشدند،...قدر آن شیشه بدانیم تا که هست ...نه در آن وقت که افتاد شکست....عید همه عزیزان مبارک
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
10
انا لله و انا الیه راجعون
خدا همه رفتگان را بیامرزه
روحشون شاد
سيد سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
10
روحشان شاد شاد وياد وخاطره انها گرامى باد.
الفاتحه مع الصلوات
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
7
توی اولین لحظات سال ‏۹۵‏ أرزو بهترین ها رو برای مردم عزیز خوزستان و همچنین آمرزش گذشتگان از خداوند یگانه خواستارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
1
روحشون شاد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها