به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ April 2024 19
کد خبر: ۱۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

تشریح عملکرد هیئت فوتبال خوزستان در سال 94

تشریح عملکرد هیئت فوتبال خوزستان در سال 94

خوزستان اسپورت- رییس هیات فوتبال خوزستان به تشریح عملکرد این هیات در سال 94 پرداخت.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، عبدالکاظم طالقانی در مجمع سالانه هیات فوتبال استان که امروز (سه‌شنبه) در محل ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد با تبریک سال جدید، به ارائه گزارش عملکرد یک ساله این هیات پرداخت و گفت: در سالی که گذشت در شهرستان‌ها و مرکز استان بسیار فعال و پرکار بودیم. البته مشکلات مالی که گریبان‌گیر کل کشور بود در ورزش نیز وجود داشت و ورزش هم مستثنی از این موضوع نبود ولی با این وجود، فعالیت‌های چشم‌گیری در شهرستان‌ها و مرکز استان داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مسابقات استانی که اساس کار هیات‌ها است، در رده‌های سنی مختلف مسابقاتی را برگزار کردیم که البته در بخشی از رده‌ها، مسابقات تا اوایل سال آینده ادامه دارد.

رییس هیات فوتبال خوزستان در ادامه بیان کرد: تعداد تیم‌های بزرگسالان شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال استان 14 تیم بود که در نهایت نیز تیم‌های پرسپولیس شوش، استقلال رامهرمز و استقلال خرمشهر به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند. همچنین تعداد تیم‌های دسته یک استان در همین رده سنی 14 تیم است که تا به امروز 90 بازی انجام شده است. تعداد تیم‌های حاضر در لیگ دسته دو استان هم 15 تیم است که تاکنون 56 بازی انجام شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: مسابقات لیگ برتر امید استان نیز با حضور هفت تیم به پایان رسید که در نهایت نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان و شهباز اهواز به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. همچنین لیگ برتر جوانان، لیگ یک جوانان و لیگ نوجوانان و نونهالان در حال برگزاری هستند که مسابقات آن‌ها هنوز به پایان نرسیده است. در کل ماحصل این مسابقات استانی، حضور چهار هزار و 788 بازیکن بوده است که جا دارد از تمام دست‌اندرکاران و همکارانم که در شهرستان‌ها به ما کمک کردند، تشکر کنم چرا که توانستیم مسابقات قابل قبولی را برگزار کنیم.

طالقانی با اشاره به فعالیت در بخش بانوان نیز گفت: در لیگ فوتسال بزرگسالان استان 12 تیم حضور داشتند که در پایان توپ و تور اندیمشک، تربیت بدنی ایذه و هیات فوتبال دزفول به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. همچنین ما مسابقات فوتسال جوانان و فستیوال فوتبال چمنی را هم برگزار کردیم.

وی بیان کرد: تیم‌های استان در لیگ‌های مختلف فوتسال بانوان کشور نیز حضور دارند و برای اولین بار نیز یک تیم چمنی برای مسابقات کشوری معرفی کردیم.

رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: در سالی که گذشت واحد آموزش ما نیز بسیار قوی و پرکار فعالیت داشت و در این راستا توانستیم کلاس‌هایی از جمله هفت کلاس مقدماتی C آسیا، کلاس فوتسال سطح یک آسیا، کلاس سطح یک فوتسال ایران، کلاس سطح یک دروازه‌بانی ایران و همچنین چهار کلاس C فوتبال آسیا و چندین کلاس دانش‌افزایی فوتسال و فوتبال و یک کلاس مدارس فوتبال را در استان برگزار کنیم.

طالقانی خاطرنشان‌کرد: خوزستان قطبی است که می‌تواند مسابقات کشوری را برگزار کند و باعث شور و شعف در این مسابقات شود. ما در این راستا 285 بازی را در لیگ‌های مختلف کشوری در استان میزبانی کردیم.

وی در ادامه به فعالیت در بخش فوتسال استان اشاره و عنوان کرد: در بخش فوتسال در رده‌های لیگ برتر، لیگ یک، لیگ امید، لیگ جوانان و لیگ نوجوانان نیز تیم داشتیم و ماحصل این مسابقات این شد که تنها استانی در کشور هستیم که در تمام رده‌های فوتسال کشوری، چهار تیم داریم و این در حالی است که هر استان می‌تواند در هر رده فقط یک تیم را معرفی کند.

رییس هیات فوتبال خوزستان بیان کرد: با تمام سختی‌ها و فشارهایی که متحمل شدیم، توانستیم مسابقات را با همت تمام همکاران و اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرستان‌ها به انجام برسانیم و ان‌شاالله با برنامه‌های جدید بتوانیم روح جدیدی در زمینه برگزاری مسابقات و معرفی بازیکنان به فوتبال استان، بدهیم.

وی افزود: از روسای هیات‌های شهرستان‌ها می‌خواهم که فعالیت خود را برای سال آینده دوچندان کنند، چرا که انتظار کشور، فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان در بخش فوتبال این است که فعال‌تر کار شود.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها