به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
سرمربی فعلی از پس سرمربی قبلی برآمد؛

وقایع اتفاقیه دیدار فولاد خوزستان – سایپا تهران

وقایع اتفاقیه دیدار فولاد خوزستان – سایپا تهران

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- بیست‌و‌هشتمین رویارویی لیگ‌برتری فولاد و سایپا به سود فولادی‌ها خاتمه یافت.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، تیم فولاد خوزستان که در بیست‌و‌دومین هفته از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور به مصاف سایپا رفته بود، با ضربه پنالتی دیر‌هنگام اکبر ایمانی به پیروزی رسید و شکست دور رفت را جبران کرد.

فولادمردان خوزستان که تلاش زیادی برای کسب پیروزی در این بازی و گرفتن هر سه امتیاز آن داشتند، در نهایت موفق به انجام این کار شدند و صعود یک پله‌ای در جدول مسابقات کردند.

جایگاه دو تیم در جدول
فولاد خوزستان با پیروزی مقابل سایپا، 24 امتیازی شد و جای تیم ملوان انزلی در رده دوازدهم جدول را گرفت. سایپا تهران نیز با همان 34 امتیاز قبلی، در رده پنجم باقی ماند.

چهارصد و بیستمین بازی فولاد
آمار دیدار‌های فولاد خوزستان در تاریخ لیگ‌برتر، با برگزاری دیدار مقابل سایپا به 420 ‌بازی رسید. فولادی‌ها طی این دیدارها به 166 پیروزی، 136 مساوی و 118 باخت دست یافته‌اند.

دویست و دهمین بازی خانگی فولاد
با برگزاری دیدار مقابل سایپا، جمع دیدارهای خانگی فولاد در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر، به 210 بازی ‌رسید. فولاد‌مردان خوزستان تا‌کنون به 106 پیروزی، 59 تساوی و 45 شکست رسیده‌اند.

وقایع اتفاقیه دیدار فولاد خوزستان – سایپا تهران

شانزده بازیکن رفت‌و‌برگشتی
علیرضا سلیمی، محمد اهل‌شاخه، بهمن کامل، امید خالدی، ماتیاس چاگو، امیرحسین فشنگ‌چی و ساسان انصاری 7 بازیکن فولاد خوزستان هستند که در هر دو دیدار رفت‌و‌برگشت مقابل سایپا به میدان رفتند.

حامد فلاح‌زاده، حامد شیری، سجاد مشکل‌پور، روزبه شاه علی‌دوست، علی زینالی، ابراهیم صادقی، غلام‌رضا رضایی، مهدی ترابی و مجتبی رمضانی هم 9 بازیکنی بودند که با پیراهن سایپا در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت برابر فولاد حضور داشتند.

سلیمی و پنجمین کلین‌شیت
علیرضا سلیمی که فصل قبل بیشترین تعداد کلین‌شیت را داشت و در فصل‌جاری تنها در 4 بازی موفق به انجام این کار شده بود، در دیدار با سایپا دروازه فولاد را بسته نگه داشت و تعداد کلین‌شیت‌های خود را به عدد پنج رساند.

دو خارجی‌ در میدان
ماتیاس چاگو و دورگ کوئه‌ماها از ابتدا برای فولاد به میدان رفتند اما لئونارد مساریچ به دلیل آسیب‌دیدگی غایب بود. راتکو دویکوویچ، دروازه‌بان بوسنیایی سایپا و تنها بازیکن خارجی این تیم، نیز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد.

سه خوزستانی در سایپا
میلاد میداودی، سجاد مشکل‌پور و مهدی دغاغله، بازیکنان خوزستانی سایپا بودند که در بازی مقابل فولاد به میدان رفتند. میداودی و مشکل‌پور از همان ابتدا در ترکیب ثابت سایپا حضور داشتند اما دغاغله در نیمه دوم جای‌گزین میداودی شد.

دو بازیکن دوطرفه در غدیر
غلام‌رضا رضایی و مهدی دغاغله، دو بازیکن سایپا که سابقه عضویت در فولاد خوزستان را دارند، برابر تیم سابق خود به میدان رفتند.

بایرامی و کوئه‌ماها در حسرت گل
مهرداد بایرامی و دورگ کوئه‌ماها که در زمان نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل به فولاد خوزستان پیوستند تا مشکل گل‌زنی این تیم را حل کنند، تا‌کنون موفق به گشودن دروازه حریفان نشده‌اند و باید دید عمل‌کرد آن‌ها در آینده چگونه خواهد بود.

رندولیچ و پور‌غلامی در نشست خبری
کرونوسلاو رندولیچ و فرهاد پورغلامی به جای دراگان اسکوچیچ و مجید جلالی، در نشست خبری پس از مسابقه حاضر شده و پاسخ‌گوی سوالات نمایندگان رسانه‌ها شدند. اسکوچیچ و جلالی در این بازی محروم بودند.

سوابق رویارویی
فولاد خوزستان و سایپا تهران تا‌کنون 28 بار در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

این دو تیم، نخستین بار روز پنج‌شنبه 11 بهمن 1380 در تهران به دیدار هم رفتند که نارنجی‌پوشان سایپا با تک‌گل جواد کاظمیان به پیروزی رسیدند و دیدار امروز آن‌ها در اهواز نیز آخرین رویارویی این دو تیم محسوب می‌شود که با تک‌گل اکبر ایمانی به سود قرمزپوشان فولاد خاتمه یافت.

فولاد و سایپا تا‌کنون 14 بار در تهران یا کرج و 14 بار در اهواز با هم روبرو شده‌اند که در 10 بازی برتری با فولاد بوده، در 11 دیدار نتیجه مساوی عاید آن‌ها شده و در 7 بازی نیز سایپا برنده میدان بوده است.

ایمان مبعلی و اکبر ایمانی اولین و آخرین گل‌زنان فولاد در دیدار با سایپا بوده‌اند و جواد کاظمیان و جواد نکونام نیز اولین و آخرین گل‌زنان سایپا در مصاف با فولاد محسوب می‌شوند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
7
امیدوارم سال بعد فرکی و پسران فولاد برگردند
فولاد خورشید جنوب
|
United States of America
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
2
4
یه نکته ی مثبت این بازی ناکامی میداوودی و دغاغله بود
ای دلم خنک شد
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
5
امیدوارم سال بعد فرکی و پسران فولاد برگردند
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
0
6
قهرمانی امیدا منو بیشتر از برد فولاد خوشحال کرد به سپاهان ثابت کردیم ما بهتریم فقط ما پول حامی تو فدراسیون نداریم والا هرسال باجونامون قهرمان می شدیم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها