به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

نگاهی به عمل‌کرد 32 دروازه‌بان لیگ‌ برتری

نگاهی به عمل‌کرد 32 دروازه‌بان لیگ‌برتری

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- تیم‌های لیگ‌برتری فوتبال کشور، از 32 دروازه‌بان در طول فصل‌جاری استفاده کرده‌اند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، مسابقات لیگ‌برتر هفته بیست‌و‌دوم خود را پشت سر گذاشت و کم‌کم به روزهای حساس و سرنوشت‌ساز خود نزدیک می‌شود و تنها هشت هفته به پایان مسابقات باقی مانده است.

نگاهی به عمل‌کرد تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر پانزدهم نشان‌گر‌ آن است که 16 تیم حاضر در مسابقات، در مجموع از 32 دروازه‌بان داخلی و خارجی استفاده کرده‌اند که میانگین دو دروازه‌بان برای هر تیم را نشان می‌دهد.

این بررسی‌ حاکی از آن است که 3 تیم همواره از یک دروازه‌بان استفاده کرده‌اند، 9 تیم از دو دروازه‌بان بهره برده‌اند و 4 تیم هم سه دروازه‌بان را مورد استفاده قرار داده‌اند.

استفاده از یک دروازه‌بان
استقلال خوزستان، تراکتورسازی تبریز و صبا قم سه تیمی هستند که در 22 هفته سپری شده از لیگ پانزدهم، از تنها یک دروازه‌بان استفاده کرده‌اند. فرناندو خسوس، محمد‌رضا اخباری و حامد لک سه دروازه‌بانی هستند که در تمام دیدارهای این فصل به میدان رفته و عمل‌کرد مناسبی هم از خود به نمایش گذاشته‌اند.

استفاده از دو دروازه‌بان
استقلال، سایپا و نفت تهران، پدیده خراسان، ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان، گسترش‌فولاد تبریز و ملوان انزلی، 9 تیمی هستند که از دو دروازه‌بان در چارچوب دروازه استفاده کرده‌اند.

استقلال تهران از سید‌مهدی رحمتی و وحید طالب‌لو، سایپا تهران از حامد فلاح‌زاده و راتکو دویکوویچ و نفت تهران از علیرضا بیرانوند و وحید شیخ‌ویسی استفاده کرده‌اند.

رحمان احمدی و شهاب گردان دو دروازه‌بان سپاهان و محمد‌رشید مظاهری و محمد‌باقر صادقی نیز دو دروازه‌بان ذوب‌آهن بوده‌اند تا هر دو تیم اصفهانی از دو دروازه‌بان استفاده کرده باشند.

پدیده خراسان هم مجتبی روشن‌گر و علیرضا حیدری را درون چارچوب دروازه گذاشته و فولاد خوزستان هم از علیرضا سلیمی و مهرداد بشاگردی استفاده کرده است.

گئورگ گئورگیف و داود نوشی‌صوفیانی هم دو دروازه‌بان گسترش‌فولاد تبریز هستند و سرگئی پاشنکو و سید‌حسین حسینی هم برای ملوان انزلی دروازه‌بانی کرده‌اند.

استفاده از سه دروازه‌بان
استقلال اهواز، پرسپولیس تهران، راه‌آهن تهران و سیاه‌جامگان خراسان، 4 تیمی هستند که در طول فصل، از سه دروازه‌بان در مسابقات خود استفاده کرده‌اند.

پرویز کریمی، احسان مرادیان و لوییز فرناندو سه دروازه‌بان استقلال اهواز و سوشا مکانی، ایمان صادقی و الکساندر لوبانف هم سه دروازه‌بان پرسپولیس تهران بوده‌اند.

ایگور ننزیچ، محمد‌علی رمضانیان و محسن فروزان سه دروازه‌بانی بوده‌اند که از دروازه راه‌آهن تهران محافظت کرده‌اند و محمد‌حسن عین‌افشار، محمد ناصری و محسن فروزان هم سه دروازه‌بان سیاه‌جامگان خراسان بوده‌اند.

نگاهی به عمل‌کرد 32 دروازه‌بان لیگ‌ برتری

یک ایرانی و یک برزیلی در صدر
فرناندو خسوس، دروازه‌بان برزیلی استقلال خوزستان، و محمد‌رشید مظاهری، دروازه‌بان ذوب‌آهن اصفهان، دروازه تیم خود را در 12 هفته از مسابقات بسته نگه داشته‌اند تا رکورد بیشترین تعداد کلین‌شیت‌های فصل‌جاری را به خود اختصاص دهند.

محمد‌رضا اخباری، دروازه‌بان تراکتورسازی تبریز، با 10 کلین‌شیت در تعقیب این دو است و سید‌مهدی رحمتی و حامد لک نیز با 8 کلین‌شیت، در رده بعدی قرار دارند.

دروازه‌بانان بدون کلین‌شیت
لوییز فرناندو و احسان مرادیان (استقلال اهواز)، وحید طالب‌لو (استقلال تهران)، مهرداد بشاگردی (فولاد خوزستان) و محمد‌باقر صادقی پنج دروازه‌بانی هستند که هیچ‌گاه در فصل‌جاری موفق به کلین‌شیت نشده‌اند.

هفت دروازه‌بان خارجی
هفت نفر از 32 دروازه‌بانی که در این فصل به میدان رفته‌اند، خارجی هستند. فرناندو خسوس و لوییز فرناندو (برزیل)، گئورگ گئورگیف (بلغارستان)، سرگئی پاشنکو (مولداوی)، الکساندر لوبانف (ازبکستان)، ایگور ننزیچ (اسلوونی) و راتکو دویکوویچ (بوسنی‌و‌هرزگویین) هفت دروازه‌بان خارجی هستند که در لیگ پانزدهم به میدان رفته‌اند.

دروازه‌بانان دو تیمه
محسن فروزان تنها دروازه‌بانی است که در فصل‌جاری درون دروازه دو تیم ایستاده است. فروزان در نیم‌فصل اول در تیم سیاه‌جامگان خراسان عضویت داشت اما در نیم‌فصل دوم، به تیم راه‌آهن تهران پیوست. او 10 بازی برای سیاه‌جامگان و 5 بازی برای راه‌آهن انجام داده و در 6 بازی هم کلین‌شیت کرده است.

نگاهی به عمل‌کرد 32 دروازه‌بان لیگ‌ برتری

بیشترین حضور در میدان
فرناندو خسوس (استقلال خوزستان)، محمد‌رضا اخباری (تراکتورسازی تبریز) و حامد لک (صبا قم)، سه دروازه‌بانی هستند که در تمام 22 بازی فصل‌جاری درون چارچوب دروازه ایستاده‌اند.

پس از این سه نفر، علیرضا سلیمی (فولاد خوزستان) و محمد‌رشید مظاهری (ذوب آهن‌اصفهان) قرار دارند که تنها یک بازی را از دست داده اما در 21 بازی دیگر، از دروازه تیم خود محافظت کرده‌اند.

کم‌ترین حضور در میدان
محمد‌باقر صادقی (ذوب‌آهن اصفهان)، احسان مرادیان (استقلال اهواز) و مهرداد بشاگردی (فولاد خوزستان)، سه دروازه‌بانی هستند که تنها در یک بازی فصل‌جاری به میدان رفته‌اند و در سایر دیدارها فرصت بازی پیدا نکرده‌اند.

وحید طالب‌لو (استقلال تهران)، محمد‌علی رمضانیان (راه‌آهن تهران) و علیرضا حیدری (پدیده خراسان) هم فقط 3 بار از دروازه تیم خود محافظت کرده‌اند و از نظر میزان حضور، در رده بعدی پس از سه دروازه‌بان بالا قرار می‌گیرند.

نگاهی به عمل‌کرد 32 دروازه‌بان لیگ‌ برتری

بیشترین گل‌خورده
پرویز کریمی، دروازه‌بان استقلال اهواز، در 13 بازی که در فصل‌جاری برای تیم خود به میدان رفت، 26 گل از حریفان دریافت کرد تا عنوان بیشترین گل دریافتی به وی تعلق بگیرد.

علیرضا سلیمی، دروازه‌بان فولاد خوزستان، هم تا‌کنون 24 گل دریافت کرده و در ردیف بعدی قرار می‌گیرد. البته این تعداد گل، در 21 بازی وارد دروازه او شده است.

مجتبی روشن‌گر (پدیده خراسان) و ایگور ننزیچ (راه‌آهن تهران) هم به ترتیب 22 و 21 گل از حریفان دریافت کرده‌اند و از نظر تعداد گل دریافتی، در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

برچسب ها: لیگ برتر
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها