به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
جدال قعر‌نشینان در اهواز؛

پیش‌بازی استقلال اهواز – راه‌آهن تهران

پیش‌بازی استقلال اهواز – راه‌آهن تهران

افشین احمدی
خوزستان‌‌ اسپورت- استقلال اهواز و راه‌آهن تهران، دیدار بین قعر‌نشینان لیگ‌برتر را در اهواز برگزار می‌کنند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال اهواز و راه‌آهن تهران عصر جمعه در دیداری از هفته بیست‌و‌سوم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف هم می‌روند تا دوازدهمین رویارویی خود در تاریخ این رقابت‌ها را برگزار کنند.

شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده که تا‌کنون تنها یک برد به دست آورده‌اند، امیدوارند دومین پیروزی خانگی در فصل‌جاری را کسب کرده و ضمن دو رقمی کردن امتیازات خود، انتقام شکست سنگین دور رفت را نیز از راه‌آهن بگیرند.

دیدار رفت در تهران
استقلال اهواز و راه‌آهن تهران عصر جمعه 24 مهر‌ماه در هشتمین هفته از مسابقات، در ورزشگاه شهر قدس به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی پرگل پنج بر صفر میزبان خاتمه یافت. این نتیجه باعث برکناری سرمربی تیم استقلال اهواز توسط مالک باشگاه شد و بختیاری‌زاده جای خود را برای چند هفته به علی حنطه داد.

سیاوش بختیاری‌زاده در‌خصوص این دیدار گفت: باید از تحت‌تأثیر قرار گرفتن بازیکنانم به‌خاطر عمل‌کرد خوب بازیکنان راه‌آهن، انتقاد ‌کنم چرا که روی یک اشتباه فردی گل خوردیم و شیرازه تیم از هم پاشید. وی هم‌چنین اظهار داشت: نمی‌دانم چه بلایی سر ما آورده‌اند و فکر می‌کنم صدای مظلومیت استقلال با این همه مشکلات و با این نتیجه، بهتر به گوش مسئولین تیم خواهد رسید.

مهدی تارتار هم در این زمینه گفت: از عمل‌کرد بازیکنانم و از نتیجه به‌دست‌آمده، رضایت کامل دارم و باید این روند را در بازی‌های آینده حفظ کنیم. وی افزود: امروز همه شاهد تاکتیک‌پذیری راه‌آهن بودند؛ از این موضوع خوشحالم و باید این روند را ادامه دهیم.

راه‌آهن تهران: محمدعلی رمضانیان، احمد مهدی‌زاده، میلاد ابطحی، ابراهیم کریمی، سباستین استرندوال، میلاد محمدی (77- حسین کریمی)، حمیدرضا دیوسالار، مهرداد محمدی (88- حمید علی‌عسکر)، حسین خیری، امین منوچهری (71- سیامک کوه‌نورد)، بهادر عبدی
سرمربی: مهدی تارتار

استقلال اهواز: پرویز کریمی، مبین میردورقی (46- فرزاد آشوبی)، محمداسماعیل نظری، سعید سالارزاده، طالب ریکانی، عادل کلاه‌کج، حسین بهرامی، علی بیگدلی (65- حمزه خضیراوی)، مرتضی منصوری، محسن حمیدی، رضا بهمئی (83- میلاد پاک‌پرور)
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

آخرین نتایج
هر دو تیم در هفته بیست‌ودوم، مغلوب حریفان خود شدند. استقلال اهواز در تبریز برابر گسترش‌فولاد شکست سنگین 4 بر صفر را پذیرا شد و راه‌آهن هم شکست خانگی یک بر صفر در مقابل استقلال تهران را تجربه کرد.

جایگاه دو تیم
استقلال اهواز با 9 امتیاز، در رده شانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و راه‌آهن تهران نیز با 18 امتیاز، تنها یک پله بالاتر از استقلال اهواز یعنی در رده پانزدهم است. بدین‌ترتیب، این دیدار جدالی بین دو قعر‌نشین حاضر در مسابقات می‌باشد.

دویست‌و‌شصت‌و‌هفتمین بازی
دیدار با راه‌آهن، دویست‌و‌شصت‌وهفتمین بازی استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر خواهد بود. آبی‌پوشان در دیدارهای قبلی به 79 پیروزی، 77 مساوی و 110 باخت دست یافته و رتبه 16 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات از آن خود کرده‌اند.

صد‌وسی‌وچهارمین دیدار خانگی
بازی مقابل راه‌آهن، صد‌وسی‌وچهارمین دیدار خانگی استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر است. آبی‌پوشان اهوازی در دیدارهای قبلی به 52 پیروزی، 40 مساوی و 41 باخت دست یافته‌اند.

استقلال و بدترین آمار دفاعی
استقلال اهواز با 42 گل خورده، بیشترین میزان گل‌خورده در بین تیم‌های حاضر در رقابت‌های فصل‌جاری را دارد. راه‌آهن تهران نیز تاکنون 24 گل از حریفان دریافت کرده است.

سه سرمربی در دو بازی
سیاوش بختیاری‌زاده که در بازی رفت در تهران هدایت استقلال اهواز را بر‌عهده داشت، در دیدار برگشت هم این وظیفه را برعهده دارد. این در حالی است که مهدی تارتار که در دیدار رفت به عنوان سرمربی راه‌آهن فعالیت می‌کرد، جای خود را به یوانیس توپالیدیس داده و این مربی یونانی 53 ساله، هدایت راه‌آهن در بازی برگشت را بر‌عهده خواهد داشت.

چهار دروازه‌بان در دو بازی
در حالی که پرویز کریمی و محمد‌علی رمضانیان در بازی رفت در تهران در چارچوب دروازه دو تیم ایستادند، این وظیفه در دیدار برگشت در اهواز، به احتمال فراوان بر‌عهده لوییز فرناندو و محسن فروزان خواهد بود.

فرناندو و فروزان در فکر کلین‌شیت
لوییز فرناندو، دروازه‌بان برزیلی استقلال اهواز، در فصل‌جاری موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم خود نشده و امیدوار است نخستین کلین‌شیت خود را ثبت کند. در سوی مقابل، محسن فروزان دروازه‌بان راه‌آهن تا‌کنون 6 کلین‌شیت، البته در دو تیم مختلف راه‌آهن و سیاه‌جامگان، داشته است.

غایبان دو تیم
دو تیم، بازیکن محروم ندارند اما مهدی اسلامی تنها بازیکن آسیب‌دیده استقلال اهواز است و باید دید به دیدار برابر راه‌آهن می‌رسد یا خیر.

شش بازیکن خارجی
استقلال اهواز دارای 3 بازیکن خارجی به اسامی لوییز فرناندو، سندی ساهمان و پدرام اردلانی است. راه‌آهن تهران هم 3 بازیکن خارجی به نام‌های ایگور ننزیچ، سباستین استرندوال و آتوس سولومو دارد.

کادر داوری
رضا عادل داور این بازی است و فرزاد بهرامی و حسین رحیمی‌پور نیز کمک‌های وی هستند. داور چهارم این دیدار، هادی حاج‌عباسی است و ناظر داوری هم سعید بطحایی می‌باشد.

یازده رویارویی قبلی
استقلال اهواز و راه‌آهن تا‌کنون 11 بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر، رودرروی هم‌ قرار گرفته‌اند.

آبی‌پوشان اهوازی تا‌به‌حال 3 پیروزی مقابل راه‌‌آهن داشته و 4 بار هم با این تیم مساوی کرده‌اند؛ ضمن‌اینکه در 4 بازی نیز تن به شکست داده‌اند. آن‌ها 17 بار دروازه راه‌آهنی‌ها را گشوده‌اند و در مقابل، 23 مرتبه هم دروازه خود را باز‌شده دیده‌اند.

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها