به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 20
کد خبر: ۱۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

وقایع اتفاقیه تراکتورسازی – فولاد خوزستان

وقایع اتفاقیه تراکتورسازی – فولاد خوزستان
افشین احمدی

خوزستان‌‌‌ اسپورت- جدال دو تیم سرخ‌پوش حاضر در لیگ‌برتر پانزدهم، به سود تیم تبریزی خاتمه یافت.

به گزارش خوزستان‌‌ اسپورت، تیم‌های تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان عصر پنج‌شنبه در دیداری از هفته بیست‌و‌سوم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور و در شانزدهمین رویارویی خود در تاریخ این رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه پرگل 3 بر 2 به سود تراکتورسازی به پایان رسید.

این دیدار در حالی برگزار شد که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تراکتورسازی تبریز را به انجام یک مسابقه بدون حضور تماشاگران محکوم کرده بود و این محرومیت، در دیدار این تیم مقابل فولاد خوزستان اعمال شد اما متاسفانه تیم فولاد نتوانست از این موقعیت مناسب برای کسب هفتمین برد تاریخ خود در برابر تراکتورسازان استفاده کند.

شکست در شانزدهمین رویارویی
فولاد و تراکتورسازی تا‌کنون 16 بار (8 بار در اهواز و 8 بار در تبریز) با هم روبرو شده‌اند که در 6 بازی برتری با فولاد بوده، در پنج دیدار نتیجه مساوی عاید شده و در 5 بازی نیز تراکتورسازی برنده بوده است. فولادی‌ها 25 بار دروازه تراکتورسازی را روی پاشنه چرخانده‌اند و در مقابل، 22 مرتبه هم دروازه خود را باز‌شده دیده‌اند.

چهارصد و بیست و یکمین دیدار
آمار دیدار‌های فولاد خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل تراکتورسازی به 421 ‌بازی رسید. فولادی‌ها در این بازی‌ها به 166 پیروزی، 136 مساوی و 119 باخت دست یافته‌اند.

دویست و یازدهمین بازی خارج‌از‌خانه
با برگزاری دیدار مقابل تراکتورسازی، جمع دیدارهای خارج‌از‌خانه فولاد در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر، به 211 بازی ‌‌رسید. فولاد‌مردان خوزستان در این بازی‌ها به 106 پیروزی، 59 تساوی و 46 شکست دست پیدا کرده‌اند.

سه سرمربی متفاوت
دراگان اسکوچیچ که در دیدار رفت هدایت فولاد خوزستان را بر‌عهده داشت، در بازی برگشت هم سرمربی این تیم است؛ این در حالی است که هدایت تراکتورسازی در دیدار رفت، بر‌عهده تونی اولیویرا و در بازی برگشت، بر‌عهده امیر قلعه‌نویی بوده است.

دوازده بازیکن رفت‌و‌برگشتی
علیرضا سلیمی، امید خالدی، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات و مهدی بدرلو، پنج بازیکن فولاد هستند که در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت برابر تراکتورسازی به میدان رفتند.

محمدرضا اخباری، سعید آقایی، کارلوس کاردوسو، محمد ایرانپوریان، بختیار رحمانی، سروش رفیعی و علی حمودی هم هفت بازیکن تراکتور بودند که در هر دو دیدار رفت‌و‌برگشت مقابل فولاد حضور داشتند.

حضور هفت بازیکن دوطرفه
بختیار رحمانی، سروش رفیعی، علی حمودی، فرزاد حاتمی، آلویس نونگ و ایوب کلانتری، شش بازیکن فعلی تراکتورسازی هستند که پیش از این در فولاد خوزستان هم عضویت داشته‌اند. مهرداد بایرامی، احمد عبدالله‌زاده و مهرداد طهماسبی هم سه بازیکن فعلی فولاد هستند که پیش از این در تراکتورسازی حضور داشته‌اند. از این جمع، هفت بازیکن در دیدار برگشت فولاد با تراکتور به میدان رفتند و مهرداد طهماسبی و آلویس نونگ، دیدار تیم‌های سابق و فعلی خود را از روی نیمکت به تماشا نشستند!

تنها دو خارجی در زمین
لئونارد مساریچ، ماتیاس چاگو و دورگ کوئه‌ماها، سه بازیکن خارجی فولاد خوزستان و آلویس نونگ، آگوستو سزار و کارلوس کاردوسو، سه بازیکن خارجی تراکتورسازی تبریز در فصل‌جاری هستند. از این جمع، تنها کوئه‌ماها و کاردوسو فرصت حضور در این بازی را پیدا کردند و 4 بازیکن دیگر بنا به دلایل مختلف نتوانستند به میدان بروند.

تنها خوزستانی تراکتور
علی حمودی، تنها بازیکن خوزستانی تیم تراکتورسازی در فصل‌جاری است. او در هر دو دیدار رفت‌و‌برگشت برابر فولاد خوزستان، به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد.

بایرامی و کوئه‌ماها در حسرت
مهرداد بایرامی و دورگ کوئه‌ماها که در زمان نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل به فولاد خوزستان پیوستند تا مشکل گل‌زنی این تیم را حل کنند، تا‌کنون موفق به گشودن دروازه حریفان نشده‌اند و باید دید عمل‌کرد آن‌ها در آینده چگونه خواهد بود.

گل‌زنی فولادی سابق
ایوب کلانتری، هافبک سابق فولاد خوزستان، نخستین گل این بازی را وارد دروازه تیم سابق خود، فولاد خوزستان کرد. کلانتری در نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل، از تیم گسترش‌فولاد تبریز به تراکتورسازی آمده است.

انصاری؛ پنالتی زن اول فولاد
ساسان انصاری که در دیدار با پدیده خراسان در اهواز زننده تک‌گل فولاد از روی نقطه پنالتی بود، در دیدار با تراکتورسازی هم 2 پنالتی خود را گل کرد تا چهارمین و پنجمین گل خود در این فصل را نیز از روی نقطه پنالتی زده باشد. 2 گل دیگر انصاری نیز در برابر سپاهان اصفهان و صبا قم به ثمر رسیده است.

تقدیم گل به مرحوم دارستانی
ساسان انصاری گل‌های خود در این بازی را به مرحوم دارستانی، مربی بدن‌ساز سابق فولاد خوزستان، تقدیم کرد. او در زیر پیراهن ورزشی خود، پیراهن دیگری با نوشته‌ای حاکی از این موضوع پوشیده بود.

عبدالله‌زاده با دو پیراهن مختلف
احمد عبدالله‌زاده که در بازی رفت در تبریز با پیراهن تراکتورسازی مقابل فولاد به میدان رفته بود، در دیدار برگشت نیز با پیراهن فولاد به مصاف تیم نیم‌فصل اول خود رفت.

کلین‌شیت بی کلین‌شیت!
علیرضا سلیمی و محمدرضا اخباری که تا پیش از این به ترتیب در 5 و 10 بازی کلین‌شیت کرده بودند، در این بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم‌های خود نشدند و در همان اعداد قبلی باقی ماندند.

اخراج سرمربی و مربی فولاد
دراگان اسکوچیچ و کورش بختیاری‌زاده، سرمربی و مربی فولاد خوزستان، به دنبال اعتراض به قضاوت داور مسابقه از زمین بازی اخراج شدند و بدین‌ترتیب، در بازی آینده فولاد در برابر صبا قم غایب خواهند بود.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
فولاد خورشید جنوب
|
United Kingdom
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
6
دیگه همینمون مونده بود که تراکتور ما رو دبل کنه
اسکو تمام امار و رکودهای فولاد رو منفی کرد
این بابا در حد تدارکات فولاد هم نیست
امیدوارم اخر فصل از شرش خلاص بشیم
ایمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
1
1
واقعا عبدالله زاده و مطلق زاده در غیاب چاگو و فشنگچی خوب داشتند کار میکردند مخصوصا بایرامی که با دوندگی و برس از خط حمله به هافبکهای فولاد کمک کرده بود و این مربی نا کارامد باز هم نا بجا تصمیم گرفت و با تعویض های اشتباهش تیم به باد داد اخه شریفات مصدوم و جهان کهن بی تجربه و نا اماده و بدر لو افت کرده چرا به بازی امدن واقعا که از همان اول این مربی بازیکن شناس نبود و بعد از رد کردن فولاد نوینیها باید میرفت شک نکنید فولاد سقوط میکنه اگر با تعویض مربی به تیم شوک ندند
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها