به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 23
کد خبر: ۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

گسترش 4 - استقلال 0؛ شکست سنگین آبی‌ اهواز

گسترش 4 - استقلال 0؛ شکست سنگین آبی‌ اهواز

خوزستان اسپورت:
هفته بیست‌ودوم لیگ برتر - استادیوم گسترش فولاد
شنبه 15 اسفند 94 - ساعت: 15
گسترش فولاد تبریز 4 - استقلال اهواز 0
گل: محسن حمیدی (37) لئوناردم پیمنتا (43- پنالتی و 50) سامان نریمان جهان (79)
داور: حمیدرضا حاج ملک
کمک‌داوران: سعید قاسمی و هادی طوسی
اخطار: امیرحسین کریمی (گسترش فولاد)
تماشاگر: دو هزار نفر

گسترش فولاد تبریز: داود نوشی صوفیانی، امید نظامی پور، مرتضی اسدی، محسن حمیدی، داریوش شجاعیان، لئوناردو پیمنتا (56- سامان نریمان جهان)، سیدمهدی سید صالحی (85- مقداد قباخلو)، سید محسن حسینی، محمد امین درویشی (65- شهرام گودرزی)، محمد ابراهیمی و امیر حسین کریمی
سرمربی: فراز کمالوند

استقلال اهواز: لوئیز فرناندو، علی هلیچی، مکی شریفی، مهدی اسلامی (40- حسین ساکی)، میلاد ربانی، حسین بهرامی (54- رضا ایار)، پدرام اردلانی، طالب ریکانی، رضا بهمئی (88- محمدجواد کردونی)، میلاد پاک پرور و حمزه خضیراوی
سرمربی: سیاوش بختیاری‌زاده

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و استقلال اهواز با پیروزی پرگل تیم میزبان همراه شد.

در نیمه نخست، دو اشتباه فردی از دروازه‌بان و مدافع استقلال اهواز باعث شد تا گسترش فولاد تبریز از دو موقعیت نه چندان خطرناک در این نیمه به گل برسد و در حالی که بازی تا دقیقه 37 بدون گل دنبال می‌شد، در کمتر از 5 دقیقه همه چیز به سود شاگردان کمالوند عوض شود.

بازیکنان گسترش فولاد پس از باختن به استقلال تهران آمده بودند تا در این دیدار خانگی با کسب سه امتیاز به جمع تیم‌های نیمه بالای جدول ملحق شوند. یاران گسترش از همان ابتدا بازی تهاجمی را در دستور کار داشتند اما تا قبل از دو اشتباه فاحش دروازه‌بان و مدافع استقلال اهواز نتوانسته بودند فرصت چندانی روی دروازه تیم میهمان خلق کنند.

استقلال اهواز هم با همان ترکیب بازی قبلی مقابل گسترش قرار گرفت و تا دقیقه 37 ضمن اینکه با دوندگی زیاد بازیکنانش پا به پای تیم میزبان بازی می‌کرد، ابتدا روی جاگیری و اشتباه لوئیز فرناندو دروازه‌بان برزیلی گل اول را خورد و چند دقیقه بعد نوبت به حسین ساکی بازیکن تعویضی این تیم رسید که پس از ورود به جای مهدی اسلامی مصدوم و قبل از اینکه اولین توپ را تصاحب کند، با یک خطای پنالتی بی‌دلیل به تیم گسترش فرصت زدن گل دوم را بدهد تا نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به سود گسترش خاتمه پیدا کند.

در نیمه دوم بازیکنان استقلال اهواز برای جبران گل خورده وارد میدان شدند و روی به بازی هجومی آوردند که همین امر باعث شد تا بازیکنان گسترش فولاد از باز شدن لایه‌های دفاعی استقلال نهایت استفاده را ببرند و تعداد گل‌های خود را بیشتر کنند. پیمنتا در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل سوم گسترش را زد و نریمان جهان که جانشین پیمنتا شده بود، توانست گل چهارم را وارد دروازه استقلال اهواز کند تا شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده متحمل شکست چهار بر صفر شوند. گسترش فولاد با این پیروزی تا رده هفتم جدول صعود کرد.

شرح گل
1-0 (گسترش): محسن حمیدی بازیکن سابق استقلال اهواز در گوشه محوطه جریمه تیم اهوازی صاحب توپ شد و در حالی که لوئیز فرناندو دروازه‌بان برزیلی استقلال جاگیری بسیار بدی داشت، با یک ضربه زمینی قفل دروازه تیم میهمان را گشور.

2-0 (گسترش): حسین ساکی بازیکن تعویضی استقلال اهواز که جانشین مهدی اسلامی مصدوم شده بود، قبل از اینکه اولین توپ را در این مسابقه لمس کند، روی درویشی مهاجم گسترش دفولاد خطای پنالتی انجام داد تا لئوناردو پیمنتا از روی نقطه پنالتی گل دوم گسترش را به ثمر برساند.

3-0 (گسترش): نفوذ و ارسال سیدصالحی از منطقه راست خط دفاعی استقلال اهواز به مقابل دروازه این تیم آمد تا لئوناردو پیمنتا با یک ضربه بغل پای ساده گل سوم گسترش فولاد را به ثمر برساند.

4-0 (گسترش): ضربه زمینی سامان نریمان جهان از درون محوطه جریمه تیم استقلال اهواز به پای مدافعان استقلال برخورد کرد و پس از تغییر مسیر به درون دروازه رفت.

در حاشیه
* تماشای این مسابقه همانند اکثر مسابقات لیگ برتر در چند هفته اخیر رایگان اعلام شده بود.
* حدود هزار نفر در روز اول هفته از این مسابقه دیدن کردند. بلندگوی ورزشگاه تعداد تماشاگران را 624 نفر اعلام کرد.
* سیاوش بختیاری‌زاده و فراز کمالوند که در اوایل دهه 80 سابقه همکاری در استقلال اهواز را داشته‌اند، قبل از مسابقه برخورد بسیار گرمی با هم داشتند.
* بعد از اینکه داور مسابقه به سود گسترش فولاد تبریز اعلام ضربه پنالتی نمود، محمد ابراهیمی اقدام به برداشتن توپ برای زدن ضربه پنالتی کرد، اما بعد از اینکه کمالوند دستور به زدن ضربه توسط پیمنتا داد، او از این موضوع ابراز ناراحتی کرد و واکنش نشان داد. سیدصالحی در این صحنه به ابراهیمی دلداری داد و او را آرام کرد.
* بلافاصله بعد از پایان نیمه اول، فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد، داخل زمین مسابقه شد و نسبت به خطایی که داور به ضرر این تیم در اواخر نیمه اول به سود حریف گرفته بود اعتراض کرد.
* محسن حمیدی بازیکن نیم‌فصل اول تیم استقلال اهواز که در نقل و انتقالات زمستانی به گسترش فولاد پیوسته بود، موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند. حمیدی پس از گشودن دروازه استقلال اهواز به سمت نیمکت گسترش رفت.
* پس از اینکه لئوناردو پیمنتا موفق به زدن گل دوم خود و گل سوم تیمش شد، فراز کمالوند اقدام به تعویض این بازیکن کرد تا به سامان نریمان جهان فرصت بازی بدهد. نریمان جهان هم در این بازی موفق به گلزنی شد.

برچسب ها: استقلال اهواز
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
0
1
همش تقصیر ملکی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها