به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۱۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

استقلال اهواز در آستانه ثبت رکورد منفی

استقلال اهواز در آستانه ثبت رکورد منفی

خوزستان اسپورت- استقلال اهواز در آستانه ثبت یک رکورد منفی در لیگ برتر قرار دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نود، تیم استقلال اهواز با باخت روز گذشته اش برابر گسترش فولاد یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد.

استقلال اهواز تیمی است که با خرید امتیاز تیم فولاد نوین لیگ برتری شد و قبل از شروع لیگ هم یکی از نامزدهای اصلی سقوط به شمار می رفت. هرچند که این تیم در دو، سه هفته اول نتایج قابل قبولی گرفت اما از میانه های نیم فصل وارد منطقه خطر شد و کم کم به انتهای جدول منگنه شد.

استقلال با تنها ۹ امتیاز تیم شانزدهم جدول است فاصله این تیم با تیم پانزدهم ۹ امتیاز و با منطقه امن ۱۲ امتیاز است. این تیم بیست هفته است پیروز نشده و داراری بدترین آمار در خط دفاع و خط حمله است. تمامی این آمار نشان می دهد که استقلال اهواز شانس کمی برای بقا دارد و تنها یک معجزه می تواند این تیم را نجات دهد.

اگر قرار باشد استقلال اهواز به همین روند ادامه دهد برای سقوط منتظر هفته آخر نخواهد بود و چند هفته مانده به پایان لیگ با لیگ برتر وداع می کند، مگر اینکه جوانان اهوازی کاری کنند کارستان.

استقلال اهواز همچنین این خطر را احساس می کند که بدترین آمار تاریخ لیگ برتر را ثبت کند، چرا که تا به امروز در تاریخ لیگ برتر هیچ تیمی کمتر از ۱۵ امتیاز کسب نکرده است. تراکتورسازی که در دوره اول لیگ ۱۵ امتیاز کسب کرد، لیگ ۱۴ تیمی بود و در ۲۶ بازی ۱۵ امتیاز گرفت.

در ۱۴ دوره گذشته لیگ برتر فوتبال تیم های انتهای جدول عبارت بودند از؛

* دوره اول: تراکتورسازی ۱۵ امتیاز
* دوره دوم: ملوان ۲۶ امتیاز
* دوره سوم: شموشک نوشهر ۲۰ امتیاز
* دوره چهارم: پگاه گیلان ۱۹ امتیاز
* دوره پنجم: شهید قندی یزد ۱۹ امتیاز
* دوره ششم: راه آهن: ۲۰ امتیاز
* دوره هفتم: شیرین فراز کرمانشاه ۲۱ امتیاز
* دوره هشتم: برق شیراز ۲۴ امتیاز
* دوره نهم: استقلال اهواز ۳۰ امتیاز
* دوره دهم: استیل آذین ۲۸ امتیاز
* دور یازدهم: مس سرچشمه ۲۴ امتیاز
* دور دوازدهم: گهر دورود ۱۹ امتیاز
* دوره سیزدهم: مس کرمان ۲۲ امتیاز
* دوره چهاردهم: نفت مسجدسلیمان ۲۲ امتیاز

البته باید این نکته را درنظر گرفت که در سه دوره اول لیگ برتر ۱۴ تیمی بود، در سه دوره بعد ۱۶ تیمی، لیگ برتر از دوره های ۸ تا ۱۲ با ۱۸ دوره برگزار شد و در دو دوره گذشته دوباره ۱۶ تیمی شد.

با حساب تعداد بازی ها، باید گهر دورود را بدترین تیم تاریخ لیگ دانست که در ۳۴ بازی ۱۹ امتیاز کسب کرد، یعنی میانگین ۰.۵۵ در هر بازی.

استقلال اهوا تا این هفته از هر بازی ۰.۴ امتیاز گرفته، آماری بدتر از گهر و اگر به این روند ادامه دهد، قطعا از نظر آماری بدترین تیم تاریخ لیگ برتر می شود و از لحاظ کسب امتیاز حتی از تراکتورسازی لیگ اول که در ۲۶ بازی ۱۵ امتیاز گرفته بود هم کمتر امتیاز می گیرد.

از نظر گل خوردن هم استقلال اهواز شرایط نامطلوبی دارد. این تیم در ۲۲ بازی ۴۲ گل خورده اگر همین روند را ادامه دهد در لیگ ۱۶ تیمی ایران به بدترین آمار می رسد. در ادواری که لیگ ۱۶ تیمی بوده، هیچ گاه یک تیم بیش از ۴۹ گل نخورده است، شموشک نوشهر در لیگ چهارم ۴۹ گل خورد.

با این حال رکورددار بیشترین گل خورده در تاریخ لیگ برتر متعلق به پیکان در لیگ دوازدهم است که در لیگ ۱۸ تیمی در ۳۴ بازی ۶۶ گل دریافت کرد. استقلال اهواز به احتمال فراوان به رکورد شموشک می رسد اما بعید است در ۸ بازی باقیمانده ۲۵ گل بخورد و رکورد پیکان را بشکند.

فراموش نکنیم اگر بازی دیروز مقابل گسترش را کنار بگذاریم استقلال اهواز در دور برگشت تیم بهتری نسبت به دور رفت نشان داده بود و خیلی هم کم گل می خورد.

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها