به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 25
کد خبر: ۱۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
حسرت بیست هفته‌ای استقلال؛

وقایع اتفاقیه گسترش‌فولاد – استقلال اهواز

وقایع اتفاقیه گسترش‌فولاد – استقلال اهواز

افشین احمدی
خوزستان‌‌ اسپورت- دیدار تیم‌های استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز با برتری قاطع میزبان خاتمه یافت.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم‌های استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز عصر شنبه در دیداری از هفته بیست‌و‌دوم پانزدهمین دوره مسابقات لیگ‌برتر کشور به مصاف هم رفتند و دومین رویارویی خود در تاریخ این رقابت‌ها را برگزار کردند.

آبی‌پوشان اهوازی که در بازی رفت در اهواز، شکست 2 بر صفر را پذیرا شده بودند، در بازی برگشت در تبریز هم باخت 4 بر صفر را تجربه کردند تا در مجموع دو بازی، 6 گل از حریف دریافت کرده و هیچ امتیازی هم دشت نکنند.

جایگاه دو تیم
استقلال اهواز با 9 امتیاز، در همان رده شانزدهم جدول باقی ماند و گسترش‌فولاد تبریز هم با کسب سه امتیاز این بازی، جمع امتیازات خود را به 31 رساند و در مکان هفتم جدول قرار گرفت.

دویست‌و‌شصت‌و‌ششمین دیدار
دیدار با گسترش‌فولاد، دویست‌و‌شصت‌وششمین بازی استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان در این تعداد مسابقه به 79 پیروزی، 77 مساوی و 110 باخت دست یافته و رتبه 16 را در بین 35 تیم حاضر در مسابقات در اختیار دارند.

صد‌وسی‌وسومین بازی خارج‌از‌خانه
بازی مقابل گسترش‌فولاد، صد‌وسی‌وسومین دیدار خارج‌از‌خانه استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر بود. آبی‌پوشان اهوازی تا‌کنون به 27 پیروزی، 37 مساوی و 69 باخت در مسابقات خارج‌از‌خانه دست یافته‌اند.

پر‌گل‌ترین بازی هفته
با به ثمر رسیدن 4 گل، عنوان پر‌گل‌ترین بازی هفته به این دیدار رسید. البته سه مسابقه دیگر این هفته قرار است عصر فردا انجام شود و باید دید که چه نتایجی در آن‌ها رقم خواهد خورد.

انتظار بیست‌ هفته‌ای
آبی‌پوشان اهوازی در هفته دوم صاحب اولین پیروزی خود در لیگ پانزدهم شدند اما از آن به بعد 20 هفته را بدون برد سپری کرده‌اند. هواداران استقلال اکنون مدت‌هاست در انتظار پیروزی شماره 80 آبی‌پوشان در تاریخ لیگ‌برتر هستند.

در حسرت پیروزی خارج‌از‌خانه  
تیم استقلال اهواز که در فصل‌جاری هیچ‌گاه در زمین حریفان پیروز نشده و تنها به 3 تساوی رسیده است، در دیدار با گسترش‌فولاد تبریز هم موفق به شکستن این طلسم نشد و هشتمین باخت خارج‌از‌خانه خود را تجربه کرد.

استقلال و بدترین خط دفاعی
استقلال اهواز با 42 گل خورده، بیشترین میزان گل‌خورده در بین شانزده تیم حاضر در لیگ‌برتر پانزدهم را دارد.

سرمربیان مشابه
سیاوش بختیاری‌زاده و فراز کمالوند در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت، هدایت تیم‌های استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز را برعهده داشتند و برای دومین بار در فصل‌جاری رو‌در‌روی هم قرار گرفتند.

وقایع اتفاقیه گسترش‌فولاد – استقلال اهواز

دوازده بازیکن رفت‌و‌برگشتی
علی هلیچی، مهدی اسلامی، حسین بهرامی، رضا بهمئی، میلاد پاک‌پرور و حمزه خضیراوی 6 بازیکن استقلال هستند که در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت برابر گسترش‌فولاد بازی کردند. امید نظامی‌پور، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، داریوش شجاعیان، سید‌محسن حسینی و امیر‌حسین کریمی هم 6 بازیکن گسترش‌فولاد هستند که در هر دو دیدار مقابل استقلال به میدان رفتند.

دو گل تمام‌برزیلی
لئوناردو پیمنتا، بازیکن برزیلی تیم گسترش‌فولاد، ضربه پنالتی این تیم را وارد دروازه لوییز فرناندو، دروازه‌بان برزیلی استقلال اهواز، کرد تا شاهد یک گل تمام برزیلی باشیم. پیمنتا گل سوم گسترش‌فولاد را هم وارد دروازه فرناندو کرد تا دو بازیکن برزیلی، نقش اصلی در دو گل این مسابقه داشته باشند.

سه بازیکن خارجی در زمین
استقلال اهواز از لوییز فرناندو برزیلی و پدرام اردلانی اسکاتلندی در ترکیب خود استفاده کرد. گسترش‌فولاد تبریز هم تنها از لئوناردو پیمنتا برزیلی استفاده کرد تا شاهد حضور سه بازیکن خارجی در این بازی باشیم.

چهار دروازه‌بان در دو بازی
استقلال اهواز در بازی رفت از پرویز کریمی و در بازی برگشت از لوییز فرناندو برزیلی در چارچوب دروازه استفاده کرد. گسترش فولاد تبریز هم در دیدار رفت از گئورگ گئورگیف بلغارستانی و در دیدار برگشت از داود نوشی‌صوفیانی استفاده کرد تا شاهد حضور 4 دروازه‌بان متفاوت در دو بازی رفت‌و‌برگشت بین این دو تیم باشیم.

فرناندو در حسرت کلین‌شیت
لوییز فرناندو، دروازه‌بان برزیلی استقلال اهواز، در فصل‌جاری موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیم خود نشده و امیدوار بود نخستین کلین‌شیت خود را در بازی مقابل گسترش‌فولاد ثبت کند، اما این‌گونه نشد و دروازه‌اش 4 بار باز شد. در سوی مقابل، داود نوشی‌صوفیانی دروازه‌بان گسترش‌فولاد تبریز که 2 کلین‌شیت در فصل‌جاری داشت، در این بازی دروازه تیم خود را بسته نگه داشت و تعداد کلین‌شیت‌های خود را به عدد 3 رساند.

دو رویارویی در لیگ‌برتر
استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز تاکنون تنها 2 بار در تاریخ لیگ‌برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که هر دو مرتبه هم در فصل‌جاری بوده و هر دو بازی نیز با برتری تیم تبریزی به پایان رسیده است.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها